rekeningen

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

rekeningen

Berichtdoor boer pieter » di jan 10, 2012 20:27

hoe gaat dat in andere landen hier in dk klopt een rekening niet altyd met wat er word afgesproken en wat doe je dan
Ik laat dat niet gebeuren en bel regelmatig achter een rekening aan en ik kan jullie wel vertelen dat ze er altyd wat er af doen nou noemen ze mij ook wel eens zeur piet maar ik kan nooit meer verdienen ze proberen het gewoon en als je niks zegt of doet ben ge gewoon genaait
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Re: rekeningen

Berichtdoor arnoud » di jan 10, 2012 20:43

:yes: alle robotmelkers moeten dat om niet over 1 cent kg kosten te komen gister een x een boemerang terug maar het is nu weer kapot dus daar gaan we nog ff praten
monteur had smorgens probleem bekeken en had bijna niets mee en ook niet t onderdeel, smiddags kwam ie weer
en schreef bijna 1 uur te veel op ik gebeld zegt ie o k trek er maar 1 uur af maar dan worden t 2 x reiskosten en ik geloof dat is dan duurder
inmiddels moet ie voor de 4e x komen nu afw8 wat er op de rekening komp te staan
arnoud

Beroep: boer

Berichtdoor Deense boerin » di jan 10, 2012 21:13

Ik bel ook altijd erachteraan hoor. Mannetje laat mij altijd bellen (ik kom wat makkelijker uit mijn woorden) en ik ben bang dat ik bij sommigen ook te boek sta als "dat Nederlandse zeikwijf", maar ja...
Deense boerin

Beroep: melkveehoudster
Interesses: alles

Berichtdoor Pieter Assen » di jan 10, 2012 21:19

hier glipt er soms ook zomaar wat bij op de rekening je zegt er wat van volgende keer is het minder. hier moeten alle vrachtwagens over de scale had 9 scale tickets liggen en 10 vrachten zand besteld. 10de vracht had lekke band gehad en nooit aangekomen wel rekening voor gehad. en zo is er elke maand wel iets :idea: :yes:
tijd voor wat zonnescijn
Pieter Assen

Beroep: veehouder
Interesses: knooien

Berichtdoor macdonalds » di jan 10, 2012 21:23

hier ook, elke rekening word eerst gelezen, over nagedacht en dan betaald, bel vaak zat over iets. 1 op de 10 rekeningen zit iets mee.
heb tijd zat dus verdien hier mijn cetjes mee
we came on different ships, but we now all in the same sinking boat
macdonalds

Beroep: dairy, crop, hog and poultry farmer

Berichtdoor koerkamp » di jan 10, 2012 22:09

In Nederland geld nog steeds dat hier de norm is dat ze dat niet vaak hoeven te flikken want dan krijg je ruzie met de klant. Genoeg concurrenten die de juiste rekening maken.
koerkamp

Interesses: Economie, koeien, gewasmanagement, buitenland

Berichtdoor Johannes » di jan 10, 2012 22:15

Het lijkt wel of 1ieder hier grof uren schrijft, krijg de indruk dat dat normaal is :? Rekeningen kloppen verder wel (y)
Geluk is gelul met een k.
Johannes

Beroep: Manusje van alles
Interesses: kruisen, gezondheid, grasland

Berichtdoor boerevoer » di jan 10, 2012 22:30

arnoud schreef::yes: alle robotmelkers moeten dat om niet over 1 cent kg kosten te komen gister een x een boemerang terug maar het is nu weer kapot dus daar gaan we nog ff praten
monteur had smorgens probleem bekeken en had bijna niets mee en ook niet t onderdeel, smiddags kwam ie weer
en schreef bijna 1 uur te veel op ik gebeld zegt ie o k trek er maar 1 uur af maar dan worden t 2 x reiskosten en ik geloof dat is dan duurder
inmiddels moet ie voor de 4e x komen nu afw8 wat er op de rekening komp te staan

over welk merk gaat dat hier :?:
boerevoer

Berichtdoor hannibal » di jan 10, 2012 22:36

boerevoer schreef:
arnoud schreef::yes: alle robotmelkers moeten dat om niet over 1 cent kg kosten te komen gister een x een boemerang terug maar het is nu weer kapot dus daar gaan we nog ff praten

over welk merk gaat dat hier :?:

Dat maakt geen f#ck uit, het is overal hetzelfde :wink:

Heb ooit eens een factuur ontvangen van telefonisch advies, omdat ik geen onderhoudscontract had :no: :arrow: heb maar een factuur terug gezonden :yes:
Al1 was die 2 maal zo hoog :mrgreen:
A ship is safe in the harbor, but that's not what it's build for.
hannibal

Beroep: financier van nutteloze instellingen en compressor expert
Interesses: koeien,mechanisatie, melkrobots.

Berichtdoor Arie » di jan 10, 2012 23:02

hannibal schreef:Dat maakt geen f#ck uit, het is overal hetzelfde :wink:

Heb ooit eens een factuur ontvangen van telefonisch advies, omdat ik geen onderhoudscontract had :no: :arrow: heb maar een factuur terug gezonden :yes:

Deed onze vorige veearts ook, E 7.50 schrijven voor telefonisch advies 8)
Arie

Beroep: Melkveehouder
Interesses: melkkoeien

Berichtdoor Flyinghollander » wo jan 11, 2012 03:31

Arie schreef:
hannibal schreef:Dat maakt geen f#ck uit, het is overal hetzelfde :wink:

Deed onze vorige veearts ook, E 7.50 schrijven voor telefonisch advies 8)

Dus de beste man gebruikt zijn werktijd om je advies te geven en daar mag hij niks voor rekenen :?:

Probeer eens met een advocaat, de minuutprijs staat op de rekening.
Flyinghollander

Berichtdoor grotehar » wo jan 11, 2012 06:35

Arie schreef: Deed onze vorige veearts ook, E 7.50 schrijven voor telefonisch advies 8)

een huisarts (of zijn assistente) rekent voor een telefonische consult/advies veel meer :yes:
grotehar

Beroep: Pensioenboer
Interesses: bedrijfseconomie, grondzaken, algemeen

Berichtdoor Erik S. » wo jan 11, 2012 06:39

Vorig jaar huisarts uit wag. moest bestaand receptuur door faxen naar mijn eigen huisarts, €15,- in rekening gebracht :!:
Heb er niets op uitgedaan en ook nooit meer wat van gehoord die flauwekul :no:

Maaruh ik mag toch wel aannemen dat iedereen nauwkeurig alle rekeningen bekijkt voor die ze betaald :!: :shock:
Erik S.

Beroep: Boer en Boerenverstand

Berichtdoor Henk » wo jan 11, 2012 08:09

Ik bekijk ze altijd maar vrijwel altijd klopt het gewoon (y)
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor jan.nl » wo jan 11, 2012 08:31

grotehar schreef:
Arie schreef: Deed onze vorige veearts ook, E 7.50 schrijven voor telefonisch advies 8)

een huisarts (of zijn assistente) rekent voor een telefonische consult/advies veel meer :yes:

Wat is veel meer :?:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Volgende

Keer terug naar Koe en economie