Vastzetten Energieprijzen

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Vastzetten Energieprijzen

Berichtdoor Henk » di feb 23, 2016 17:17

Bdw, energieprijzen zakken nog dagelijks :idea:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Gerton » di feb 23, 2016 20:25

:yes: :yes: :yes: :yes:

http://www.nieuwestroom.nl/energiemarkt/energiebeurzen/apx-handelsbeurs/

Hier over januari 4,07 eurocent per kwh, februari tot nu toe 3,41 eurocent. ex btw en energiebelasting, incl. 0,8 cent voor nieuwestroom. (y)
Gerton

Berichtdoor Hindrik » di feb 23, 2016 21:12

Arie, dit is het aanbod van eon via het collectief van ver eigen huis [waar ik verder geen lid van ben of zo] maar ik heb nog niks afgesloten.
Krijg binnenkort nog een aanbod via het collectief van de consumentenbond, en dan kunnen we de huidige leverancier ook nog even kietelen :)
Ik wil ook niet langer dan 1 jaar, want zoals Henk zegt de markt is nog dalende.
Nu gaat het bij mij als kleinverbruiker natuurlijk ook nergens om, maar als je dan zoals wij nu met een variabele prijs weer genaaid word, dan de zaken maar even weer op scherp zetten.
Doe de laatste jaren jaarlijks mee met een collectief en kijk dan wie mij het beste past.
Die nieuwestroom lijkt mij ook wel wat, maar door de bijkomende kosten van slimme meter enz voor mij als kleinverbruiker wss niet interessant.
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor Hindrik » di feb 23, 2016 21:18

Gerton schreef::yes: :yes: :yes: :yes:

Hier over januari 4,07 eurocent per kwh, februari tot nu toe 3,41 eurocent. ex btw en energiebelasting, incl. 0,8 cent voor nieuwestroom. (y)

Ik vind die 0,8 cnt wel pittig op een stroomprijs van 3,5/4 cent
Hindrik

Berichtdoor Gerton » di feb 23, 2016 22:33

Hindrik schreef:

Ja, vind ik ook :oops: :?: Is bij andere leveranciers veel lager :?: Wat houdt jouw leverancier voor opslag aan :?: :?:

Ben benieuwd naar je antwoord :?: , bij de meest leveranciers is niet inzichtelijk hoeveel ze aan je verdienen/nodig hebben voor onkosten.
Gerton

Berichtdoor Hindrik » di feb 23, 2016 23:19

Gerton schreef:
Hindrik schreef:

Ja, vind ik ook :oops: :?: Is bij andere leveranciers veel lager :?: Wat houdt jouw leverancier voor opslag aan :?: :?:

Ben benieuwd naar je antwoord :?: , bij de meest leveranciers is niet inzichtelijk hoeveel ze aan je verdienen/nodig hebben voor onkosten.

Dat weet ik ook niet Gerton, maar als je dan ziet wat Arie eerder schreef;

Bericht door Arie » zo feb 21, 2016 8:49
Dit is farmers4all opt moment:
hoog: € 0,03543
laag: € 0,02530

Dan blijft er voor de markt weinig over
Hindrik

Berichtdoor Gerton » di feb 23, 2016 23:50

Hindrik schreef:Dat weet ik ook niet Gerton, maar als je dan ziet wat Arie eerder schreef;

Dat is zeker scherp, maar wel vast tot 31-12-2017, denk dat wij ook nog wel richting die prijzen (of lager) gaan. :wink: :yes:
Gerton

Berichtdoor Hindrik » wo feb 24, 2016 01:42

Gerton schreef:
Hindrik schreef:Dat weet ik ook niet Gerton, maar als je dan ziet wat Arie eerder schreef;

Dat is zeker scherp, maar wel vast tot 31-12-2017, denk dat wij ook nog wel richting die prijzen (of lager) gaan. :wink: :yes:

Zie ook wel wat in de manier van nieuwestroom Gerton, maar bijkomende kosten hebben bij mij wat te veel invloed ivm met kleine verbruik.
Als bedrijf/mv houder zou ik er wel wat in zien, zeker als je een behoorlijk aandeel gebruikt in de goedkopere uren.
Is ook wel actueel btw, was vanavond in 8 uur journaal NOS, energiemarkt is aan nieuwe flexibeler prijsvorming toe ivm steeds meer opwekking door 'consumenten'/alternatieve bronnen [zon/wind]
Hindrik

Berichtdoor Gerton » wo feb 24, 2016 08:22

Hindrik schreef:
Gerton schreef:

Zie ook wel wat in de manier van nieuwestroom Gerton, maar bijkomende kosten hebben bij mij wat te veel invloed ivm met kleine verbruik.
Als bedrijf/mv houder zou ik er wel wat in zien, zeker als je een behoorlijk aandeel gebruikt in de goedkopere uren.
Is ook wel actueel btw, was vanavond in 8 uur journaal NOS, energiemarkt is aan nieuwe flexibeler prijsvorming toe ivm steeds meer opwekking door 'consumenten'/alternatieve bronnen [zon/wind]

:yes:

Moet bij je passen. Hier nu bijna een jaar van nieuwestroom. We melken met een robot dus ook in goedkope uren veel vraag. Je ziet dat de prijs in de avonduren en in de ochtend vaak wel hoger zijn. Probeer er zoveel mogelijk rekening mee te houden. Opwarmen boilers (robots) in goedkope tijd, Verlichting gaat hier om 20:30 uit, 's, morgens om 4:30 weer aan.

Denk dat zonnepanelen hier komende jaren nog niet komen, zie het nog sneller zitten om energieopslag toe te passen. Opladen in goedkope tijd, gebruiken in dure perioden... Verschillen worden alleen maar groter met de toename van zonnepanelen.
Gerton

Berichtdoor john jakobs » ma feb 29, 2016 14:50

kan het nog verder zakken heb van de week nog een boer gehoord had em tot 2020 vast gezet
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor Arie » di maart 01, 2016 14:52

Arie schreef:Wij betalen nu 0.07380 hoog tarief en 0.05870 laag.

Hindrik schreef:Maar Arie betaald gewoon de hoofdprijs @ the moment

Ik moet nu wel ff melden dat we tot op heden eigenlijk nog een particuliere aansluiting hebben. De hierboven genoemde tarieven heb ik zo van de laatste factuur geplukt, en zijn dus incl. BTW :roll: Tarieven genoemd in combinatie met een zakelijk contract zijn altijd excl. BTW.
Arie

Beroep: Melkveehouder
Interesses: melkkoeien

Berichtdoor Hindrik » vr maart 11, 2016 09:14

Aanbod NLE via collectief;

Normaaltarief (per kWh) € 0,16775
Variabele leveringskosten per kWh € 0,03913
Overheidsheffingen per kWh € 0,12862
Daltarief (per kWh) € 0,16403
Variabele leveringskosten per kWh € 0,03541
Overheidsheffingen per kWh € 0,12862

Gastarief per m3(1-5.000) - Gasregio 4 € 0,49596
Variabele leveringskosten per m3 € 0,17775
Overheidsheffingen per m3 € 0,31821
Vaste leveringskosten elektriciteit (per jaar) € 83,49
Vaste leveringskosten gas (per jaar) € 83,49

Specificatie jaarkosten
Leveringskosten elektriciteit* € 868,65
Leveringskosten gas € 1.819,33
Netbeheerkosten elektriciteit € 230,69
Netbeheerkosten gas € 151,00

Eenmalige korting € -100,00
Hindrik

Berichtdoor Frans V » vr maart 11, 2016 11:16

Korting 100 krijg je vaak pas na afloop van het jaar. Vaste leveringskosten zijn hoog in verhouding tot jou leverantie, bij eon zijn ze bijvoorbeeld 0.
Blijf positief, gun anderen een kans
Frans V

Berichtdoor miss boerin » vr apr 08, 2016 09:50

Hallo,

Ik ben nog een leek in energiewereld, maar loont nu wel de moeite om over te stappen van Nuon. Boeven zijn het allemaal, volgens mij. Ik heb al tarieven opgevraagd en Greenchoice en Qwint hebben scherpe tarieven. Volgens mij is markt nog dalende en wil ik tarieven eigenlijk variabel houden wat bij Qwint kan. Iemand ervaring met Qwint of met Greenchoice? Greenchoice is wel 1 jaar vastzetten en hogere tarieven. Delta is 20 maanden vastzetten, wat ik vrij lang vind. Zou Qwint betrouwbaar zijn?
miss boerin

Berichtdoor wit » vr apr 08, 2016 13:07

Hier 2 jaar Greenchoise,en ik ben er tevreden over.
Wel telkens maar voor 1 jaar vastgezet.
wit

Beroep: Melkveehouder

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie