slacht prijzen

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: slacht prijzen

Berichtdoor Pieter Assen » do maart 03, 2011 23:24

Henk V schreef:
Pieter Assen schreef:
dutchcowboy schreef:Ja dat is leuk natuurlijk maar heb je dan over een half jaar niet te weinig versen?

tis nie zo dat alle drachtige koeien weg gaan :idea: . Ik denk dat het nu een goed moment is om de veestapel wat jonger te krijgen en dat je er weer goed voor staat bij andere tijden :idea: van die koeien die het toch nie zo goed doen neem er maar afschijt van. en hou je stal vol met goeie courante beesten. :yes:

Assik et me goed herrinner doe je da regelmatig of nie :?: :oops:

wat is regelmatig :?: laaste keer dat ik veel beesten weg heb gedaan was in september toen ben ik met cullen van 30 lbs naar 40lbs gegaan. lijkt mij als er weer andere prijzen zijn dat je daar gewoon weer op moet aan passen :yes:
tijd voor wat zonnescijn
Pieter Assen

Beroep: veehouder
Interesses: knooien

Berichtdoor john verhaar » vr maart 04, 2011 01:35

Way to go Pieter (y)
Vroeger had ik een hekel aan werken,maar nu kan ik er uren naar kijken
john verhaar

Beroep: dairyfarmer
Interesses: crossbreeding and dollars

Berichtdoor Vie » vr maart 04, 2011 02:20

@ Pieter

Maar waarom heb je die koeien dan drachtig gemaakt in the first place :?: Jullie kennende zal dat nie zonder hormonen gegaan zijn dus das toch weggegooid geld :?: En een paar koetjes die wat langer droog moeten is toch zon ramp nie :?: Zeg dat die beesten aan voer een dollar per dag kosten om maar wat te noemen, als je die 2 of 3 maand extra droog heb kost je dat dus $60 of $90 :idea: T lijkt mij dat het verschil tussen een nieuwe vaars en een slachtkoe groter is dan dat :?:
Vie

Berichtdoor Dave » vr maart 04, 2011 03:00

Henk V schreef:@ Pieter

Maar waarom heb je die koeien dan drachtig gemaakt in the first place :?: Jullie kennende zal dat nie zonder hormonen gegaan zijn dus das toch weggegooid geld :?: En een paar koetjes die wat langer droog moeten is toch zon ramp nie :?: Zeg dat die beesten aan voer een dollar per dag kosten om maar wat te noemen, als je die 2 of 3 maand extra droog heb kost je dat dus $60 of $90 :idea: T lijkt mij dat het verschil tussen een nieuwe vaars en een slachtkoe groter is dan dat :?:

moet je wel plek hebben voor drogen, ik denk dat pieter werkt met het idea van elke koeplaats waar te weinig melk uit komt kost geld. en voer van een dollar per dag :shock: , volg jij de markets niet?
Dave

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Voeding, economie, melken

Berichtdoor Vie » vr maart 04, 2011 03:33

Droge koeievoer kost hier nie heel veel meer dan een dollar per dag :idea:
Vie

Berichtdoor Pieter Assen » vr maart 04, 2011 13:14

we huren nu 2 schuuren voor drooge koeien en drachtige vaarzen ik moet alleen al een $1 perdag betalen voor de schuuren dan nog voer en dan nog trucking. elke week er heen koeien ophalen en heen brengen. het vraagt bijna de hele woensdag aan werk. Sommige koeien weet je gewoon nie van die hadden misschien better niet drachtig gemaakt kunnen worden. Ik weet niet welke koe dat zijn dus gewoon door blaffen en als ze opkomen voor de pregcheck en ze geven te weinig gaan ze DNB
tijd voor wat zonnescijn
Pieter Assen

Berichtdoor Arno » vr maart 04, 2011 13:16

Voor $1/day kejje toch veel goekoper ff een hokkie op t erruf zetten ,dan hoefje ook nie steeds je preg. cows te verkooppe :idea: :wink:
Arno

Beroep: koeienmelker

Berichtdoor john verhaar » vr maart 04, 2011 15:31

Ja Pieter bij jullie is de vorst toch al uit de grond :arrow: bouwen :!: waar zit je op te wachten :?: ................voor je het weet gaat de melkprijs weer omlaag en durf je het weer niet 8)
john verhaar

Berichtdoor martin b » vr maart 04, 2011 19:50

zou ik ook denken :yes: Hele dag werk met transport ed, dollar/dag aan huisvesting :roll: Houdt bakken met geld over als je ze thuis houdt. En bouwen is daar in de steets geen probleem :arrow: effe met een takkie wat in de grond tekenen en bouwen maar :mrgreen:
martin b

Berichtdoor Pieter Assen » vr maart 04, 2011 22:18

martin b schreef:zou ik ook denken :yes: Hele dag werk met transport ed, dollar/dag aan huisvesting :roll: Houdt bakken met geld over als je ze thuis houdt. En bouwen is daar in de steets geen probleem :arrow: effe met een takkie wat in de grond tekenen en bouwen maar :mrgreen:

en zo ist maar net :mrgreen: :mrgreen: we pruttelen hier wel mooi door. Wij zien wel wat de toekomdt brengt :idea: ondertussen hebben we mooie jonge koeien endaar ging het hier over :idea:
tijd voor wat zonnescijn
Pieter Assen

Berichtdoor Vie » za maart 05, 2011 00:39

In de toekomst wel plannen om zelf et jongvee op te fokke pedro :?: Tot een paar jaar geleden hier ook flinkerig vee aangekocht maar ik ben blij dat we er van af zijn, eigen jongvee is wel heeeeel wat beter als al dat aangekochte spul :idea:
Vie

Berichtdoor Pieter Assen » za maart 05, 2011 01:19

Vie er zijn nog zoveel dingen waar we van dromen, we moet het maar stap bij stap nemen. alles is zo up en down (begin nu bijna net als big harr te klinken :lol: :lol: ) maar wil dus niet teveel debt per koe hebben/krijgen. klaveropfok en meer grond zijn voor ons iets waar we ooit wel aan willen beginnen :yes: wanneer :?: geen idee we zullen wel zien.
denk dat we eerst maar wat stal ruimte bij moeten bouwen want dat drogen koeien verhuisen kan blijkbaar nie uit als ik dat hier zo lees :lol: :lol: :lol: :lol:
tijd voor wat zonnescijn
Pieter Assen

Berichtdoor john verhaar » za maart 05, 2011 02:28

Pedro voor $3000,- heb je stal met koe (y) zou dus best eens kunnen dat je daarmee je schuld per koe verlaagd :?:er van uitgaande dat je melkstal groot genoeg is :?: en met de melkprijs van de komende maanden kan het best eens gebeuren dat als de stal klaar is die ook betaald is (y)
john verhaar

Berichtdoor Koeienboer Jannes » za maart 05, 2011 09:41

van wijk schreef:Bij Vion verwerken ze heel veel koeien tot snippervlees, dus de betere kwaliteit zitten ze niet op te wachten en betalen er ook niet naar.
Nou is kwalificatie S net het grensgeval, te goed voor Vion maar te slecht voor de kwaliteitsslager om fatsoenlijke biefstukken van te snijden.
Heeft Angus ook kwaliteit voor IM vet??

http://gemi.st/11941385
Koeienboer Jannes

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Koeien, en Bonte Paarden (zie www.koeienboerjannes.tk en www.stable-rubywhite.nl )

Berichtdoor Robert » za maart 05, 2011 10:08

(y) erg leuk gemaakt met aandacht voor mooie beelden.

Zeker het kijken waard (y) (y)
Robert

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie