Vastzetten Energieprijzen

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Vastzetten Energieprijzen

Berichtdoor van wijk » ma dec 04, 2017 10:18

Beste bod voor 1 jaar vast 5.2 normaal, 4.01 dal, 22.8 gas. Dus duidelijk hoger dan vorig jaar.
Tijdelijk variabel dan? dat is 5.8 normaal, 4.6 dal, 24.2 gas.

Ik kijk nog ff verder :mrgreen:
van wijk

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Economie, politiek, ruimtelijke ordening

Berichtdoor Arie » di dec 05, 2017 12:05

Ik werd gister gebeld door iemand die zei van Eneco te zijn. Vertelde dat ze tegenwoordig ook wat voor de bestaande klanten wilde doen en wou mij daarom een aanbod doen voor een nieuw contract. Ik moes ff mn email checken, want hij had wat toegestuurd. Zo gezegd zo gedaan, idd een email, maar niet van Eneco, van "De Nationale Energie Vergelijker B.V". Toen ik hem daarmee confronteerde, zei die dat hij dat deed in opdracht van Eneco.

Toch maar ff op de link geklikt in de email en jawel, een nieuw aanbod. Maandlasten ruim een kwart lager :shock: Hij door de telefoon een heel verhaal houden en hij wou dat ik dus vervolgens op een blauwe knop ging klikken om direct te verlengen. Dat heb ik dus niet gedaan. Heb gesprek afgebroken, daar werd die vent nog pissig om ook: "denkt u dat ik hier voor de lol zit ofzo?!!!??" :o

Heb daarna contact gehad met Eneco, die wisten nergens van. Maar op die pagina "De Nationale Energie Vergelijker B.V" stonden wel al mijn gegevens. Naam, adres, klantnummer en dergelijke, alles stond er gewoon. Hij had mij ook die email toegestuurd zonder dat ik die gegeven had. Dus ik vraag me toch af hoe ze daar aan komen. Bij Eneco wisten ze dat ook niet.

Volgens mij gewoon ordinaire oplichting. Maandlasten, inclusief alle belastingen en toeslagen, een kwart naar beneden, dat kan helemaal niet. De stroom leverancier zou dr dan bijna op toe moeten leggen volgens mij :roll: Meer mensen die gebeld zijn :?:
Arie

Interesses: melkkoeien

Berichtdoor hendrik83 » di dec 05, 2017 13:00

Toen wij van nuon overgingen naar greenchoice scheelde dat meer dan een kwart
hendrik83

Beroep: werkverschaffer voor een leger ambtenaren

Berichtdoor van wijk » di dec 05, 2017 13:10

Die colporteurs staan ook wel eens aan de deur met zon tablet waar je dan ff op een blauw knopje mag drukken.... oprotten met dat spul. Bij mn ouders in t bejaardenappartement belden ze regelmatig voor gas stroom en ook telefoon/internet zooi. Dat liep zo uit de hand dat de telefoonlijn achter de centrale is gestopt :D

Kwart minder zal allemaal wel, ik ging ook ooit van nuon naar greenchoice met veel voordeel maar dat bleek een eerstejaars welkom kado te zijn. Doen ze bijna allemaal. Nu mag ik verlengen bij greenchoice en kunnen ze niet mee met de prijs..

laten we nou eens gewoon getallen noemen.

Farmers for all biedt stroom rond de 4 cent en gas 19, 2 maar daar zijn de vaste lasten 7 euro per maand?? plus abo farmers for all
iemand die daar wat mee doet?
van wijk

Berichtdoor Sander » di dec 05, 2017 13:14

wanneer heeft farmers4all jou dat aangeboden?
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor van wijk » di dec 05, 2017 13:17

papiertje van beurs hardenberg zie ik nu :D foutje. :D Prijzen schijnen nogal gestegen te zijn laatste maand.
Daarom denk ik nog steeds om tijdelijk variabel te gaan, ook voor de zonnepanelen die misschien dr op komen.
van wijk

Berichtdoor Sander » di dec 05, 2017 13:46

ja die aanbieding kreeg ik ook in oktober. dom om toen niet direct te reageren, want was verrekte scherp toen. maar had ook niet verwacht dat de prijzen zo gingen stijgen. zojuist voor 1 jaar vast gezet bij van helder zie volgend jaar wel weer.
Sander

Berichtdoor Henk » di dec 05, 2017 14:09

hendrik83 schreef:Toen wij van nuon overgingen naar greenchoice scheelde dat meer dan een kwart

Bij ons nog meer toen we van Essent over gingen naar DGB.
En de propaanboer van Primagaz bood mij gas aan wat bijna 40% goedkoper was dan dat van Antargaz, plus gratis tank-omwisseling :cheers: plus eerste jaar geen tankhuur :cheers:

Denk dat het herkenbaar is voor iedereen. Waar het ook om gaat, ze willen je over de lijn trekken met (te) mooie aanbiedingen.
En dan voelde oew eige d'n bram omdat je effe lekker scherp bezig bent (y) maar het jaar dr op word je met je kleren aan gedekt.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Sander » di dec 05, 2017 17:20

waarom? gewoon alles op papier. weet je waar je aan toe bent. energie is geen woeste kostenpost. maar elke euro is der weer 1
Sander

Berichtdoor hendrik83 » di dec 05, 2017 18:46

Verlenging na een jaar was greenchoice wel iets duurder geworden maar niet extreem voor zover wij het nagezien hebben.
Wat is serieus geld ik meende dat wij bij nuon in totaal over beide adressen bijna 1500 per maand meer kwijt waren :oops:
hendrik83

Berichtdoor Sander » di dec 05, 2017 19:57

dan heb je daarvoor dus gewoon niet opgelet
Sander

Berichtdoor hendrik83 » di dec 05, 2017 20:56

Sander schreef:dan heb je daarvoor dus gewoon niet opgelet

Nee klopt. Wij gingen er altijd vanuit bij nuon is altijd goed geweest dus waarom overstappen maar trouwe klanten worden blijkbaar niet gewaardeerd
hendrik83

Berichtdoor Hindrik » di dec 05, 2017 22:42

Arie schreef:Ik werd gister gebeld door iemand die zei van Eneco te zijn. Vertelde dat ze tegenwoordig ook wat voor de bestaande klanten wilde doen en wou mij daarom een aanbod doen voor een nieuw contract.
Meer mensen die gebeld zijn :?:

Hier vergelijkbaar paar wkn terug, alleen andere naam [leek op NLE maar was het niet]
Man beweerde dat wij hadden afgesproken dat zij zouden bellen als het scherper kon en dat was nu aan de orde bla bla enz
Ondanks dat ik dit tegensprak bleef meneer bla bla enz
Totdat ik hem een grote klootzak noemde, daar was hij niet van gediend we waren toch volwassen mensen?
Hem vertelt dat hij een leugenaar en daarmee voor mij een grote klootzak was ipv volwassen en de haak erop gegooid
s 'avonds telefoon en mijn vrouw nam op; of meneer thuis was ivm enz
''Jawel maar ik weet niet of u hem wel wilt spreken'', nou dat wou hij wel
Meneer deed zijn beklag over mijn reactie op zijn collegae, en ze konden me een mooi contract aanbieden........
Deze meneer ook maar even verteld dat als hij nog even door bleef liegen hij net zo'n grote kl was als zijn collegae.
[Ik wist dat deze manier gebruikt werd, en mijn contract loopt nog tot halverwege 2018]
Deze hufters maken vooral onder de ouderen nogal eens een slachtoffer
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor marcelv » di dec 05, 2017 22:48

Die energieboeven doen dit al een tijdje, ik sprak er ook ene die zei dat we afgesproken hadden dat m terug zou bellen. Toen ik zei dat ik nooit zo een gesprek afsluit had ie smoesjes. Maar snel opgehangen en nooooit direct beslissen en altijd eerst aanbieding op papier of mail laten sturen.
marcelv

Berichtdoor poekske » di dec 05, 2017 22:53

zijn dikwijls zelfstandige verkopers ook die betaald worden volgens de contracten die ze verkopen
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie