Kostprijs aankopen van ruwvoeders en stro en ...

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Kostprijs aankopen van ruwvoeders en stro en ...

Berichtdoor MelkboerLuc » za aug 01, 2009 09:52

Het najaar en de inkoopperiode naderen weer.

Het kan interessant zijn om hier en daar al wat prijzen te sprokkelen van aanbieders van diverse voeders en stro en andere.

Dit kan iedereen helpen om de kostprijs te drukken.

Graag hier uw aanbiedingen posten.
Freedom of speech: je hebt het recht om te veranderen van mening en te beamen dat ik eigenlijk altijd al gelijk had
voor reisavonturen
MelkboerLuc

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Koeien + melk

Re: Kostprijs aankopen van ruwvoeders en stro en ...

Berichtdoor MelkboerLuc » za aug 01, 2009 09:53

Vandaag aangeboden thuisgebracht: volle vracht tarwestro uit France voor 67 € per ton
Freedom of speech: je hebt het recht om te veranderen van mening en te beamen dat ik eigenlijk altijd al gelijk had
voor reisavonturen
MelkboerLuc

Berichtdoor Richard B » za aug 01, 2009 10:28

gisteravond 35 ton eigen graszaad hooi naar huis gekart :yes: :yes: :yes: kosten ruim 500 euro voor het persen :yes:
Richard B

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor dieterv » za aug 01, 2009 19:03

MelkboerLuc schreef:Vandaag aangeboden thuisgebracht: volle vracht tarwestro uit France voor 67 € per ton

Vandaag geleverd en vooraf gekocht: 37ton tarwestro uit france voor 69€/ton, superdroog (y). thuisgebracht en gelost
http://www.crossbreeding.be blijft in ontwikkeling
dieterv

Beroep: boer
Interesses: fokkerij

Berichtdoor MelkboerLuc » za aug 01, 2009 22:51

bij mij was maar 23 ton en heb ik zelf moeten lossen.
even rekenen, bij mij 2€ goedkoper, maal 23 ton = 46 €, uurtje aan gelost, dus kan wel uit :lol:
was goed droog, verschillende balen onder de 10 vocht, beetje niet heldergeel.
voor reisavonturen
MelkboerLuc

Berichtdoor jan.nl » za aug 01, 2009 23:34

Hier vragen ze 80 euro perton tarwe stro,vind het te duur ,dus als iemand een goedkoper vracht kan leveren graag een pb,tje :yes:
jan.nl

Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor Brecht » za aug 01, 2009 23:38

jep 60€/ton hier Jan :yes:maar als het van bels in lopik moet komen moeten we ook meer aanrekenen wa... :wink:
kleine gangsters beroven een bank, grote gangsters leiden een bank.
Brecht

Beroep: akkerbouw en vleesvee/student
Interesses: landbouw,veevoeding, rundveehouderij, melkgeitenhouderij

Berichtdoor jan.nl » za aug 01, 2009 23:51

Brecht schreef:jep 60€/ton hier Jan :yes:maar als het van bels in lopik moet komen moeten we ook meer aanrekenen wa... :wink:

Brechteman je kan natuurlijk ook in je vrije tijd komen :lol: ,het lossen kunnen we wel regelen,mare laat maar wat horen :yes:
jan.nl

Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor Schoonvelde » zo aug 02, 2009 07:03

jan.nl schreef:
Brecht schreef:jep 60€/ton hier Jan :yes:maar als het van bels in lopik moet komen moeten we ook meer aanrekenen wa... :wink:

Brechteman je kan natuurlijk ook in je vrije tijd komen :lol: ,het lossen kunnen we wel regelen,mare laat maar wat horen :yes:

hmm hier 95 euro voor 21 ton super best geste stro (frankrijk) en 95 euro voor 12 ton best tarwe stro (oost duitsland). Wel stevig aan de prijs als ik het zo lees.
Wil overigens alleen eerste kwaliteit, heb een super heken aan die pakken stro die niet makkelijk met de vork te verdelen zijn .
Doe lekker waar je je goed bij voelt.
Schoonvelde

Interesses: Brede interesse

Berichtdoor Roderick » zo aug 02, 2009 08:35

Schoonvelde schreef:Wil overigens alleen eerste kwaliteit, heb een super heken aan die pakken stro die niet makkelijk met de vork te verdelen zijn .

:yes:
Ik ook. :x
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor martin b » zo aug 02, 2009 09:02

Schoonvelde schreef:
hmm hier 95 euro voor 21 ton super best geste stro (frankrijk) en 95 euro voor 12 ton best tarwe stro (oost duitsland). Wel stevig aan de prijs als ik het zo lees.
Wil overigens alleen eerste kwaliteit, heb een super heken aan die pakken stro die niet makkelijk met de vork te verdelen zijn .

Heb hier ook mooie goudgeel gerste stro in schuur, enige nadeel is dat het wat minder vocht opneemt denk ik :oops: Maar wel makkelijk uit elkaar ja :yes:
martin b

Berichtdoor Richard B » zo aug 02, 2009 09:06

martin b schreef:
Schoonvelde schreef:

Heb hier ook mooie goudgeel gerste stro in schuur, enige nadeel is dat het wat minder vocht opneemt denk ik :oops: Maar wel makkelijk uit elkaar ja :yes:

je gebruikt toch zeker geen gerste stro om te strooien :shock: :shock: :shock: da neemt toch geen vocht op man :no: is alleen goed om je jongvee of droge koeien rantsoen te verschralen :yes:
Richard B

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor martin b » zo aug 02, 2009 09:16

Richard B schreef:
martin b schreef:
Schoonvelde schreef:

je gebruikt toch zeker geen gerste stro om te strooien :shock: :shock: :shock: da neemt toch geen vocht op man :no: is alleen goed om je jongvee of droge koeien rantsoen te verschralen :yes:

is wat zachter voor die klein kalfkes :yes: Alleen kalfkes tot een maand of 2 op stro boven rooster, dus vocht kan weg. En Kalfkoeien in de afkalf box :yes:
Had gevraagd als een ton of 5 over hadden om dat hier in de schuur te duwen, gert of tarwe als het maar mooi is zonder vocht er in, want dan krijg ik het niet losgeschud :oops:
martin b

Berichtdoor MelkboerLuc » zo aug 02, 2009 10:33

Weet er al iemand iets van perspulp.

Ik hoorde al wat van 25€ per ton, maar ? :?:
voor reisavonturen
MelkboerLuc

Berichtdoor Hans van Bergen » ma aug 03, 2009 11:29

10 euro per grote baal. Zelf laten persen en ophalen. Weinig mee te winnen 8eraf
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Volgende

Keer terug naar Koe en economie