slacht prijzen

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: slacht prijzen

Berichtdoor Sander » di dec 09, 2014 22:17

in de intensieve sector gaan ze echt niet met beesten verder die niet deugen. zo moet een melkveehouder ook wat meer gaan denken. niet 2 jaar opfokkosten dokken en dan nog niks hebben.

hier 6 slachtkoeien, als we geen quotum hadden waren ze nog gebleven, ruim 660 gemiddeld
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor Jappie » di dec 09, 2014 22:38

Helemaal mee eens :yes:
Pa heeft toch vaker gelijk dan dat ik eigenlijk wil :yes:
Alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je weer af!
https://www.facebook.com/bergsmadrain
Jappie

Beroep: Melkveehouder/ZZP-er

Berichtdoor hulsteins » wo dec 10, 2014 00:38

hoog tijd om weer normaal te doen
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Berichtdoor Gerben77 » ma jan 19, 2015 13:55

Afbeelding
Gerben77

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor opelmanta » ma sep 12, 2016 23:57

Ik was gister op een evenement waar de catering was geregeld door Laplace. Zelfgemaakte hamburgers op de luifel. Stond op de zijkant een verhaal dat er alleen maar MRIJ in zat. Vlees is beter en je hoeft er niet ver voor te rijden want het is een lokaal ras in het kort. Toch aardig.
ze heb't de kakket niet voor mekaar op't fabriek, en zo ist.
opelmanta

Berichtdoor Henk » di sep 13, 2016 08:39

Benieuwd wat de prijzen doen :yes: Gisteren weer 10 de klep op gedaan voor een enkeltje Gosschalk :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor melker » di sep 13, 2016 10:08

Jij ruimt altijd makkelijk op, Afgelopen week ook.10 weg gedaan, gem net geen 600. Prijzen lopen weer iets op, vraag vanuit Duitsland hoorde ik van koopman. Ook goede nieuwmelkse koeien stijgen in prijs.
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor Mellek » di sep 13, 2016 10:23

Vrijdag 3 afgevoerd, 829 (guste pink 26mnd 313 kilo), 1042 koe 372kg 6jr, 449 5jr. koe, minus kosten.
Mellek

Interesses: Melkvee Mechanisatie

Berichtdoor Henk » di sep 13, 2016 11:35

Zat maar 1 melkkoe bij, die parapositieve :yes:
Rest was gemest Bels Blauw spul en 2 afgemeste lege vaarzen.

Henk

Berichtdoor Henk » za dec 03, 2016 12:58

Ik ben dus niet de enigste... :wink:

http://www.melkvee.nl/economie/nieuws/9 ... -103888953

Maandag toch maar een klupje weg doen. Zijn allemaal afmesters en klaar. Anders worden ze alleen maar vetter.

Henk

Berichtdoor Remco1 » ma jan 30, 2017 13:20

De prijs van slachtkoeien is maandagochtend 30 januari op de veemarkt in Bunnik opnieuw verhoogd.
Er kwam 5 cent bij de prijs. Een O-kwaliteit slachtkoe noteert daarmee tot maximaal €2,75 per kilo geslacht gewicht. De prijs ligt daarmee 20 cent onder het niveau van vorig jaar.

Bron: http://www.boerderij.nl/Rundveehouderij/Achtergrond/2017/1/Prijs-slachtkoeien-opnieuw-wat-omhoog-87596E/

Hoe kan de slachtprijsnnogsteeds stijgen? Genoeg vee wordt afgevoerd waardoor je toch zou zeggen dat de prijs, vanwege vraag-aanbod, omlaag gaat, of zie ik dit verkeerd?
Remco1

Berichtdoor Sander » ma jan 30, 2017 13:35

veel vraag uit duitsland en belgie geloof ik waar ze niet zulke idiote regels hebben als hier
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor G.U. » ma jan 30, 2017 13:43

Vanaf de veemarkt leeuwarden gaat er ook veel naar dld zegt de veekoopman
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Remco1 » ma jan 30, 2017 13:56

G.U. schreef:Vanaf de veemarkt leeuwarden gaat er ook veel naar dld zegt de veekoopman

Sander schreef:veel vraag uit duitsland en belgie geloof ik waar ze niet zulke idiote regels hebben als hier

Ook al gaat er veel vee naar het buitenland, dat betekent dus dat Nederland niet voldoende capaciteit heeft om al het vee te slachten. Veel meer vee dan anders, dus zou ik zeggen een lagere prijs. Tenzij de vraag er is, maar hoezo zou er ineens zo veel meer vraag zijn naar vlees?

Wat betreft het vee wat in Duitsland geslacht wordt, blijkbaar kunnen zij deze extra hoeveelheid vee dus wel gewoon verwerken. Of maakt dit kleine beetje vee uit Nederland niet zo veel verschil in vergelijking met Duitsland?
Remco1

Berichtdoor Het Honderd » ma jan 30, 2017 14:02

Remco1 schreef:
G.U. schreef:Vanaf de veemarkt leeuwarden gaat er ook veel naar dld zegt de veekoopman

Sander schreef:veel vraag uit duitsland en belgie geloof ik waar ze niet zulke idiote regels hebben als hier

Ook al gaat er veel vee naar het buitenland, dat betekent dus dat Nederland niet voldoende capaciteit heeft om al het vee te slachten. Veel meer vee dan anders, dus zou ik zeggen een lagere prijs. Tenzij de vraag er is, maar hoezo zou er ineens zo veel meer vraag zijn naar vlees?

Wat betreft het vee wat in Duitsland geslacht wordt, blijkbaar kunnen zij deze extra hoeveelheid vee dus wel gewoon verwerken. Of maakt dit kleine beetje vee uit Nederland niet zo veel verschil in vergelijking met Duitsland?

Als we in Nederland weinig/geen beperkingen hadden was er hier niet veel aanbod van slachtvee, omdat alles wat past in de stal en meer als 15-20 liter op een dag geeft gewoon was blijven lopen. :arrow: Slachterijen die niet op volle capaciteit draaien of slachtvee importeren. Dit laatste doen de Duitsers en de Belgen nu, wat hier de slachtprijs nog een beetje in de benen houd.
Het Honderd

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie