zonne cellen op daken

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: zonne cellen op daken

Berichtdoor Kasé5 » zo sep 24, 2017 21:56

Kan ook beter tegen storm dan mais :roll:
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor Henk » ma sep 25, 2017 09:16

G.U. schreef:Een paar tesla power banks en je kunt je vaste aansluiting opzeggen :yes: :cheers:

Tesla vink nou niet zo'n geweldig voorbeeld...een fabrikant die geen winst maakt vlgs de economen...of krijgen ze pegels onder de tafel toegeschoven om de elite warm te krijgen voor elektra-rijden...want bij de gewone man is het afgelopen jaar weer meer benzine-auto's verkocht.....en de Pryusssen staan voor sloopprijzen te koop waar zij inruilden...
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Hans van Bergen » ma sep 25, 2017 11:11

Kijk zo kennen we je Henk. (y) zonder enige kennis van zaken toch een mening :yes: . Kameraad heb een Tesla suv met die klapdeuren. Laatst ingereden :yes: helemaal top (y) Is gewoon de toekomst
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor melker » ma sep 25, 2017 12:55

Heb onlangs stukje in Tesla gereden, niks mis mee. Maar je sleept wel met wagen van 2ton gewicht om waarvan de helft van het gewicht in de accu zit. Actieradius van dikke 400 km als je rustig rijdt maar wel vrij van wegenbelasting en 4% bijtelling want met alleen zakelijk rijden is het interessant. Hoe lang gaat die accu mee en idd techniek moet er voor zorgen dat die dingen veel compacter gaan worden. Het laden moet je thuis doen want opladen bij die tankstations duurt ook nog veel te lang :( Bovendien schijnt electrische VW Golf bijna de helft minder stroom te nemen per 100 km dan een Tesla :shock:
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor Henk » ma sep 25, 2017 13:26

Da's fijn voor je maat Hans (y) maar dat verandert nix aan het feit dat Tesla geforceerd het hogere segment moet aanboren omdat de gewone mensch weer vaker voor benzine kiest :yes: En dat mag bij Tesla geld kosten blijkbaar. Mensen moeten denken van goh mn stinkendrijke overbuur gaat elektrisch rije, en aangezien hij rijk is issie wss verrekte clever :yes: dus mss heeft ie toch een punt qua autokeuze...
Een bedrijf maakt niet expres verlies :no: of het moet zijn dat ze weten dat ze over effe je dubbel kunnen dekken door nieuwe accu's whatever :yes:

Het is 1 van die voorbeelden van 'en da moet en da zal een succes worden en zo niet dan toch!'
Zelfde als dat mono-vergister-circus bij RFC...
Ik krijg altijd een hoogst irritante jeuk wanneer zaken er geforceerd door de strot worden gedouwd :? en dat is wat mij betreft zonnepanelen, elektrisch rijden en de RFC vergisters.
Maar prima dat mensen denken dat ze met dit alles een financiële klapper gaan maken (y) van mij mogen ze :yes:

En ja, de toekomst wordt elektrisch :yes: en als ooit benzine schaars wordt en de prijs verdubbelt wordt elektrisch vanzef interessant :yes: maar dan is de techniek ook al een heel stuk verder dan het huidige amateurisme...

Henk

Berichtdoor G.U. » ma sep 25, 2017 14:03

Nee henk de regering wil graag dat je elektrisch gaat omdat daar veeeeeel meer belasting op zit. Nou zal het verschil met benzine en diesel wel meevallen. Maar koken op gas of elektrisch en cv gebruik je 9 keer zoveel stroom als gas. De belasting op stroom is de helft van gas maar uiteindelijk wel twee keer zoveel
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor van wijk » di sep 26, 2017 20:03

Naar mijn idee blijft er met de dakhuur van RFC teveel aan de strijkstok hangen.
Ik heb zelf SDE subsidie gekregen en probeer het hele verhaal zelf rond te zetten. Zo moeilijk is het allemaal niet.
van wijk

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Economie, politiek, ruimtelijke ordening

Berichtdoor Sander » di sep 26, 2017 20:44

dat is altijd zo als je ontzorgd wordt dan verdienen anderen eraan. daarom is het ook zo kansloos in mijn ogen en moet rfc zich met zulke dingen niet bemoeien. wij zijn geen kleuters maar ondernemers en die kunnen dat heus zelf wel, MOCHTEN ze dat willen
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor Hans van Bergen » wo sep 27, 2017 06:28

Ondertussen ligt heel Duitsland vol zonnepanelen en NL afgerond 0.
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Berichtdoor Erikjan » wo sep 27, 2017 10:56

Hans van Bergen schreef:Ondertussen ligt heel Duitsland vol zonnepanelen en NL afgerond 0.

Dit heeft alles te maken met subsidie. De eerste contracten in Duitsland kregen de boeren 50 cent per kWh. Daarom werden er complete werktuigenbergingen gezet met het dak op het zuiden. Ondertussen is het daar ook wat minder maar nog wel (y)
Erikjan

Beroep: boer
Interesses: Fleckvieh, bèta caseïne en alles rondom de boerderij.

Berichtdoor Robert » wo sep 27, 2017 11:41

Zon, wind en mest energie met subsidie, hebben heel wat boeren in Duitsland behouden voor diep rode cijfers
Robert

Beroep: 't zou wat moeten zijn
Interesses: dezelfde als van de loopvogel

Berichtdoor Hans van Bergen » wo sep 27, 2017 13:34

Pezies dus ik wil, het liefst vanmiddag nog, in contact komen met een bedrijf wat daken wil huren. Waar kan ik terecht :?:
Hans van Bergen

Berichtdoor Henk » wo sep 27, 2017 18:14

Hans van Bergen schreef:Pezies dus ik wil, het liefst vanmiddag nog, in contact komen met een bedrijf wat daken wil huren. Waar kan ik terecht :?:

http://www.jouwdakismijndak.nl

Henk

Berichtdoor Frans V » wo sep 27, 2017 22:21

Hans van Bergen schreef:Pezies dus ik wil, het liefst vanmiddag nog, in contact komen met een bedrijf wat daken wil huren. Waar kan ik terecht :?:

Kom op Hans:

https://www.google.nl/search?safe=on&so ... nnepanelen
Blijf positief, gun anderen een kans
Frans V

Berichtdoor Sander » wo sep 27, 2017 22:27

voor boeren als hans is er RFC. Die ontzorgd de ECHTE ondernemers :lol: :lol:
Sander

Interesses: fokkerij

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie