slacht prijzen

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: slacht prijzen

Berichtdoor Erikjan » do nov 23, 2017 10:44

Henk schreef:Helaas is de veehouder die meestal mijn gekalfde vaarzen af nam ook getroffen door de laatste uitspraak van de rechter.
Dus met vers gekalfde vaarzen naar de slacht; 8 stuks € 496,20 gemiddeld :|

Waarom niet afmesten of weer onder de stier een nieuwe ronde volgend jaar. Een goede melkvaars slachten is voor dit geld jammer.
Erikjan

Beroep: boer
Interesses: Fleckvieh, bèta caseïne en alles rondom de boerderij.

Berichtdoor G.U. » do nov 23, 2017 11:05

Erikjan schreef:
Henk schreef:Helaas is de veehouder die meestal mijn gekalfde vaarzen af nam ook getroffen door de laatste uitspraak van de rechter.

Waarom niet afmesten of weer onder de stier een nieuwe ronde volgend jaar. Een goede melkvaars slachten is voor dit geld jammer.

Jullie hebben natuurlijk gve ruimte zat maar denk dat als je met zuiver hf gemiddeld €500 voor slachtkoeien krijgt je het niet verkeert doet...
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor bertus » do nov 23, 2017 11:28

:shock: konden die :no: voor export weg of iets dergelijks of naar een melkveehouder zonder jongveeopfok, ik vind 500 euro :cry: voor een vaars toch :yes: doodzonde.
    vake bin ie te bange.
    bertus

Beroep: veehouder

Berichtdoor Henk » do nov 23, 2017 12:03

Erikjan schreef:

Mogen tot eind van het jaar geen melkkoeien aanhouden omdat we met de stoppersregeling mee doen.
    Vanaf januari blijven ze lopen. We laten de kalveren er dan ook de hele melkperiode bij.

G.U. schreef:Jullie hebben natuurlijk gve ruimte zat maar denk dat als je met zuiver hf gemiddeld €500 voor slachtkoeien krijgt je het niet verkeert doet...

Volgens mij zaten wij over iets van 140 koeien tussen de 850-900 euro/stuk afgelopen jaar.

bertus schreef:
    :shock: konden die :no: voor export weg of iets dergelijks of naar een melkveehouder zonder jongveeopfok, ik vind 500 euro :cry: voor een vaars toch :yes: doodzonde.

Zijn niet bvd vrij. Die veehouder ook niet daarom konden wij daar de vaarzen slijten. Laatste jaren ook regelmatig melkkoeien aan hem verkocht. Is ook een crossie-lover :wink: en 500 voor een vaars is idd sund maar tis effe niet anders...
    Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
    Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
    Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Vorige

Keer terug naar Koe en economie