Rentevoet leningen.

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Rentevoet leningen.

Berichtdoor Sander » ma mei 01, 2017 20:35

zodat je weg kunt bij de bank als een ander goedkoper is. en volledige hypotheek bijv op euribor.
maar auke heeft nog maar paar cent hypotheek. hier beetje meer en is elke tiende leuk bedrag
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor Henk » ma mei 01, 2017 21:37

Met deze minieme verschillen tussen banken en bij de huidige percentages schiet al dat gehop niks op :no:
Mensen die oeverloos van het een naar het ander over tjoepen denken gigantisch te besparen maar eind van de rit blijkt het in 10 van de 9 gevallen geen flikker uit gemaakt te hebben :no:
Waarom zou een bank een voor hun totaal vreemde sjeaper geld lenen dan een bank die jou door en door kent :?:

Zelfde als met overstappen bij stroom/gas/whatever :yes: Want dan zou iedereen in NL bij dezelfde aanbieder zitten nl. de goedkoopste :yes: en bestonden de anderen geen van allen meer :no:
Zit zelf met gas bij Antargaz. Tijdje terug mailde Primagaz mij hun prijs, veeeeeeeeel sjeaper ofcourse :yes: maar dan praat je over de kale gasprijs dus zonder tankhuur, onderhoud, keuring etc. plus dat sommige gehaaide gasboeren hun gasprijs laag zetten en daar op de factuur afleverkosten bij zetten :yes: Afleverkosten :?: Jazeker :yes: :arrow: de bekende kleine lettertjes :D
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor hulsteins » ma mei 01, 2017 22:15

auke schreef:@ Sander: Heb 3 leningen omdat ik niet alles in 1 keer gedaan heb. is er 1 van de overname, 1 van land kopen en 1 van quotum kopen . zit 1 euribor op, anderen is variabel. Heb voor 3 jaar gekozen omdat je iets meer zekerheid hebt. Maar gaat natuurlijk niet om kapitale verschillen

'n euribor is toch per definitie variabel ?
en 'variabel' is toch (intern door de bank) gebaseerd op de euribor-tarieven ?

en dan heb je die ene euribor en die andere variabelen 3 jaar vast ?

ikke niet snappe

Sander ook , altijd heel trots z'n euribor opnoemen , maar nooit de opslag , misschien is die ook wel 0
en ook niet over welke termijn ze 'm middelen

DUS praten we waarschijnlijk over verschillende dingen met dezelfde naam
hoog tijd om weer normaal te doen
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Berichtdoor john jakobs » di mei 02, 2017 05:45

http://www.propaanveiling.nl/ voor die gene die zoiets wel willen, het bevalt mij wel,
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor Sander » di mei 02, 2017 06:13

hulsteins gelukkig laat je wel altijd het achterste van je tong zien. :roll: opslag is bedrijfsgebonden dus niet veel zin om die hier te melden. heel nederland hoeft dat van mij ook niet te weten. probeer alleen maar mijn visie te delen, wellicht zie ik het verkeerd en kan ik er van leren, rentelasten zijn voor mij een belangrijke kostenpost.

en henk als ik vorig jaar gekozen had om boel lang vast te zetten zat er jaarlijks een flink bedrag tussen de banken. dus ik heb andere ervaringen.
Sander

Berichtdoor Arie » di mei 02, 2017 07:16

Sander schreef:opslag is bedrijfsgebonden dus niet veel zin om die hier te melden. heel nederland hoeft dat van mij ook niet te weten.

De vaste rente percentages die hier genoemd worden voor afsluiten van nieuwe rentevaste periodes zijn ook bedrijfsgebonden. De 1 krijgt een heel ander voorstel voor geschoteld dan de ander. Daar gaat dit topic over :roll:

Als ik een gokje mag doen, die opslag zit ergens tussen 2 en 2,5 %
Arie

Interesses: melkkoeien

Berichtdoor G.U. » di mei 02, 2017 09:04

Arie schreef:
Sander schreef:opslag is bedrijfsgebonden dus niet veel zin om die hier te melden. heel nederland hoeft dat van mij ook niet te weten.

De vaste rente percentages die hier genoemd worden voor afsluiten van nieuwe rentevaste periodes zijn ook bedrijfsgebonden. De 1 krijgt een heel ander voorstel voor geschoteld dan de ander. Daar gaat dit topic over :roll:

Als ik een gokje mag doen, die opslag zit ergens tussen 2 en 2,5 %

ik denk 1,8 maar ik denk ook dat sander het nooit gaat vertellen
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor melker » di mei 02, 2017 09:23

1,7 vragen ze minimaal, aantal jaren terug kon het voor 0,6.
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor Sander » di mei 02, 2017 09:30

tussen vaste tarieven zit veel meer verschil dan opslag euribor. daar verschilllen de banken niet zoveel in. vast wel. dus dat is interessanter om te weten.

maar aangezien het idd allemaal nogal bedrijfsspecifiek is, (of tenminste dat maken ze ons wijs, geld is geld alleen risico is bij 1 groter dan bij ander) is het handig dat het je met je hele hypotheek offertes kunt aanvragen. pas dan kun je beslissingen maken, niet omdat pietje op het forum 5 jaar voor 0,3% lager kan vast zetten dan jij.

in studieclubverband mag iedereen alles van me weten maar ik ga niet alles online zetten, maar ik houdt jullie niet tegen om dat wel te doen. :wink:

en arie over die bijdrage die je inmiddels weer verwijderd hebt, rabo hanteert hier opslagen die je vast kunt zetten, 1,2 of 3 jaar. abn doet dat niet.
Sander

Berichtdoor jan.nl » di mei 02, 2017 09:43

melker schreef:1,7 vragen ze minimaal, aantal jaren terug kon het voor 0,6.

Dan betaal je nog maar 1.4 :wink:
jan.nl

Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor G.U. » di mei 02, 2017 13:06

Sander schreef:, rabo hanteert hier opslagen die je vast kunt zetten, 1,2 of 3 jaar. abn doet dat niet.

ABN doet dat hier wel
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor Henk » di mei 02, 2017 16:09

Sander schreef: opslag is bedrijfsgebonden dus niet veel zin om die hier te melden. heel nederland hoeft dat van mij ook niet te weten. probeer alleen maar mijn visie te delen, wellicht zie ik het verkeerd en kan ik er van leren, rentelasten zijn voor mij een belangrijke kostenpost.

Maar waarom dan commentaar op de NETTO rente van Auke terwijl jij de jouwe niet wil delen :?: Da's zo Hansachtig :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Sander » di mei 02, 2017 17:25

het is geen commentaar, het is meedenken met je collega. en ik zeg dat die rente te hoog is en ik vroeg me af waarom je de hypotheek in porties gaat verdelen want ik zie daar het voordeel niet van in. en daar wil ik dan meer van weten dus stel ik een vraag, dat gebeurd wel vaker op een discussieforum waar je van elkaar wilt leren.
Sander

Berichtdoor G.U. » wo mei 03, 2017 08:10

Hier twee leningen maar dat heeft te maken met een toekomstige bedrijfssplitsing. Beide leningen hebben wel dezelfe opslag. Als je meer als twee leningen heb bij bv rabo mag je dan op alle leningen (extra) aflossen of alleen op die met de laagste rente?
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor Sander » wo mei 03, 2017 09:19

wordt gerekend naar de hoofdsom dus alles bij elkaar.
Sander

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie