De ultieme tips voor een gezonde RC

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: De ultieme tips voor een gezonde RC

Berichtdoor Corjan » do sep 29, 2016 20:55

Nix gaat snel in Canada Gerben :!: Dus als iets veranderd gaan er wat Jaren overheen. Dus als ik de took in 10 jr aflos kunnen we mischien wel mee komen met de US :| Ondertussen groeien we lekker door
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor Roderick » do sep 29, 2016 21:34

Gerben77 schreef:Roderick, moet je gelijk geven. Jij hebt voordat je naar Canada bent vertrokken al altijd geroepen dat je de regels kots beu was, en uiteindelijk de keuze hebt gemaakt om dan maar te vertrekken. (y) . Maar je moet ook toegeven omdat een ander nog WEL toekomst zag in Nederland die stap hebt kunnen maken.

Los daarvan ik zou als ik naar Canada zou emigreren om daar als melkveehouder te beginnen, altijd de angst hebben, straks heb ik daar een GIGA bedrag geïnvesteerd in melkquotum ze ineens besluiten het melkquotum af te schaffen.
En er een vloed melk goedkope melk uit USA komt. ....

Ben benieuwd hoe jullie canadians hier tegen aan kijken .

Angst is zowiezo een slechte raadgever :wink: , maar als je jezelf verdiept in hoe de financiering van dat Quota in mekaar zit, wie de grote verliezers zijn bij een abrupt einde (overheid), en de hoeveelheid geld wat ermee gemoeid is, lijkt het mij zeer onwaarschijnlijk dat het ineens verdwijnt :no: ......alles kan, maar ik zie het zomaar niet gebeuren. :no:

Verder is het idd waar dat omdat iemand de toko wou kopen, wij weg konden. :yes:
Heb het hier al vaker gezegd dat in mijn ogen de melkprijs niet het grootste probleem is in NL, maar wel de totaal verstikkende en kostprijs opdrijvende regelgeving.
Melkprijs kun je als NL weinig aan veranderen, maar de regelgeving is de doodsteek voor de sector, en dat blijf ik roepen.
10-15 jaar geleden kon ik mijn collegas niet overtuigen om op te staan en te gaan rellen voor een betere toekomst, en nu zal het ook wel niet lukken om iemand te overtuigen :oops: , maar in mijn mening is dat het enigste wat nog overblijft om een fatsoenlijke toekomst te hebben als melkveehouder in NL.
De regels zijn onnodig, onnozel en dragen helemaal niet bij in wat voor oplossing ook :no: .......maar als jullie niets gaan doen blijven er de komende 10 jaar erg weinig melkveehouders over.

Geloof me, gooi de A2 3 dagen dicht en ze komen heeeeeeeeeel vriendelijk vragen wat jullie willen.......maar dan moet je dat met 10.000 man doen, en niet met 50 :no:
Probleem was toen al, en nu nog steeds....dat iedereen denkt dat de buurman wel eerder omvalt. :roll: :( :? :cry:
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor jan.nl » do sep 29, 2016 21:46

[
quote="Gerben77"]Roderick, moet je gelijk geven. Jij hebt voordat je naar Canada bent vertrokken al altijd geroepen dat je de regels kots beu was, en uiteindelijk de keuze hebt gemaakt om dan maar te vertrekken. (y) . Maar je moet ook toegeven omdat een ander nog WEL toekomst zag in Nederland die stap hebt kunnen maken.

Los daarvan ik zou als ik naar Canada zou emigreren om daar als melkveehouder te beginnen, altijd de angst hebben, straks heb ik daar een GIGA bedrag geïnvesteerd in melkquotum ze ineens besluiten het melkquotum af te schaffen.
En er een vloed melk goedkope melk uit USA komt. ....

Was in ,80 in ca ,toen werd er al gesproken over afschaffen quotum,daarna nog tig x,maar de landbouw lobby is sterk dankzij quebec :yes:
Paar x opstandje geweest van quotum vrije boeren,maar al snel de kop ingedrukt 8) Komende 10 jr nix te vrezen.... :D
Dus dat kan geen reden zijn om er van af te zien Gerben :wink:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor jan.nl » do sep 29, 2016 21:58

Geloof me, gooi de A2 3 dagen dicht en ze komen heeeeeeeeeel vriendelijk vragen wat jullie willen.......maar dan moet je dat met 10.000 man doen, en niet met 50 :no:
Probleem was toen al, en nu nog steeds....dat iedereen denkt dat de buurman wel eerder omvalt. :roll: :( :? :cry:

Je ben al ff weg zie ik :roll: Vergeet het maar ,je krijg ff belangstelling en 2 dgn later is alles weer zoals het was,boer moet thuis melken en na 2 dg fikken zijn de banden ook op :idea: en is iedereen het spuug zat :yes:
Het beste is als het je hier niet naar de zin is je gewoon vertrekt,kortste klap is altijd het beste :yes:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor Sander » do sep 29, 2016 22:18

Roderick schreef:Wat moet er gebeuren voordat jullie massaal de strijd aan gaan, of ga je dat gewoon never nooit doen en pik je alles maar :?:

Dat vraag ik me echt serieus af :yes: :oops:.....en die vraag is ook vooral voor Sander......

Waar ligt het punt voor jullie dat je gaat zeggen, TOT HIER EN NIET VERDER. :evil: :?: :?: :?:

als der een bord in de tuin staat is dat punt bereikt, dan ben ik der flauw van en ga ik wat anders doen.
flauw der van betekent in bij mij of geen arbeidsvreugde meer en/of geen geld overhouden.
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor hulsteins » do sep 29, 2016 23:03

jan.nl schreef:

Je ben al ff weg zie ik :roll: Vergeet het maar ,je krijg ff belangstelling en 2 dgn later is alles weer zoals het was,boer moet thuis melken en na 2 dg fikken zijn de banden ook op :idea: en is iedereen het spuug zat :yes:
Het beste is als het je hier niet naar de zin is je gewoon vertrekt,kortste klap is altijd het beste :yes:

vleesgeworden slappe hap

jarenlang
decennialang
iedereen aansporen om als een kip zonder kop door te investeren en te schaalvergroten
en dat is nu al jarenlang 100 % verkeerd advies

nu is werkelijk alles helemaal vastgelopen (in vrijwel heel europa overigens)
en nog nooit niet 1 copacogeca of lto of lto-woordvoerder die ook maar de minste mea culpa doet
Nee
er is een goeie 30 % bij bijzonder beheer
en dat is als kauwgom onder je schoen , daar kom je over 't algemeen zeer moeilijk van af
en wat zegt Janno dan ? :arrow:
"binnenkort zijn we met 10 000 dus met z'n alle achter lto"
binnenkort zijn we met 10 000 :arrow: dus die dikke 30 % bij bb
die dikke 30 % die ze eigenhandig 't ravijn in gestuurd hebben
die heb de 'agrarische ondernemers'-vakbond simpelweg al afgeschreven
die mensen tellen niet meer mee
daar moet raboruudje maar effe mee afrekenen
en vooral zorgen dat ze in de plantsoenendienst terechtkomen en vooral vooral hun smoel houwwe
collateral damage ,
de sector draait nog goed , de betalingsbalans is positief , de boertjes zijn slechts de pionnen in 't schaakspel

en wie is er aan de beurt in de volgende ronde ?

hiermee ben ik dan per ongeluk weer zeer on-topic
alive and kicking
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Berichtdoor Hans van Bergen » do sep 29, 2016 23:12

Je kunt alleen je grond verkopen en je koeien naar het slachthuis sturen. De rest van de boerderij niet. Dus ben je snel klaar. Daarom emigreert er ook al lang niemand meer. Als je de a2 wilt dicht gooien zal er eerst overeenstemming moeten zijn. En die is er niet. Iedereen wil wat anders. Daarnaast zijn ook nog de vrienden van Rene, Campina, de baas in NL ipv lto. Campina bepaald de regels dus daar durft sowiezo niemand tegenin te gaan. Daarnaast heeft Campina zelf nog 3 ton regels geintroduceerd voor hun leden op allerlei gebied oa beweiding, wat de nieuwe religie is waar de buutnlanders nog nooit van gehoord hebben. Dat is het ff nu. Ondertussen heeft NL sinds het vertrek van de Strikjes de melkproduktie opgevoerd met een 25%. Met de NL wegwerpkoeien. Das ook een realiteit.
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor hulsteins » do sep 29, 2016 23:21

Hans van Bergen schreef:zal er eerst overeenstemming moeten zijn. En die is er niet. Iedereen wil wat anders.

dan houdt inderdaad alles op

aan de andere kant ,
met -30 % per crisisronde is er voor de jongste boeren nog hoop dat ze als enigste boer van NL eindigen

en als er dan nog geen overeenstemming is , ligt 't aan jezelf
alive and kicking
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Berichtdoor Roderick » vr sep 30, 2016 01:42

Sander schreef:
Roderick schreef:Wat moet er gebeuren voordat jullie massaal de strijd aan gaan, of ga je dat gewoon never nooit doen en pik je alles maar :?:

Dat vraag ik me echt serieus af :yes: :oops:.....en die vraag is ook vooral voor Sander......

Waar ligt het punt voor jullie dat je gaat zeggen, TOT HIER EN NIET VERDER. :evil: :?: :?: :?:

als der een bord in de tuin staat is dat punt bereikt, dan ben ik der flauw van en ga ik wat anders doen.
flauw der van betekent in bij mij of geen arbeidsvreugde meer en/of geen geld overhouden.

Maar je hebt totaal geen gevoel voor gerechtigheid :shock: :?: .......ook al weet je dat de regelgeving absoluut corrupt is, doet het je nix en als dat betekend dat je uiteindelijk stopt is dat OK :?:
Roderick

Berichtdoor Roderick » vr sep 30, 2016 01:45

jan.nl schreef:

Is natuurlijk dikke onzin, na 1 dag echt blokkeren is NL 1 grote puinhoop, en na 3 dagen heeft de helft van de NL supermarkten geen vreten meer in huis :idea: .....geloof maar dat er dan echt wel aandacht is voor de zaak.
Gewoon de opvolgers met de trekker wegsturen en zeggen dat ze pas terugkomen als er wat bereikt is. :yes: :roll:
Roderick

Berichtdoor Roderick » vr sep 30, 2016 01:46

Vraag me ook wel eens af aan wie iedereen zijn boerderij gaat verkopen opt moment dat ze willen of moeten stoppen. :?:

Sander roept dat alstie het zat is een bord in de tuin poot, maar wie gaat dat kopen als er nog 3000 farms te koop staan. :?: :?
Roderick

Berichtdoor Grazy » vr sep 30, 2016 03:23

auke schreef:
Grazy schreef:Iedere keer als ik op vtf lees krijg ik weer een bevestiging dat we een hele goeie keus gemaakt hebben (y) :yes:
:

totdat ze besluiten dat je visa niet meer verlengd wordt.

:lol: Dan hebben we altijd plan b nog en hebben we nog steeds een hele goede keus gemaakt :yes: :yes:
Grazy

Beroep: Master Grazier

Berichtdoor Robert » vr sep 30, 2016 05:09

:shock: :shock: :shock: :shock: hier ook al depri verhalen over de toekomst. :?

doe dat maar in een ander topic.
Robert

Beroep: 't zou wat moeten zijn
Interesses: dezelfde als van de loopvogel

Berichtdoor Sander » vr sep 30, 2016 06:25

Roderick schreef:Vraag me ook wel eens af aan wie iedereen zijn boerderij gaat verkopen opt moment dat ze willen of moeten stoppen. :?:

Sander roept dat alstie het zat is een bord in de tuin poot, maar wie gaat dat kopen als er nog 3000 farms te koop staan. :?: :?

dan is de conclusie dat het dan niet het juiste moment is om dat te doen :wink:
Sander

Berichtdoor Sander » vr sep 30, 2016 06:32

Robert schreef::shock: :shock: :shock: :shock: hier ook al depri verhalen over de toekomst. :?

doe dat maar in een ander topic.

:lol: ja roderick ziet het nogal zwaar in hier geloof ik.
we zijn als gekken gaan melken, gevolg teveel melk en lage prijs. boeren maar klagen en hopla krijgen ze nu zelfs 24 cent voor een liter melk die ze niet leveren. daarnaast stijgt de melkprijs elke maand behoorlijk. toch zetten ze de snelwegen drie dagen af met hun grote nieuwe glimmende machines want ze hebben zo geen leven in nl. denk dat de gemiddelde nederlander daar erg veel sympathie voor zal hebben roderick. verder roepen dat zoiets moet doen met 10.000 man getuigd al van weinig realiteitszin.
Sander

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie