Toekomst melkveehouderij deel 2

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Toekomst melkveehouderij deel 2

Berichtdoor Sander » do dec 22, 2016 17:58

Henk schreef:Maar waar blijft iedereen met dat jongvee :?:

naar hindrik
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor Wim R » do dec 22, 2016 18:14

jvt schreef:

dikke 20 stuks komen in elk geval eind januari naar belgie :wink:

maar wat een zeikzakken zijn die nvwa poppetjes weer... boer wou zelf quarantainestal maken maar is door strikt handhaven van nvwa zowat onmogelijk, dus nu voor t gemak eerst ff maandje naar st oedenrode in de quarantainestal aldaar...

Is dat 4 weken apart zetten Joost?. Dan wordt melkvee naar BE geen optie :no: :no:
Wim R

Beroep: Ex melkveehouder , vanalles wat.

Berichtdoor ramos fan » do dec 22, 2016 18:19

Is dat 4 weken apart zetten Joost?. Dan wordt melkvee naar BE geen optie :no: :no:[/quote]

Ik weet dat toen ik FLV vaarzen in DL kocht op de veiling er een 2 bij waren met lepto dat werd daar getest en gingen rechtstreeks naar Belgie
naar een boer.
En dat waren verse vaarzen die kun je toch niet apart zetten.
Is al wel bijna 3 jaar geleden
vms:D
ramos fan

Beroep: Boer
Interesses: melken met vms weiden en flv

Berichtdoor jvt » do dec 22, 2016 18:24

Is dat 4 weken apart zetten Joost?. Dan wordt melkvee naar BE geen optie :no: :no:[/quote]

Alleen voor stoppers doenlijk. Boer waar ik ze gekocht had heeft jongveestal gecombineerd met droge koeienstal, mag dan geen koeien droog zetten, geen verse koeien overzetten, als er eentje onverhoopt te vroeg kalft mag die niet naar melkveestal. Nuka's en slachtkoeien mogen 4 weken lang niet weg, enkel rendac. Dat laatste was te overzien, het eerste dus niet. Nvwa controleerd oornummers op 1e dag dat het quarantainestal wordt in zo'n geval en na dertig dagen, mag geen wijziging in zijn behalve dus evt dood rendac. Evt stopper moet dus eerst al het slachtvee weg doen, dan nog probleem bij droge koeien, 30 dagen voor afkalven geen transport. Dan aanvraag voor quarantaine en dan zouden de betere melkkoeien naar buitenland kunnen, maar denk en ook de nederlandse handelaren denken hetzelfde dat er behoorlijk wat stoppers er voor kiezen om toch maar alles naar slachthuis te sturen, ofwel voor alle moeite dikke prijzen willen hebben voor hun melkvee.
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor jvt » do dec 22, 2016 18:28

Ik weet dat toen ik FLV vaarzen in DL kocht op de veiling er een 2 bij waren met lepto dat werd daar getest en gingen rechtstreeks naar Belgie
naar een boer.
En dat waren verse vaarzen die kun je toch niet apart zetten.
Is al wel bijna 3 jaar geleden[/quote]

klopt, maar Belgie en Duitsland hebben gedaan wat nederland nalaat, werk maken van ibr bestrijding. Sinds twee jaar is het dus vervoer nederland naar belgie of duitsland enkel via 4 weken quarantaine. NvWa heeft duidelijk aangegeven dat ze verwachten dat er veel stoppers quarantainestal willen maken, en ze derhalve zeeeeer strikt op gaan treden, om geen uitzonderingen of discussie over daar wel, daar niet, te creeren. Handhaven precies volgens letter van de wet is hun motto komend jaar
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor melker » do dec 22, 2016 19:26

Dat gesleep,met jongvee moet je niet willen :no: Van je beste koeien hou je wat jongvee en de rest koop je uit duitsland of Denemarken. Heb hier ook partij deens vee, is niks mis mee. Afgelopen week grote groep jonge boeren van net over de grens uit Duitsland, gebied rond Leer en Aurich, advies gegeven om maximaal jongvee op te gaan fokken. heb mooi wat adressen opgeschreven voor over 2 jaar wanneer ik door voorraad heen ben :wink: Afgelopen maandag nog bij boer uit de buurt van KIng geweest die allemaal duits vee had en geen jongvee, vee zag er (y) (y) uit. Hele fosfaat probleem opgelost en economisch kan het voor meesten ook nog wel eens veel beter uit pakken :) knop moet effe om, alles went :yes:
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor jan.nl » do dec 22, 2016 20:11

Hier vanaf het voorjaar alles blauw geinsemineerd behalve de pinken,die kregen een sexed riet.Aantal van 185 mk koeien kan blijven als er telkens bij afkalf vaars een koe weg gaat,zodoende zal de jv stapel halveren.
Vanaf april volgend jaar word een gedeelte vd koeien weer met fokstier geinsemineerd ,lukt het niet met bex dan verkoop ik het jv :yes:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor king » do dec 22, 2016 20:51

melker schreef:Afgelopen maandag nog bij boer uit de buurt van KIng geweest die allemaal duits vee had en geen jongvee,

In de buurt van wie? :roll:
Of bedoel ie mij? en zo ja, zit dat bedrijf hier ook in de polder?, dan weet ik wel wie je bedoelt
You can blow out a candle
But you can't blow out a fire
king

Beroep: veehouder
Interesses: fokkerij,sport,muziek

Berichtdoor melker » do dec 22, 2016 23:34

:yes: rundervreugd hete het daar, heb dat Vento dak van Eternit even bekeken, Lijkt me wel wat voor op de voormalige melkveestal, zijn bezig alle asbest er af te halen en overal nieuw dak er op. ventilatie werkte wel op simpele manier (y)
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor Wim R » do dec 22, 2016 23:43

NZO ook akkoord. Wat sta ze nog in de weg :idea: :idea:

http://www.nzo.nl/nl/nzo-stemt-voorgeno ... -zuivelnl/
Wim R

Beroep: Ex melkveehouder , vanalles wat.

Berichtdoor king » do dec 22, 2016 23:53

melker schreef::yes: rundervreugd hete het daar, heb dat Vento dak van Eternit even bekeken, Lijkt me wel wat voor op de voormalige melkveestal, zijn bezig alle asbest er af te halen en overal nieuw dak er op. ventilatie werkte wel op simpele manier (y)

(y) dacht ik al, zijn der laatst ook geweest met de hele veeteeltstudieclub, maar volgens mij kwam lang niet al het vee uit Duitsland
You can blow out a candle
But you can't blow out a fire
king

Beroep: veehouder
Interesses: fokkerij,sport,muziek

Berichtdoor opelmanta » vr dec 23, 2016 11:06

Wim R schreef:NZO ook akkoord. Wat sta ze nog in de weg :idea: :idea:

http://www.nzo.nl/nl/nzo-stemt-voorgeno ... -zuivelnl/

Ja, klap hem er maar in per 1 januari. Zijn we ook van het woord stand-stil af. De voorlaatste keer dat je stand-stil en rund kunt googelen kom je bij MKZ.

Sivert flikkert er 17 uit na de kerstdagen, dat vind hij niet erg want dat was hij al van plan.
Kasé5 krijgt geen uitkering uit de stand-stil pot maar dat is niet erg. Kasé5 is zo senior in dit gezelschap, die heeft de poten nu wel recht onder de stoel.
Sander krijgt ook niks uit de pot maar dat is niet erg want die mankeert niets. Onzin om dan gratis geld te geven.
Ik zit onder mijn GVE 2-7-15 min 4 % dus het is niet meer dan redelijk dat ik kan doen en laten wat ik zelf leuk vindt.
En ramosfan die heeft het geloof ik ook voormekaar met de GVE 2-7 min 4 % dus die kan ook weer aan de gang.
ze heb't de kakket niet voor mekaar op't fabriek, en zo ist.
opelmanta

Berichtdoor ramos fan » vr dec 23, 2016 11:17

Sivert flikkert er 17 uit na de kerstdagen, dat vind hij niet erg want dat was hij al van plan.
Kasé5 krijgt geen uitkering uit de stand-stil pot maar dat is niet erg. Kasé5 is zo senior in dit gezelschap, die heeft de poten nu wel recht onder de stoel.
Sander krijgt ook niks uit de pot maar dat is niet erg want die mankeert niets. Onzin om dan gratis geld te geven.
Ik zit onder mijn GVE 2-7-15 min 4 % dus het is niet meer dan redelijk dat ik kan doen en laten wat ik zelf leuk vindt.
En ramosfan die heeft het geloof ik ook voormekaar met de GVE 2-7 min 4 % dus die kan ook weer aan de gang.[/quote]

Heb vanmorgen ook nog met Frans Keurentjes gebeld en gezegd dat ik over heel 2017 aan het reductie plan ga voldoen.
En komende 3 maand over 100000 liter gekort ga worden en dat niet zo fijn vond :)
Dit is de eerste persoon van RFC die gewoon menselijk reageerde en luisterde naar mijn probleem (y) (y) (y)
Die snapte het en er waren meer boeren die hier mee zaten en ging hij meenemen met de evaluatie.
Hij kon niks toezeggen maar snapte het probleem.
Blij dat er nog menselijke bestuurders zijn.
De raadsleden zijn trouwens ook top hier maar kunnen weinig doen
vms:D
ramos fan

Beroep: Boer
Interesses: melken met vms weiden en flv

Berichtdoor G.U. » vr dec 23, 2016 11:20

Je kunt de binnendienst bellen om andere referentie voor standstil aan te vragen met deze beargumentatie. Zou dit wel even doen en ook top dat je frans keutentjes daarover gebeld hebt. Zal zeker helpen.
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Frans V » vr dec 23, 2016 11:32

Mooi dan bel ik vanmiddag ff voor referentie half mei - half juni :D
Blijf positief, gun anderen een kans
Frans V

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie