Boeren in Denemarken

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Boeren in Denemarken

Berichtdoor hulsteins » do jan 05, 2017 22:41

omdat je zo ie zo niks betalen ken ?
alive and kicking
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Berichtdoor jan.nl » do jan 05, 2017 22:46

boer pieter schreef:Ja dat is waar maar er zijn hier veel voorbeelden van waar het niet goed is gegaan om wat voor reden dan ook en dat vergeten ze hier nog al eens .ook mede door de landbouwvereniging die nog steeds over groeien praten ook op de landbouwschool word daar aan mee gewerkt .wat is er mis met 120 koeien en zelf op te passen

Kijken waar het wel goed gaat :wink:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor kobonde » vr jan 06, 2017 08:02

boer pieter schreef:vandaag mijn 2 jonge boeren even op bezoek gehad ,de mannen hebben grote plannen :yes: maar heb ze eerst maar eens terug gefloten :yes: er word wel met heel erg hoge melkprijs gerekent voor 2017 ,eerst maar eens afwachten ,ze doen het goed en dat moet zo blijven ,er zijn al teveel die teveel geinvesteert hebben en er nu niet meer zijn ,en als ik het allemaal hoor is de crisis nog niet over in dk ,dus mijn mening is rustig ddor doen en geen gekke dingen doen en alles netjes bij houden ,probeer eerst maar een beetje spek op de ribben te krijgen

Sorry , Pieter maar die jongens mogen best wat ambities hebben en vooruit willen, een van de redenene dat ik naar DK ben
gegaan en niet mijn pa zijn bedrijf wilde overnemen is dat hij die die houding heeft die jij hier tentoonstelt. Het is logich
dat je als 50 er konsevatiever en terughoudender bent, Ik besef ook pas nu achter af hoeveel risico wij namen in het begin, dat zouden wij nu niet meer doen, nu doen we rustig door met wat we hebben. maar achter af had ik een groter bedrijf
moeten kopen en nog meer risiko moeten nemen, alles alleen doen is ook niet ideaal.
kobonde

Beroep: Veehouder
Interesses: Vrouwen en koeien

Berichtdoor boer pieter » vr jan 06, 2017 09:47

ja zeker, mogen en moeten ze ook ambities hebben ,maar het moet wel allemaal kunnen ,als ik in hun budget zie dat ze rekenen met een melkprijs van 270 36 euro en investeren in nieuwe menger en mini shovel wat volgens mij helemaal niet nodig is ,en dan nog maar net in de plus komen ,zou ik het allemaal maar een jaartje uitstellen dat hebben wij ook gedaan in het begin
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Kasé5 » vr jan 06, 2017 09:48

hulsteins schreef:omdat je zo ie zo niks betalen ken ?

:) sssst
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor Kasé5 » vr jan 06, 2017 10:04

boer pieter schreef:ja zeker, mogen en moeten ze ook ambities hebben ,maar het moet wel allemaal kunnen ,als ik in hun budget zie dat ze rekenen met een melkprijs van 270 36 euro en investeren in nieuwe menger en mini shovel wat volgens mij helemaal niet nodig is ,en dan nog maar net in de plus komen ,zou ik het allemaal maar een jaartje uitstellen dat hebben wij ook gedaan in het begin

Ik heb er alle begrip voor dat je wat afremt. En beginnen met investeringen in oud ijzer is zo-ie-zo de verkeerde volgorde.
Altijd eerst zorgen voor voldoende omvang maar juist bij jullie in Dk zijn er daar veel mee op de bek gegaan.
Voor flink uitbreiden moet je een plekkie zoeken waar het ambitienivo laag is of gewoon genoegen nemen met een lage levensstandaard :| Harde groeier hier heb altijd nog z'n leren jassie aan dat ie op de landbouwschool kocht :) :idea:
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor Henk » vr jan 06, 2017 13:13

Snap nog steeds niet wie die 2 jonge boeren zijn :?
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

Wekelijks een nieuwe blog over Boer Zoekt Vrouw op http://www.hofvanpostel.com/blog.html
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor boer pieter » vr jan 06, 2017 13:27

dat zijn 2 jonge deense boeren die ik al jaren ken en die 2 jaar geleden allebei een boerderij zijn begonnen ,die jongens kwamen hier jaren geleden al bij ons , :oops: eigenlijk meer bij mijn dochters :lol: :lol:
boer pieter

Berichtdoor wit » vr jan 06, 2017 13:29

Ik besef ook pas nu achter af hoeveel risico wij namen in het begin, dat zouden wij nu niet meer doen, nu doen we rustig door met wat we hebben. maar achter af had ik een groter bedrijf
moeten kopen en nog meer risiko moeten nemen, alles alleen doen is ook niet ideaal.

Dan had je nu misschien wel niets meer hoeven doen :wink:
wit

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor kobonde » vr jan 06, 2017 16:28

boer pieter schreef:dat zijn 2 jonge deense boeren die ik al jaren ken en die 2 jaar geleden allebei een boerderij zijn begonnen ,die jongens kwamen hier jaren geleden al bij ons , :oops: eigenlijk meer bij mijn dochters :lol: :lol:

Dus eigenlijk komen die voor jouw dochters onder het mom van dat ze je advies willen.
kobonde

Beroep: Veehouder
Interesses: Vrouwen en koeien

Berichtdoor boer pieter » vr jan 06, 2017 17:52

Ze hebben allebei al een vriendin een zelf een Nederlandse maar goed ik vind het wel leuk om wat met die jongens over dingen te hebben
boer pieter

Berichtdoor Henk » za jan 07, 2017 13:09

Oooow... wat kan het jouw dan bommen wat die manne sjouwen :D
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

Wekelijks een nieuwe blog over Boer Zoekt Vrouw op http://www.hofvanpostel.com/blog.html
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor boer pieter » za jan 07, 2017 13:27

beetje intresse tonen henk je word er nooit dommer van denen boeren toch weer anders als ons
boer pieter

Berichtdoor boer pieter » za jan 07, 2017 13:33

boer pieter

Berichtdoor MarcB » za jan 07, 2017 13:39

Tja de bank zegt alles al.
MarcB