Mestafzet

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Mestafzet

Berichtdoor Kasé5 » wo maart 28, 2018 16:12

Informeerde ook even. € 11,50... Lijkt me wel wat veel als ik hier zo lees
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor h.groothuis » wo maart 28, 2018 17:10

Hier nieuwe situatie.....kan door minder koeien en meer grond ineens wat aanvoeren....mooi voor paar maispercelen op afstand denk ik.....maar is voor 0 in de grond begreep ik....dan lijkt me 11,50 wel wat veel :roll:
h.groothuis

Berichtdoor bertus » wo maart 28, 2018 19:22

het lijkt me dat je toch nog wel geld toe moet krijgen.
vake bin ie te bange.
bertus

Beroep: veehouder

Berichtdoor Kasé5 » wo maart 28, 2018 19:57

Als je dan mijn mest krijgt Groothuis hebben ze € 400,- voor injecteren + 40 km crossen met een vrachtje :roll:
van Dam af
Kasé5

Berichtdoor Nix » ma jul 02, 2018 18:00

Hier krijg je €10,-/m3 voor varkensmest. Dan zit het ook al in de grond. Zo wordt mest toch het bruine goud. Rundvee mest €2,-/m3 trouwens. Hoe is dat elders in het land? Achteraf vind mijn akkerbouwer het niet zo erg dat dit voorjaar niet lukte met mest uitrijden.
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt aan iedereen gedacht
Nix

Berichtdoor bertus » di jul 03, 2018 06:19

Jij kunt minimaal het dubbele vangen, varkensmesters betalen nu tussen de 25 en 30 euro om af te voeren.
vake bin ie te bange.
bertus

Beroep: veehouder

Berichtdoor poekske » di jul 03, 2018 06:29

19 euro incl transport naar verwerking
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor melker » di jul 03, 2018 12:22

Die rottige varkensmest die zorgen ervoor dat mestafvoer duur blijft blijkbaar, rundermest is hier in de buurt nog amper te krijgen. Kon alles kwijt zonder bij te betalen dit jaar.
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor Hindrik » do jul 05, 2018 06:41

melker schreef:Die rottige varkensmest die zorgen ervoor dat mestafvoer duur blijft blijkbaar, rundermest is hier in de buurt nog amper te krijgen. Kon alles kwijt zonder bij te betalen dit jaar.

Dan heb jij er nu toch geen last van :?:
Kan noch wel wat kwijt, dus prijzen zijn mij niet gauw te hoog :no:
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor Henk » do jul 05, 2018 09:25

melker schreef:Die rottige varkensmest die zorgen ervoor dat mestafvoer duur blijft blijkbaar, rundermest is hier in de buurt nog amper te krijgen. Kon alles kwijt zonder bij te betalen dit jaar.

Je kan je mest gratis kwijt dus wat is je probleem met de varkensmest :?: Die maakt het in Friesland dus niet duur :idea:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Arie » do jul 05, 2018 21:49

https://www.boerderij.nl/Home/Nieuws/20 ... l-305775E/ :shock:

Eurofins Agro is bij de bepaling van het P-Al-getal vorig jaar overgestapt op een nieuwe methode. Voorheen werd het P-Al-getal bepaalt door extractie van de grond met de chemische oplossing ammoniumlactaat, in duplo. Daarvoor had het lab ook een accreditatie. Eurofins bepaalt de tweede bepaling tegenwoordig niet middels extractie met ammoniumlactaat, maar via Near InfraRed Sensing. Dit is een goedkopere methode en is volgens Eurofins net zo accuraat als de oude methode met ammoniumlactaat.

De NIRS-methode is echter niet door de Raad voor Accreditatie geaccrediteerd, bevestigt de Raad van Accreditatie. Dat kan ook niet, want volgens Jan van der Poel, directeur van de Raad voor Accreditatie, bestaan er nog geen internationale normen voor deze methode.

Handig ... :roll:

Als de NVWA dit net zo gaat opkloppen als dat ze met Fipronil en I&R gedaan hebben, dan hebben we een groot probleem.
Arie

Beroep: Melkveehouder
Interesses: melkkoeien

Berichtdoor auke » vr jul 06, 2018 20:35

hoorde van de week zuidwest drenthe. rdm op het land gesleepslangerd en 3 euro toe
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor Kasé5 » vr jul 06, 2018 22:47

Henk schreef:

Je kan je mest gratis kwijt dus wat is je probleem met de varkensmest :?: Die maakt het in Friesland dus niet duur :idea:

Ik snap m ook niet Henk :?
van Dam af
Kasé5

Berichtdoor G.U. » vr jul 06, 2018 23:47

Kasé5 schreef:
Henk schreef:

Ik snap m ook niet Henk :?

Melker reageert meer op Nix denk ik terwijl er een paar uur rijden veel verschil zit in prijzen voor afzet
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor melker » za jul 07, 2018 17:34

Kan de mest kwijt bij akkerbouwers, hebben bij voorkeur RDM, maar laten me wel iedere keer zien wat ze toe kunnen beuren bij aanvoer varkensmest uit het zuiden. Overschot RDM is er vrijwel niet meer in regio, waarmee ik aan geef dat de mest vanaf 200 km zuidwaarts hier ook voor bodem zorgt in prijs :(
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie