Vastzetten Energieprijzen

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Vastzetten Energieprijzen

Berichtdoor Hindrik » za aug 29, 2015 21:45

walmark schreef:
Hindrik schreef:
Teruglevering wordt gesaldeerd

betekent dat dat je je dak al gerenoveerd hebt, Hindrik?

En de andere plannen :?: Skieppeboer forever, of straks instappen als het melk-rad-van-fortuin onderaan effe stilstaat :?: 8)

''Teruglevering wordt gesaldeerd '', is gekopieerd uit het aanbod samen met de prijzen, niet gerenoveerd dus.
Verder afwachten, maar geen melkvee fosfaatrechten en ammoniak [voor mv] word ook van afgesnoept door gewijzigde rav codes per 1/8, word er dus allemaal niet gemakkelijker op (n)
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor Henk » za feb 20, 2016 14:43

Aanbod DGB

E 0.368
H 0.434
L 0.310

Beetje in de maat ofnie :?:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Hindrik » za feb 20, 2016 22:41

Henk schreef:Aanbod DGB

E 0.368
H 0.434
L 0.310

Aanbod van De Groene Brigade Henk?
Maar even zonder gekheid; denk dat dit een redelijk voorstel is.
Hier momenteel geen contract, en kreeg laats de actuele tarieven door die nu voor mij gelden.
Dan word je toch weer genaaid, dus binnenkort de zaak maar even scherp stellen.
Al met al toch wel een 25/33 % minder per mnd dan een paar jaar geleden
Hindrik

Berichtdoor Arie » za feb 20, 2016 23:50

E 0.368
H 0.434
L 0.310

Dit is incl. alle belastingen enzo? Ik ben hier ook bezig. Wij zijn eigenlijk klant van Eneco en die heb ik eens de prijzen van farmers4all voorgelegd. Daar moesten ze toch nog wel ff over nadenken, ze zouden volgende week terug bellen :?
Arie

Beroep: Melkveehouder
Interesses: melkkoeien

Berichtdoor Henk » zo feb 21, 2016 17:28

Arie schreef:

E 0.368
H 0.434
L 0.310

Dit is incl. alle belastingen enzo? Ik ben hier ook bezig. Wij zijn eigenlijk klant van Eneco en die heb ik eens de prijzen van farmers4all voorgelegd. Daar moesten ze toch nog wel ff over nadenken, ze zouden volgende week terug bellen :?

Gewoon de elctr. prijzen ex btw.
Komt dan nog vastrecht, eb en de netwerkkosten bij. Maar die kosten hebben we allemaal.

Jaar of 3 geleden weg gegaan bij Essent. Meende altijd dat wanneer je de 'spotmarktprijs' voor stroom had dat je gemiddeld gezien het beste af was, tenminste dat lees ik hier ook wel es, maar toen ik biuj Essent opstapte en naar de DGB ging daalde m'n elelctriciteitsfactuur met ruim 25%

Meest achtelijke vind ik overigens dat wannneer je ergens op stapt dat ze dan ineens vlug worden en je beginnen te nbestoken met allerlei aanbiedingen (n) (n)
Bedrijven zouden juist hun trouwste klanten moeten belonen vind ik :idea: Bij Eessent zat ik al ruim 20 jaar...

Henk

Berichtdoor Arie » zo feb 21, 2016 19:49

Dit is farmers4all opt moment:

hoog: € 0,03543
laag: € 0,02530

Staat zo op hun site. Wij betalen nu 0.07380 hoog tarief en 0.05870 laag. De prijzen die ik hier noem zijn de kale stroom prijzen, komt alles nog bij. De tarieven die jij noemt, is me niet erg duidelijk wat er nog wel bijkomt en wat nie :? Of ben je gewoon een nulletje vergeten na de komma :?:
Arie

Berichtdoor maistro » zo feb 21, 2016 19:54

dag nacht tarief zegt nog weinig , komen veel andere kosten bij die verschillen van leverancier.

gewoon offerte van jaar opvragen , gegevens hebben ze van 1 jaar bij alle leveranciers omdat dit via netbeheerder gaat
dan was hier Nuon goedkoopst scheelde €400,- t.o.v. essent maar mis dan wel de Toon aanbieding :oops:
De overheid maakt spelregels die de logica van zuinig boeren onlogisch maakt.....
maistro

Berichtdoor Arie » zo feb 21, 2016 20:10

maistro schreef:dag nacht tarief zegt nog weinig , komen veel andere kosten bij die verschillen van leverancier

Nee, als het goed is niet. Belasting is bij iedereen hetzelfde, word door overheid bepaald. En vastrecht is ook gewoon hetzelfde. Word door netwerkbeheerder bepaald. En of je nu bij Nuon of Eneco zit, je netwerkbeheerder blijft hetzelfde. En overige kosten zijn er niet en anders moet jij ze maar ff benoemen.

Maar die kale tarieven moet je echt specifiek naar vragen, anders krijg je ze niet te horen. Alhoewel ze wel op de factuur staan. Maar ja, die krijg je pas achteraf. Vergelijkingstools op internet heb je ook niks aan, gaan allemaal van particuliere aansluiting uit en berekenen daar je maandlasten mee. Wij bijv. hebben 3x63 amp aansluiting, betaal je ruim E 1400 meer per jaar voor dan een particuliere aansluiting. Da bedrag word hier door Stedin bepaald en niet door Eneco. Eneco of welke andere leverancier dan ook rekent da alleen maar door.

Toon werkt hier niet. Meterkast voor stroom zit in de stal. Gas wel in huis. Gas en stroom moeten bij elkaar in dezelfde meterkast zitten in huis. Anders geen Toon :|
Arie

Berichtdoor Hindrik » zo feb 21, 2016 20:18

maistro schreef:dag nacht tarief zegt nog weinig , komen veel andere kosten bij die verschillen van leverancier.

gewoon offerte van jaar opvragen , gegevens hebben ze van 1 jaar bij alle leveranciers omdat dit via netbeheerder gaat
dan was hier Nuon goedkoopst scheelde €400,- t.o.v. essent maar mis dan wel de Toon aanbieding :oops:

Dat is niet helemaal waar, het enigste waar ze wat aan kunnen doen zijn de kale energie/gas prijs en de vastrecht/vaste leverings tarieven.
En die kunnen behoorlijk verschillen, van een aantal euro per jaar of per mnd en dat per product [gas/elektrisch].
Maar Arie betaald gewoon de hoofdprijs @ the moment
Hindrik

Berichtdoor Hindrik » di feb 23, 2016 00:38

Arie, ik denk dat Henk idd een nulletje is vergeten :wink:
Belasting en korting hierop, opslag duurzame energie en transport is bij iedereen gelijk, maar vastrecht verschilt wel per leverancier.
Mss is dit ook nog een optie als je redelijk verbruikt [op daluren]:
http://www.nieuwestroom.nl/energiemarkt ... delsbeurs/
http://www.nieuwestroom.nl/direct-doen/ ... nverbruik/
Hindrik

Berichtdoor Hindrik » di feb 23, 2016 01:35

Onderstaand een aanbod via een energiecollectief:

Onderstaande kostenspecificatie houdt rekening met uw opgegeven energieverbruik en de regio waar u woont. De tarieven in dit overzicht zijn afgerond op vier cijfers achter de komma en zijn inclusief btw. De berekening wordt gemaakt met het onafgeronde tarief van vijf cijfers achter de komma. Hierdoor kunnen bedragen in de kolom “Totaal” enkele centen afwijken.

E.ON: 1 jaar vast (groene elektriciteit) Verbruik Tarief (incl. BTW) Totaal (incl. BTW)
Tarieven uit het aanbod
Leveringskosten Stroom Normaaltarief 3500 kWh x 0,0463 = € 162,20
Leveringskosten Stroom Daltarief 3500 kWh x 0,0348 = € 121,97
Vaste leveringskosten per jaar € 10,80
Overige kosten (onafhankelijk van uw leverancier)
Energiebelasting (tot 10.000 kWh) 7000 kWh x 0,1219 = € 852,95
Opslag duurzame energie (tot 10.000 kWh) 7000 kWh x 0,0068 = € 47,46
Netbeheerkosten (meterhuur, vaste leveringskosten, capaciteitstarief, aansluitvergoeding en systeemdiensten) LIANDER € 230,68
Vermindering energiebelasting € -376,08
Totaalkosten Elektriciteit € 1.049,98

E.ON: 1 jaar vast (gas) Verbruik Tarief (incl. BTW) Totaal (incl. BTW)
Tarieven uit het aanbod
Leveringskosten incl. regiotoeslag voor gasregio 4 3500 m³ x 0,2090 = € 731,38
Vaste leveringskosten per jaar € 10,80
Overige kosten (onafhankelijk van uw leverancier)
Energiebelasting 3500 m³ x 0,3045 = € 1.065,86
Opslag duurzame energie (tot 170.000 m3) 3500 m³ x 0,0137 = € 47,85
Netbeheerkosten (Meterhuur, vaste leveringskosten, capaciteitstarief en aansluitvergoeding) STEDIN € 151,01
Totaalkosten Gas € 2.006,89

Totaalkosten Elektriciteit en Gas € 3.056,87
Hindrik

Berichtdoor Arie » di feb 23, 2016 10:31

Offerte Eneco :?

Afbeelding

@Hendrik
Jij heb dus bij Eon - met een veel lager verbruik - een veel betere prijs voor stroom als ik da zo zie? En ook een 1-jarig contract. Iets wat me ook wel beter bevalt.
Arie

Berichtdoor G.U. » di feb 23, 2016 13:10

De grote energiejongens kunnen niet meekomen met de kleine spelers. Dit komt doordat de kleintjes goedkoop kunnen inkopen waar ze maar willen en eneco en ook nuon zit met z'n eigen centrales te klooien waardoor die eigenlijk altijd duurder zijn
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Arie » di feb 23, 2016 15:14

Heb vanmorgen een offerte rechtstreeks bij Eon opgevraagd, kreeg vanmiddag via mail reactie. Maar die zijn zo rechtstreeks in ieder geval niet goedkoper dan Eneco. We betalen nu 1082 per maand. Met nieuwe 3-jarige contract zouden we naar 987 gaan. Eon blijft steken op 1017 per maand :roll:
Arie

Berichtdoor Henk » di feb 23, 2016 15:35

Arie schreef:Heb vanmorgen een offerte rechtstreeks bij Eon opgevraagd, kreeg vanmiddag via mail reactie. Maar die zijn zo rechtstreeks in ieder geval niet goedkoper dan Eneco. We betalen nu 1082 per maand. Met nieuwe 3-jarige contract zouden we naar 987 gaan. Eon blijft steken op 1017 per maand :roll:

Voorschot bedoel je :?: Dat zegt eik weinig he als je nadien een fikse nabetaling moet doen :wink:

Gewoon de kale energieprijzen vergelijken is het beste :yes:
Had ook een verzoek gedaan bij een inkoopcollectief maar als bedrijf is dat moeilijker. Uiteindelijk wilden ze toch een aanbod doen; 'grofweg 37% minder dan het gemiddelde' :idea: Ja duhh wat moet ik daar nu mee :roll: Noem dan cijfers...

Henk

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie