Boeren in Denemarken

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Boeren in Denemarken

Berichtdoor wijnbergen » di feb 07, 2017 11:44

Als je in NL je boerderij verkoopt en met een mooi beetje geld hierheen komt kun je zulke lege bedrijven heel geschikt kopen, en koop je met je eigen geld het vee en de roerende zaken. Denk dat je niet moet onderschatten wat het kost om een leegstaand bedrijf weer op gang te brengen.
wijnbergen

Interesses: Jersey

Berichtdoor wijnbergen » di feb 07, 2017 11:45

Jongvee naar een andere lokatie brengen en meer melken op je eigen bedrijf heeft ook al heel wat mensen de kop gekost. Het is een groot voordeel om alles op 1 plek te hebben.
wijnbergen

Interesses: Jersey

Berichtdoor Henk » di feb 07, 2017 12:08

kobonde schreef:
jongvee op laten fokke was een tijdje terug populair, mnaar het kan niet uit bedrijven die dat doen maken duidelijk
minder winst dan bij zelf op fokken.

Veehandelaar zegt altijd "waar het jongvee verdwijnt volgen meestal ook de koeien"....
Dat baseert ie uiteraard vooral op zn eigen werkgebied.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor boer pieter » di feb 07, 2017 12:37

http://www.landbogruppen.dk/sag/56682/M ... 1-Bevtoft/
mooi bedrijf voor poekske kun je mooi de helft in 10 jaar aflossen
poekske schreef:Hoe kan de bank je nu doen stoppen als je tien jaar geleden nieuwbouwde pieter? Je hebt dan toch al de helft afgelost normaal? Ik blijf erbij, in zulke situaties zoals dk ben je meer werknemer van de bank dan zelfstandig op die manier

koeien zijn al weg
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Flyinghollander » di feb 07, 2017 12:45

boer pieter schreef:http://www.landbogruppen.dk/sag/56682/Mergellandvej-13-6541-Bevtoft/
poekske schreef:Hoe kan de bank je nu doen stoppen als je tien jaar geleden nieuwbouwde pieter? Je hebt dan toch al de helft afgelost normaal? Ik blijf erbij, in zulke situaties zoals dk ben je meer werknemer van de bank dan zelfstandig op die manier

koeien zijn al weg

Hoop dure m2 gebouwd met 2 voergangen en wachtruimte in het gebouw, hoeveel koeien waren daar?
Flyinghollander

Berichtdoor MarcB » di feb 07, 2017 15:10

Flyinghollander schreef:
boer pieter schreef:http://www.landbogruppen.dk/sag/56682/Mergellandvej-13-6541-Bevtoft/

koeien zijn al weg

Hoop dure m2 gebouwd met 2 voergangen en wachtruimte in het gebouw, hoeveel koeien waren daar?

194 ligboxen, dus plaats voor een 200 melkende. Moet er minimaal 2.2milj kg melk uit de stal komen. Dus 15 milj. kr voor het het bedrijf en 7milj om op te starten. Zit je voor een 10kr/kg melk.
MarcB

Beroep: melkveehouder
Interesses: economie en alles wat er bij komt kijken

Berichtdoor Henk » di feb 07, 2017 15:40

Ik zou er helemaal naar van worden wanneer ik verplicht +10.000 liter per koe zou moeten melken om het financieel te kunnen trekken :oops: Dan steek je niet alleen je kop in een strop, je trekt 'm ook alvast een stukkie aan...
Dan kun je je geen misser veroorloven, laat staan pech...
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Arno » di feb 07, 2017 15:46

Nahjah ,zo moeilijk is 10000 kg nou ook weer niet, als wij dat kunnen met een dotje crosses,proefstierdochters ,een groot aandeel ruwvoer ,nul electronica en al het werk door personeel dan ga ik ervan uit dat dat op een 200 koeien bedrijf waar je grotendeels dat zelf kunt doen dat dat vrij gemakkelijk is.

Maarruh,hoeveel is 22 miljoen roepies eigenlijk?
Arno

Beroep: koeienmelker

Berichtdoor MarcB » di feb 07, 2017 16:07

22 milj kr is 2,95 milj euro
MarcB

Beroep: melkveehouder
Interesses: economie en alles wat er bij komt kijken

Berichtdoor john verhaar » di feb 07, 2017 20:43

Hans van Bergen schreef:
john verhaar schreef:Het zal wel aan mij leggen maar een boerderij met melkstal kopen om er jongvee in te stoppen daar kan ik me dus niks bij voorstellen :? Vol met koeien douwen zo snel mogelijk en melken en laat een ander maar jongvee opfukken

:yes: Dan moet je dus met vreemd personeel gaan werken en die willen vakantie ziektekosten verzekering pensioen vrij met kerst carnaval etc. En dan is het niet meer rendabel :idea:

Dus wat ik eigenlijk al zei het valt niet mee om echt lekker $$$ te maken in DK :arrow: want hier zou een spulletje met fatsoenlijke melkstal niet lang leeg staan en personeel komt met de zelfde voor en nadelen
Vroeger had ik een hekel aan werken,maar nu kan ik er uren naar kijken
john verhaar

Beroep: dairyfarmer
Interesses: crossbreeding and dollars

Berichtdoor poekske » di feb 07, 2017 21:58

koeien zijn al weg

Nogmaals heb geen interesse meer om koeien te melken EN gemolken te worden door de bank :wink: . En 3000000 euro, dus zowat 450000€ zakgeld mee te nemen?
poekske

Beroep: Arbeider in slagerij / helper op boerderijen
Interesses: melkkoeien en alles errond, en machines

Berichtdoor BsK » wo feb 08, 2017 09:18

[
Nogmaals heb geen interesse meer om koeien te melken EN gemolken te worden door de bank :wink: . En 3000000 euro, dus zowat 450000€ zakgeld mee te nemen?[/quote]

Als je zo denkt kom je nooit én steek verder (n) als ik niet deze kans had aangenomen had ik never nooit voor elkaar gekregen wat ik nu heb 8) en ook zou wel gemolken worden door de bank maar dat intresseert me niet.
Gestlundegård
BsK

Interesses: Koeien

Berichtdoor Deense boerin » wo feb 08, 2017 10:27

Toch altijd zo blij dat iedereen een mening heeft over hoe "wij" boeren in Denemarken. Onthoud wel dat het voor velen van ons de enige mogelijkheid was om boer te worden. Geen ouderlijk bedrijf om over te nemen, geen zak geld van ouders/broer mee. Gewoon knetterhard werken om een droom te realiseren. Dat dingen hier anders gaan als in NL of VS of waar dan ook. Dat is nu eenmaal zo.
Deense boerin

Beroep: melkveehoudster
Interesses: alles

Berichtdoor Sander » wo feb 08, 2017 10:54

lekker laten lullen en gewoon doordoen :wink:
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor Deense boerin » wo feb 08, 2017 20:26

Sander schreef:lekker laten lullen en gewoon doordoen :wink: