Boeren in Canada

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Boeren in Canada

Berichtdoor Roderick » vr apr 27, 2018 06:25

Arno schreef:Nahjaah, voordat je dat verhaal zelf gaat geloven, een gallon melk is hier veel goedkoper als in canada, zoek het maar op.

Kwam dit vandaag nog tegen :wink:

U.S. Bureau of Labor statistics point out that American milk in seven out of the eight regions it tracks is more expensive than in Canada when normalized for exchange rate differences.

Another report supports this statement. The Export Action Group has highlighted that, "With respect to specific dairy products, Nielsen data also show that Canadians currently enjoy lower retail prices for most items compared to their American neighbours, contrary to the long-standing claim that dairy is cheaper in the U.S."

That is true for butter, for non-growth hormone U.S. milk, for mozzarella cheese and for yogurt, all products that are measured by Neilsen.
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor Arno » vr apr 27, 2018 15:13

Ik zou dat onderzoek wel s willen zien ,hier koop je op het moment een gallon voor rond $1 ,meeste andere staten die ik gezien heb rond de $2.
Canadese dollar is laag in vergelijk dus misschien rekenen ze daar ff teveel mee ?
Maar als het zo is dan zit er iets behoorlijk scheef ja :|
Arno

Beroep: koeienmelker

Berichtdoor Grazy » vr apr 27, 2018 16:32

Denk dat zuivelfabrieken in Canada lang niet zulke mega winsten maken als ze hier doen :no: Laatst naar een avondje geweest waar 2 boertjes uit Ontario uitleg kwamen geven over hun quota systeem (y) Interesant avondje (y) Zit er haast aan te denken om te emigreren. :no:
Grazy

Beroep: Master Grazier

Berichtdoor doornenbal » vr apr 27, 2018 17:26

Arno schreef:Ik zou dat onderzoek wel s willen zien ,hier koop je op het moment een gallon voor rond $1 ,meeste andere staten die ik gezien heb rond de $2.
Canadese dollar is laag in vergelijk dus misschien rekenen ze daar ff teveel mee ?
Maar als het zo is dan zit er iets behoorlijk scheef ja :|
Ze zijn er heel blij meeAfbeelding

Sent from my SM-G950W using Tapatalk
doornenbal

Berichtdoor Arno » vr apr 27, 2018 18:33

Beetje een domme reactie ,goedkope melk brengt mensen in de winkel en bij het zuivelschap ,en er word meer van verkocht,dus is alleen maar goed voor de totale melkprijs.
Arno

Berichtdoor poekske » vr apr 27, 2018 18:56

Klopt, krijg je hier aan boeren ook niks uitgelegd. Dat het op de wereldmarkt minder opbrengt vergeten ze even.
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor Corjan » vr apr 27, 2018 21:56

Arno schreef:Beetje een domme reactie ,goedkope melk brengt mensen in de winkel en bij het zuivelschap ,en er word meer van verkocht,dus is alleen maar goed voor de totale melkprijs.

Dus mensen zuipen zich nu klem aan de melk :?: Geloof er geen zak van :wink: ........Dus landen waar het meeste melk gedronken word is de melk het goedkoopste in de winkel :?: ........En in NL waar bier een derde van de prijs is vergelijk met Canada word er ook veel meer bier weg geslobberd :?:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor Grazy » za apr 28, 2018 00:50

Corjan schreef:
Arno schreef:Beetje een domme reactie ,goedkope melk brengt mensen in de winkel en bij het zuivelschap ,en er word meer van verkocht,dus is alleen maar goed voor de totale melkprijs.

Dus mensen zuipen zich nu klem aan de melk :?: Geloof er geen zak van :wink: ........Dus landen waar het meeste melk gedronken word is de melk het goedkoopste in de winkel :?: ........En in NL waar bier een derde van de prijs is vergelijk met Canada word er ook veel meer bier weg geslobberd :?:

Is bier zo duur in Canada :shock: :shock: Dat wordt dus zeker niet naar Canada emigreren :no: :no: :no: :cheers:
Grazy

Beroep: Master Grazier

Berichtdoor Arno » za apr 28, 2018 02:03

Corjan schreef:

Das mooi dat jij blijkbaar meer verstand hebt van marketing en wat mensen in de winkel brengt als walmart :yes: (y) :?
Arno

Berichtdoor Gerben77 » za apr 28, 2018 12:02

T geeft een verkeerd signaal af naar mijn mening als voedsel voor dump prijzen wordt aangeboden.
Overigens die goedkope melk kan mensen wel naar de winkel lokken maar ik geloof niet dat ze daardoor extra zuivel consumeren. Als de grote Duitse discounters de prijzen voor basis zuivel naar beneden doen zie ik nooit een hogere melkprijs altijd een lagere melkprijs voor de boeren.
Misschien grijpen ze dan toch bijvoorbeeld naar wat andere producten nu ze toch in de winkel zijn.
Gerben77

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Arno » za apr 28, 2018 12:36

Yup ,zelfs ik snap dat winkels dat niet doen om meer zuivel te verkopen :wink: maar om mensen naar binnen te lokken.
Maar melk is altijd helemaal achterin de winkel omringt door alle andere zuivelprodukten dus er word zeer zeker meer zuivel verkocht als je mensen naar het zuivelschap lokt.
Daarbovenop dwingt niemand je om koeien te melken wat betekend dat niemand je een inkomen owed (ik weet ff geen nederlands woord daarvoor)
Arno

Berichtdoor john verhaar » za apr 28, 2018 12:41

Corjan schreef:

Ik denk dat je niet helemaal goed begrijpt CJ; melk is iets dat iedereen in zijn koelkast moet/wil hebben daarnaast is het beperkt houdbaar zodat er regelmatig gekocht moet worden,dus bijv. walmart verkoopt melk voor veel minder dan dat ze het inkopen gewoon om mensen in de winkel te krijgen en wij melkvee houders vinden dat (y)
Vroeger had ik een hekel aan werken,maar nu kan ik er uren naar kijken
john verhaar

Beroep: dairyfarmer
Interesses: crossbreeding and dollars

Berichtdoor Gerben77 » za apr 28, 2018 12:51

Na ja hoop dat t zo werkt Arno ...dat ze daarnaast nog ff een duur zuivel toetje oid in hun karretje gooien.
Gerben77

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Roderick » za apr 28, 2018 13:40

Arno schreef:Yup ,zelfs ik snap dat winkels dat niet doen om meer zuivel te verkopen :wink: maar om mensen naar binnen te lokken.
Maar melk is altijd helemaal achterin de winkel omringt door alle andere zuivelprodukten dus er word zeer zeker meer zuivel verkocht als je mensen naar het zuivelschap lokt.
Daarbovenop dwingt niemand je om koeien te melken wat betekend dat niemand je een inkomen owed (ik weet ff geen nederlands woord daarvoor)

Is niet waar Arno.
Consumptie van drinkmelk gaat in de US sneller achteruit dan in Ca dus die vlieger gaat niet op.
En nee, niemand is jou een inkomen verschuldigd, maar iedereen heeft recht op een eerlijke marktwerking en dat is bijna nergens in de wereld het geval als het om voedsel gaat. (n) (n)
Roderick

Berichtdoor Roderick » za apr 28, 2018 13:45

john verhaar schreef:Ik denk dat je niet helemaal goed begrijpt CJ; melk is iets dat iedereen in zijn koelkast moet/wil hebben daarnaast is het beperkt houdbaar zodat er regelmatig gekocht moet worden,dus bijv. walmart verkoopt melk voor veel minder dan dat ze het inkopen gewoon om mensen in de winkel te krijgen en wij melkvee houders vinden dat (y)

Jij vind dat (y) (y) , er zijn een heel dotje melkveehouders in de US die dat niet (y) (y) vinden.
Het is idd stunten met melk om klanten binnen te krijgen, en dat zie je vooral in de border states met Ca.
Maar het geeft een verkeerd signaal af (n) .....zuivel kan en mag niet cheaper. Er is een minimaal hoeveelheid verzorging en kosten benodigd om koeien te houden, en hiermee geef je het signaal af dat daar nog wel aan beknibbeld kan worden. :x
Roderick

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie