Rentevoet leningen.

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Rentevoet leningen.

Berichtdoor auke » ma sep 02, 2019 11:54

Brexit en goedkoper pond? Kan ook zijn duurder pond, meer problemen met onderdelen voorziening oid? Denk dat je die brexit-voordelen niet moet meenemen in je afweging want het kan ook anders zijn.

UItrekenen van de contante waarde van die 3 jaar rente korting kan ik niet , wel een gedachte:

1 % rente over dat bedrag gedurende 3 jaar is 2400 euro.
Voordeel zal tussen 0 en dit bedrag in liggen

Waarom 1 %?
Beleggers mensen gaan voor zekerheid. Dus ze kunnen obligaties kopen die hun geld kosten of voor weinig % wegzetten bij lease firma.
Dus dan denk ik aan 1%. Maar is puur gevoelskwestie
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor MarcB » ma sep 02, 2019 11:57

@ Luc. Bij reine handel zonder inruil is je dealer altijd geneigd om meer korting te geven vooral omdat je een oudere machine hebt met veel uren.
Je dealer heeft geen kosten aan jouw voorgestelde lease.
In the uk kopen vanwege de lage pond, kan goed maar als je een nieuwe machine wilt moet je die daar bij een dealer kopen, wat dan met garantie en service. Als je daar wil kopen zou ik eerder voor een jong gebruikte gaan.
Ik zou een jong gebruikte jcb kopen in de uk en je oude houden als reserve. Daarnaast als je een ander merk koopt heb je ook een ander koppelsysteem. Dus moet je alles ombouwen wat ook een heel werk is.
MarcB

Beroep: melkveehouder
Interesses: economie en alles wat er bij komt kijken

Berichtdoor MelkboerLuc » ma sep 02, 2019 13:02

Ombouw 6 attachments is idd aan gedacht, kost nog wat extra.
@Auke: zo hoor ik de economist graag denken. Opm: die 1% op de gehele waarde over de gehele duurtijd is wat overschat want na 1 jaar is al 1/3de afbetaald. Maar goed, misschien nemen we globaal dan de helft van het bedrag dat jij voorstelde en dat is al een tastbaar iets.
@MarcB: misschien kost het de dealer niets maar anderzijds als ik een "voordeel" krijg dan moet ergens iemand een nadeel dragen is mijn gedachte. Al steken ze het nog maar in "dossierkosten"

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
Freedom of speech: je hebt altijd het recht om te veranderen van mening en te beamen dat ik eigenlijk gelijk had
onze verse nagelnieuwe website ---> Bedrijf
MelkboerLuc

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Koeien + melk

Berichtdoor MarcB » ma sep 02, 2019 14:07

@ Luc. Je krijgt dan wel 0% rente maar de rente is negatief. En je moet nog steeds hun verwerkings kosten betalen. En dat is om en nabij 1,5%.
MarcB

Berichtdoor poekske » ma sep 02, 2019 14:53

Ik hoop dat je hem dan goedkoper geleend hebt bij de bank?
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor edward28 » ma sep 02, 2019 18:45

Dat ombuigen van 0 % rente naar fin korting gaat je niet lukken omdat ze dan 1)minder marge op de machine en 2) blijven ze rente betalen op hun eigen cashrekening.
edward28

Berichtdoor Henk » ma sep 02, 2019 19:09

MarcB schreef:@ Luc. Je krijgt dan wel 0% rente maar de rente is negatief. En je moet nog steeds hun verwerkings kosten betalen. En dat is om en nabij 1,5%.

Hoe kom je daar bij :?: Op mijn Luxxum zat ook 0% over 3 jaren. Verder geen bijkomende kosten.

Die 0% kunnen ze aanbieden door elke slepper (of verreiker) een ietsiepietsie duurder te maken :yes: dus degenen die zoiets cash kopen, of bankair lenen betalen mee aan de 0% van de leasers :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor MarcB » di sep 03, 2019 08:26

Henk schreef:
MarcB schreef:@ Luc. Je krijgt dan wel 0% rente maar de rente is negatief. En je moet nog steeds hun verwerkings kosten betalen. En dat is om en nabij 1,5%.

Hoe kom je daar bij :?: Op mijn Luxxum zat ook 0% over 3 jaren. Verder geen bijkomende kosten.

Die 0% kunnen ze aanbieden door elke slepper (of verreiker) een ietsiepietsie duurder te maken :yes: dus degenen die zoiets cash kopen, of bankair lenen betalen mee aan de 0% van de leasers :yes:

Das apart. Dus de leasecompany leent jouw geld zonder dat hun hun onkosten doorrekenen aan jouw. Als je geld leent betaal je rente en bank of leaseonkosten. Ik praat wel over kooplease niet over huur.
MarcB

Berichtdoor MelkboerLuc » di sep 03, 2019 09:11

MarcB schreef:
Henk schreef:

Das apart. Dus de leasecompany leent jouw geld zonder dat hun hun onkosten doorrekenen aan jouw. Als je geld leent betaal je rente en bank of leaseonkosten. Ik praat wel over kooplease niet over huur.
Ik had ook zo'n vermoeden dat dit een erg aparte Henkgedachte was
@Henk: als het de algemene norm is dat ze alle machines een ietsiepietsie duurder maken om iedereen dat voordeel te kunnen geven , ... dan zou ik juist denken dat ze mijn verreiker een ietsiepietsie goedkoper kunnen aanbieden omdat ik dat voordeel niet behoef.
@Poekie: over nog goedkopere rentevoet, nee, jammer maar helaas

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
Freedom of speech: je hebt altijd het recht om te veranderen van mening en te beamen dat ik eigenlijk gelijk had
onze verse nagelnieuwe website ---> Bedrijf
MelkboerLuc

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Koeien + melk

Berichtdoor Flyinghollander » di sep 03, 2019 10:08

Dit is toch hun eigen leasemaatschappij van Case, volgens mij is het idee erachter dat ze meer units kunnen verkopen, daardoor efficiënter kunnen werken en inkoop materialen goedkoper worden. Maar ja ik zit er niet in
Flyinghollander

Berichtdoor hendrik83 » di sep 03, 2019 10:40

Succes met het bedingen van extra korting. laat je ons even horen of het gelukt is?
hendrik83

Beroep: werkverschaffer voor een leger ambtenaren

Berichtdoor Henk » di sep 03, 2019 11:04

MarcB schreef:

Als je bij de bank een lening afsluit zijn de provisiekosten vrij makkelijk weg te lullen.
CNH heeft een eigen leasemaatschappij. Door elke slepper, rood, blauw of wit-rood een fractie duurder te maken hebben ze indirect hun rente :yes: Die 0% is trouwens iets van de laatste jaren. Toen de bankrente hoger was betaalde je bij de leasemaatschappij ook rente, maar wellenswaar een stuk lager dan bij de bank :yes:
Heb het idd over kooplease :yes:

@Luc: de mechasnuiter verkoopt je veel liever een 0% lening van henzelf :yes: Omdat jij hun lening niet wil maar bij de bank geld hebt gehaald voor je nieuwe toy zou theoretisch een miniscule korting kunnen opleveren. Maar denk dat het bedrag je tegen valt.

Maar waarom ga je daar voor naar de bank :?: Tis algemeen bekend dat je al weer een tijdje tegen 0% kunt financieren bij veel machines :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor jan.nl » di sep 03, 2019 12:42

Misschien beetje ouderwetse gedachte van mij,maar als je ijzer koopt onderhandel je over de prijs,want er is meer aanbod dan vraag en vervolgens betaal je,,ben je altijd goedkoopste uit. :yes:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor boer pieter » di sep 03, 2019 14:09

lijkt mij ook jan, en er zijn legio jonge gebruikte machines te koop voor de helft aftikken en rijden ,nieuw is mooi maar ook vreselijk duur
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor MarcB » di sep 03, 2019 14:25

Henk schreef:
MarcB schreef:

Als je bij de bank een lening afsluit zijn de provisiekosten vrij makkelijk weg te lullen.

De provisiekasten wel ja. De opslag (zo noemen jullie dat toch in NL) die komt er toch altijd boven op. De opslag is toch gewoon de kosten die de bank heeft aan jouw en dat varieert van 0,8% tot 2% per bedrijf. En ook bij kooplease betaal je dat
MarcB

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie