Vastzetten Energieprijzen

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Vastzetten Energieprijzen

Berichtdoor hendrik83 » wo dec 06, 2017 08:46

marcelv schreef:Die energieboeven doen dit al een tijdje, ik sprak er ook ene die zei dat we afgesproken hadden dat m terug zou bellen. Toen ik zei dat ik nooit zo een gesprek afsluit had ie smoesjes. Maar snel opgehangen en nooooit direct beslissen en altijd eerst aanbieding op papier of mail laten sturen.

Doei ik tegenwoordig ook als ze bellen "klinkt goed stuur het maar even op papier dan kan ik het even rustig doornemen"

Gesprek is dan meestal snel afgelopen :mrgreen:
hendrik83

Beroep: werkverschaffer voor een leger ambtenaren

Berichtdoor Henk » wo dec 06, 2017 08:53

hendrik83 schreef:
Sander schreef:dan heb je daarvoor dus gewoon niet opgelet

Nee klopt. Wij gingen er altijd vanuit bij nuon is altijd goed geweest dus waarom overstappen maar trouwe klanten worden blijkbaar niet gewaardeerd

Dat is idd het hele verneukende bij veel toeleverende bedrijven.
Ze kijken niet vooruit :no: Al waar ze mee bezig zijn is vandaag :roll: :arrow: nieuwe klanten lokken met kortingen :?
Zo gauw de klant binnen is, verdwijnt ie in het grote vergeetboek... :?

Ons 10 zegde vorige week haar abbo op de Veronica op. Dit na 26 jaar lid te zijn geweest.
Prompt doen ze haar een nieuw voorstel; een jaar de gids voor half geld :?
Ons 10 was behoorlijk pissig. En toen ze het afwimpelde stelde de telefoniste voor dat wanneer ze lid bleef ze er gratis de Viva bij kreeg :roll:

Je snapt niet dat bedrijven hun vaste klanten niet proberen tevreden te houden . Als je klanten kunt houden hoef je ook niet zo te jagen en kortingen uit te delen voor weer nieuwe klanten :idea:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Rob MB » wo dec 06, 2017 09:31

Ons 10 zegde vorige week haar abbo op de Veronica op. Dit na 26 jaar lid te zijn geweest.

Een bepaald agrarisch blad staat daar ook bekend om. één van de redenen dat we er niet in adverteren.

wat de energieprijzen betreft. Ik heb mijn huidige tarief ergens in de mail opgeslagen. Als er dan een verkoper langs komt, belt, mailt of wat dan ook. even kijken, goedkoper? ja -> kom binnen, nee? -> bedankt en tot ziens.
Rob van MAYO | Mapman zonder map | Woarumme nie?
Rob MB

Berichtdoor Richt » wo dec 06, 2017 10:16

poekske schreef:zijn dikwijls zelfstandige verkopers ook die betaald worden volgens de contracten die ze verkopen

ik begin dan altijd heel gebrekkig duits te praten als er hier zo een belt, dan geven ze het vaak snel op :lol:

Wij zitten bij een energie verband dat dat alles uitzoekt, veel goedkoper kun je hier bijna niet vinden, en hebben er weinig werk aan, alleen kleine jaarlijkse bijdrage aan het verband.
Maar energie is hier in DE duur, dus belangrijkste besparing is de energie die je niet verbruikt.
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor G.U. » wo dec 06, 2017 10:46

Richt schreef:
poekske schreef:zijn dikwijls zelfstandige verkopers ook die betaald worden volgens de contracten die ze verkopen

ik begin dan altijd heel gebrekkig duits te praten als er hier zo een belt, dan geven ze het vaak snel op :lol:

Wij zitten bij een energie verband dat dat alles uitzoekt, veel goedkoper kun je hier bijna niet vinden, en hebben er weinig werk aan, alleen kleine jaarlijkse bijdrage aan het verband.
Maar energie is hier in DE duur, dus belangrijkste besparing is de energie die je niet verbruikt.

dat laatste geld overal
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor kobonde » wo dec 06, 2017 13:37

Henk schreef:
hendrik83 schreef:
Sander schreef:dan heb je daarvoor dus gewoon niet opgelet

Nee klopt. Wij gingen er altijd vanuit bij nuon is altijd goed geweest dus waarom overstappen maar trouwe klanten worden blijkbaar niet gewaardeerd

Dat is idd het hele verneukende bij veel toeleverende bedrijven.
Ze kijken niet vooruit :no: Al waar ze mee bezig zijn is vandaag :roll: :arrow: nieuwe klanten lokken met kortingen :?
Zo gauw de klant binnen is, verdwijnt ie in het grote vergeetboek... :?

Ons 10 was behoorlijk pissig. En toen ze het afwimpelde stelde de telefoniste voor dat wanneer ze lid bleef ze er gratis de Viva bij kreeg :roll:

Je snapt niet dat bedrijven hun vaste klanten niet proberen tevreden te houden . Als je klanten kunt houden hoef je ook niet zo te jagen en kortingen uit te delen voor weer nieuwe klanten :idea:

Het systeem is zo dat dat de direktie bonus krijg als je meer nieuwe klanten komen, dat cirkus kun je het beste volhouden als je de bestaande klanten eerst wegjaagt, en vervolgens en aanbieding doet om klant te worden nieuwe klant is bonus.
Wij kopen onze stroom tegen spotprijs met een toeslag, spotprijs is voor een landbouw bedrijf zeker met robots gunstig om dat je rrelatiev groot gedeelte van de stroom in goedkope periodes gebruikt.
kobonde

Beroep: Veehouder
Interesses: Vrouwen en koeien

Vorige

Keer terug naar Koe en economie