Boeren in Canada

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Boeren in Canada

Berichtdoor Corjan » vr dec 16, 2016 15:06

ja zou ook kunnen :yes: Maar ik kijk liever tegen wat gewassen aan dan boompies :yes:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor postma friesland » vr dec 16, 2016 23:45

1-0 voor de drive over(rijkuil) pile. Waait mooi weg met rest vant plastic soms[FACE SCREAMING IN FEAR]

Sent from my iPhone using Tapatalk
postma friesland

Beroep: dairy farmer
Interesses: koeien, voeren.

Berichtdoor walmark » za dec 17, 2016 02:47

postma friesland schreef:1-0 voor de drive over(rijkuil) pile. Waait mooi weg met rest vant plastic soms[FACE SCREAMING IN FEAR]

Sent from my iPhone using Tapatalk

:? 8 jaar kuilbulten in het land gehad en swinters elke zaterdag blokken snijden :yes:
halverwege de winter was de kuilbult vaak onzichtbaar :cry: in een sneeuw heuvel verdwenen 8) elke week weer een trench blazen, die een week later weer helemaal opgevuld was met stuif sneeuw (n) nee, doe mij maar mooi sleufsilos (y) daar drift de halve township aan sneeuw tenminste niet zo snel in :wink:
walmark

Beroep: dairy farmer
Interesses: ja

Berichtdoor opelmanta » do dec 29, 2016 02:01

Wat is een kilo quotum bij jullie eigenlijk? Ik heb wel begrepen dat 1 kilo veel waard is.
ze heb't de kakket niet voor mekaar op't fabriek, en zo ist.
opelmanta

Berichtdoor gydo » do dec 29, 2016 02:34

opelmanta schreef:Wat is een kilo quotum bij jullie eigenlijk? Ik heb wel begrepen dat 1 kilo veel waard is.

Elke kilo quotum is een kilo vet.
Dus met 100 kg quotum mag je 100 kg vet per dag afleveren.
gydo

Berichtdoor Corjan » do dec 29, 2016 05:16

gydo schreef:
opelmanta schreef:Wat is een kilo quotum bij jullie eigenlijk? Ik heb wel begrepen dat 1 kilo veel waard is.

Elke kilo quotum is een kilo vet.
Dus met 100 kg quotum mag je 100 kg vet per dag afleveren.

Yup :yes:

Op de beurs koop je het nu voor $24000 per kg . Draaiende bedrijven wat meer :!:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor melker » do dec 29, 2016 14:14

Globaal moet je dus een dikke 30000 dollar voor quotum betalen om 1 koe met redelijke productie te mogen melken :shock: daarnaast nog wat duur land en wat winterproof gebouwen en op de koop toe krijg je half jaar winter. Als ik dan lees hoe kiwi de kerstdagen door komt wist ik wel waar ik liever zat :)
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor Arno » do dec 29, 2016 14:45

Ja maar het voordeel van Canada is dan wel weer dajje er kan beginnen als je je gebruikte trekker verkoopt (y) :yes: 8) (y)

Maarruh ,dat winter verhaal valt wel wat mee natuurlijk ,vooral in Canada zijn ze daar veel beter op ingesteld ,quotum is duur maar betaald zich blijkbaar vrij makkelijk terug ,dus het is maar net wat je ligt dus.
Arno

Beroep: koeienmelker

Berichtdoor melker » do dec 29, 2016 15:02

Moet je sneeuw wel tijdje met de hand scheppen :) laat ze feestje daar maar mooi in canada vieren, hopen dat rente niet gaat stijgen en dat ze het quotum tot einde van je leven in stand houden. Zelfs boeren in NL biedt nog perspectief :yes:
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor Roderick » do dec 29, 2016 16:17

Arno schreef:Ja maar het voordeel van Canada is dan wel weer dajje er kan beginnen als je je gebruikte trekker verkoopt (y) :yes: 8) (y)

Zit je wel dwars he :lol: :lol:
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor Roderick » do dec 29, 2016 16:21

melker schreef:Globaal moet je dus een dikke 30000 dollar voor quotum betalen om 1 koe met redelijke productie te mogen melken :shock: daarnaast nog wat duur land en wat winterproof gebouwen en op de koop toe krijg je half jaar winter. Als ik dan lees hoe kiwi de kerstdagen door komt wist ik wel waar ik liever zat :)

Ik snap eigenlijk niet goed waarom iedereen daar zo zenuwachtig van wordt. Ja, het kost allemaal wat meer, maar het rendement is ook stukken hoger......wat maakt het dan uit. :?:
Onder aan de streep hou je in Ca gewoon een heel dotje meer over dan op veel andere plekken op de wereld, en daar kijk ik naar. :idea:
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor Henk » do dec 29, 2016 16:47

melker schreef:Globaal moet je dus een dikke 30000 dollar voor quotum betalen om 1 koe met redelijke productie te mogen melken :shock: daarnaast nog wat duur land en wat winterproof gebouwen en op de koop toe krijg je half jaar winter. Als ik dan lees hoe kiwi de kerstdagen door komt wist ik wel waar ik liever zat :)

Neuh melker. Bij kerst hoort winter, tenminste dat zijn we gewend 8) In de zomer hedde duk al bbq's zat :cheers:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor boer 19 » do dec 29, 2016 17:02

Dat winter bij kerst hoort is n illusie :roll: tenminste in nl dan, 7 keer in de afgelopen 100 jaar een witte kerst las ik laatst ergens :lol:
boer 19

Berichtdoor Arno » do dec 29, 2016 17:39

Roderick schreef:
Arno schreef:Ja maar het voordeel van Canada is dan wel weer dajje er kan beginnen als je je gebruikte trekker verkoopt (y) :yes: 8) (y)

Zit je wel dwars he :lol: :lol:

:wink: :lol:
Arno

Beroep: koeienmelker

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie