Boeren in Canada

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Boeren in Canada

Berichtdoor Martin » wo apr 05, 2017 17:36

W.A schreef:
BDC schreef:In Texas kijken is leuk, maar met de zomerdag will je niet in centraal of Oost Texas zitten: 35-40 graden met 99% luchtvochtigheid! West texas is ook warm maar heeft een lage luchtvochtigheid dus veel aangenamer.

Ja,oosten wel iets vochtiger. Maar zou daar toch liever een bedrijf hebben dan in het westen!! Waar het grondwater jaarlijks een 1/2 m zakt,en zonder beregening helemaal niets groeien kan.

Verstuurd vanaf mijn SM-G388F met Tapatalk

Dat is ook de reden waarom er steeds minder melk koeien komen in oost texas en in het westen er nog 200K bij komen. Er is nog wel water voor 20-30 jaar en dan maar ergens anders heen.
Martin

Interesses: Melkveehouderij, gezin

Berichtdoor W.A » wo apr 05, 2017 18:00

Martin schreef:
W.A schreef:
BDC schreef:In Texas kijken is leuk, maar met de zomerdag will je niet in centraal of Oost Texas zitten: 35-40 graden met 99% luchtvochtigheid! West texas is ook warm maar heeft een lage luchtvochtigheid dus veel aangenamer.

Ja,oosten wel iets vochtiger. Maar zou daar toch liever een bedrijf hebben dan in het westen!! Waar het grondwater jaarlijks een 1/2 m zakt,en zonder beregening helemaal niets groeien kan.

Dat is ook de reden waarom er steeds minder melk koeien komen in oost texas en in het westen er nog 200K bij komen. Er is nog wel water voor 20-30 jaar en dan maar ergens anders heen.

Ja,erg geruststellend om op zo'n stek te zitten :?

W.A

Beroep: Melkveehouder.
Interesses: Koetjes/economie

Berichtdoor BDC » wo apr 05, 2017 18:02

Iets vochtiger in het oosten? :? Het is daar niet te harden in de zomer, en het is zeker geen weer voor melkkoeien. Het water in West Texas valt wel mee. Mijn waterspiegel is niet gezakt in de afgelopen jaren, ligt er aan waar je zit en het water verbruik wordt steeds meer geoptimaliseerd en je kan niet ongelimiteerd pompen.
BDC

Berichtdoor Corjan » wo apr 05, 2017 18:10

Ja als ik koe was peerde ik hem ook naar het westen :!: Het westen ligt toch ook hoger boven de zee spiegel met koudere nachten of nie :?:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor Martin » wo apr 05, 2017 19:06

Corjan schreef:Ja als ik koe was peerde ik hem ook naar het westen :!: Het westen ligt toch ook hoger boven de zee spiegel met koudere nachten of nie :?:

Koelere nachten Corjan :wink: koudere nachten heb je in canada.
Martin

Interesses: Melkveehouderij, gezin

Berichtdoor Corjan » wo apr 05, 2017 20:37

(y) :lol: ....Ja houd het idd maar op koelere nachten :yes:
Corjan

Berichtdoor macdonalds » do apr 06, 2017 03:34

Corjan schreef:
macdonalds schreef:qouta kopen ka niet uit, niet kopen ook niet :)
maar waar is de berekening woodstock dukes?

Meeste boeren kunnen een 30 cent per liter wel ophoesten voor rente en aflossing. 35000 per kg red je dan niet helemaal in 10 jr maar een 25 tot 30000 wel :!:

Maar macdonalds dat weet jij ook wel neem ik aan :wink:

meer ter info for de buitenlanders :)
we came on different ships, but we now all in the same sinking boat
macdonalds

Beroep: dairy, crop, hog and poultry farmer

Berichtdoor Cowboy1991 » vr apr 07, 2017 11:41

Iemand hier nog een goede suggestie voor een werkplek in Ontario? Ben goed met koeien (thuis bedrijf), ervaring als manager en met personeel (Rusland, Kazkahstan etc... ben niet het type met heimwee), en behalve praktische skills ook nog MSc papiertje (voor wat dat waard mag zijn). Ben al vaker in Ontario geweest en heb in Alberta gewerkt... Ik ben van 3 tot 10 Juni in Ontario om m'n visum te activeren, en zou dan langs kunnen komen voor de keuring :wink: Ik hoop dan in Juli die kant op te kunnen, ff afhankelijk van werk etc.
De wereld is klein.....
Cowboy1991

Interesses: Boeren in buitenland, Afrika, Centraal Azie, Noord Amerika

Berichtdoor Flyinghollander » vr apr 07, 2017 13:14

Weg uit kazachstan?
Flyinghollander

Berichtdoor Remco1 » vr apr 07, 2017 13:42

Cowboy1991 schreef:Iemand hier nog een goede suggestie voor een werkplek in Ontario? Ben goed met koeien (thuis bedrijf), ervaring als manager en met personeel (Rusland, Kazkahstan etc... ben niet het type met heimwee), en behalve praktische skills ook nog MSc papiertje (voor wat dat waard mag zijn). Ben al vaker in Ontario geweest en heb in Alberta gewerkt... Ik ben van 3 tot 10 Juni in Ontario om m'n visum te activeren, en zou dan langs kunnen komen voor de keuring :wink: Ik hoop dan in Juli die kant op te kunnen, ff afhankelijk van werk etc.

Mag ik - puur uit interesse - weten wat voor bachelor en master je hebt gedaan?
Remco1

Berichtdoor Cowboy1991 » vr apr 07, 2017 13:49

Klopt Jeroen, in Mei nog ff paar weekjes voor de oogst en dan is het rustig.
Bachelor in Leeuwarden Animal husbandry (science) / melkveehouderij. In Wageningen Rural development, afgestudeerd in agricultural knowledge technology and innovation.
De wereld is klein.....
Cowboy1991

Berichtdoor walmark » vr apr 07, 2017 16:18

Cowboy1991 schreef:Iemand hier nog een goede suggestie voor een werkplek in Ontario? Ben goed met koeien (thuis bedrijf), ervaring als manager en met personeel (Rusland, Kazkahstan etc... ben niet het type met heimwee), en behalve praktische skills ook nog MSc papiertje (voor wat dat waard mag zijn). Ben al vaker in Ontario geweest en heb in Alberta gewerkt... Ik ben van 3 tot 10 Juni in Ontario om m'n visum te activeren, en zou dan langs kunnen komen voor de keuring :wink: Ik hoop dan in Juli die kant op te kunnen, ff afhankelijk van werk etc.

http://www.ontariofarmer.com/sitepages/kijk es bij de classified ads
of bij Martin http://www.reliefherdsmen.ca/
of hier http://www.agcareers.com/ontario-jobs.cfm
walmark

Beroep: dairy farmer
Interesses: ja

Berichtdoor Corjan » vr apr 07, 2017 17:44

Ik weet nog wel iemand voor je :!: Stuur maar ff en pb :idea:
Corjan

Berichtdoor Henk » vr apr 07, 2017 18:21

Cowboy1991 schreef:Bachelor in Leeuwarden Animal husbandry

Vrij vertaald vrijgezel in Leeuwarden met een dier als man... :D :mrgreen:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Cowboy1991 » vr apr 07, 2017 19:29

Walmark bedankt voor de linkjes & Corjan ik heb je een PB gestuurd. Bedankt voor de snelle reacties...

@Henk ja ik was daar vrijgezel en de kamer volgens sommigen een zwijnenstal dus dat klopt ook wel aardig :cheers:
De wereld is klein.....
Cowboy1991

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie