Toekomst melkveehouderij deel 2

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Toekomst melkveehouderij deel 2

Berichtdoor ramos fan » vr dec 23, 2016 11:51

G.U. schreef:Je kunt de binnendienst bellen om andere referentie voor standstil aan te vragen met deze beargumentatie. Zou dit wel even doen en ook top dat je frans keutentjes daarover gebeld hebt. Zal zeker helpen.

Dat heb ik gedaan hun advies was koeien slachten en in april weer kopen of een bonus ontvangen voor GVE,s vermindering (n)
vms:D
ramos fan

Beroep: Boer
Interesses: melken met vms weiden en flv

Berichtdoor Sander » vr dec 23, 2016 12:15

en keurentjes regelt ff een andere referentie voor ramos fan? ga toch weg. frans v ook nog ff andere regeling. en dan bellen nog 2358279 andere boeren. zou frans leuk vinden, elk lid ff aan de telefoon.

vind het maar gezeur van niks. hier passen me die referenties ook niet. en 2 juli al helemaal niet. en zo heeft iedereen wel wat. dus kappen met pappen en nathouden en eens een streep trekken. wat ze trouwens al veel eerder hadden moeten doen op 31-12-2014. hadden we al dat gezeik niet gehad. in rouveen zijn ze zo dom nog niet.
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor Sander » vr dec 23, 2016 12:17

opelmanta schreef:
Sander krijgt ook niks uit de pot maar dat is niet erg want die mankeert niets.

ben idd gelukkig in goede gezondheid.
Sander

Berichtdoor Richt » vr dec 23, 2016 12:19

melker schreef:Dat gesleep,met jongvee moet je niet willen :no: Van je beste koeien hou je wat jongvee en de rest koop je uit duitsland of Denemarken. Heb hier ook partij deens vee, is niks mis mee. Afgelopen week grote groep jonge boeren van net over de grens uit Duitsland, gebied rond Leer en Aurich, advies gegeven om maximaal jongvee op te gaan fokken. heb mooi wat adressen opgeschreven voor over 2 jaar wanneer ik door voorraad heen ben :wink: Afgelopen maandag nog bij boer uit de buurt van KIng geweest die allemaal duits vee had en geen jongvee, vee zag er (y) (y) uit. Hele fosfaat probleem opgelost en economisch kan het voor meesten ook nog wel eens veel beter uit pakken :) knop moet effe om, alles went :yes:

alleen gaat jongvee hier ook duurder worden, als ik de KI verkopers zo mag geloven is er de wereld aan Blauw verkocht dit jaar ook hier in dit gebied, ook bij boeren die anders veel vaarzen verkochten. Ik heb dit jaar bijna geen blauw gebruikt, jongvee wat ruimpjes erbij, hopen dat het mooi prijzig word want voor 12-1300€ verkoop ik ook liever geen vaarzen.
Richt

Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor ramos fan » vr dec 23, 2016 12:44

Sander schreef:en keurentjes regelt ff een andere referentie voor ramos fan? ga toch weg. frans v ook nog ff andere regeling. en dan bellen nog 2358279 andere boeren. zou frans leuk vinden, elk lid ff aan de telefoon.

vind het maar gezeur van niks. hier passen me die referenties ook niet. en 2 juli al helemaal niet. en zo heeft iedereen wel wat. dus kappen met pappen en nathouden en eens een streep trekken. wat ze trouwens al veel eerder hadden moeten doen op 31-12-2014. hadden we al dat gezeik niet gehad. in rouveen zijn ze zo dom nog niet.

Hij zij dat ie het goed vond dat ik even belde en belt me terug (y)
En Kappen echt niet ik space liever even.
Anders denk ik later waarom heb ik het niet gedaan.
Hij zal vast niks voor mij regelen maar kan misschien de regeling wel zo aanpassen dat hij wat meer aansluit op de reductie regeling.
Dat jij zo goed boert en alles kan overleven is (y) maar ik ben wel in december toen het plan duidelijk werd verplichtingen aangegaan. 2 windmolens gekocht met de wetenschap dat ik veel melk lever in de eerste halfjaar van 2017.
Ik kan hier niet op anticiperen. Zal wel een slechte ondernemer zijn (n)
ramos fan

Berichtdoor Sander » vr dec 23, 2016 12:59

blablabla een ander is groot en ik ben klein blablabla doe niet zo dom, en lees eens goed. ik moet ook bloeden. net als een ander. maar jij doet niks anders dan zeuren de hele herfst al niks is goed niks past je en niemand wil naar je luisteren, jurist hier jurist daar, want ramosfan moet wel kunnen blijven leveren zoveel hij wil. dat gemekker komt mij nu wel ff de strot uit.
iemand die 2 windmolens aanschaft heb ik nog niet zoveel medelijden mee moet ik zeggen.
Sander

Berichtdoor Erikjan » vr dec 23, 2016 13:22

Sander schreef:blablabla een ander is groot en ik ben klein blablabla doe niet zo dom, en lees eens goed. ik moet ook bloeden. net als een ander. maar jij doet niks anders dan zeuren de hele herfst al niks is goed niks past je en niemand wil naar je luisteren, jurist hier jurist daar, want ramosfan moet wel kunnen blijven leveren zoveel hij wil. dat gemekker komt mij nu wel ff de strot uit.
iemand die 2 windmolens aanschaft heb ik nog niet zoveel medelijden mee moet ik zeggen.

Inderdaad Sander, al die klaagverhalen komen mij ook de ..... uit.
Het melkveeprikbord staat er vol mee. Iedere oplettende boer kon nagaan dat na het melkquota een nieuwe referentie kwam in welke vorm en wanneer was een?. Waarom is de laatste jaren massaal over het quotum gemolken?.
Erikjan

Beroep: boer
Interesses: Fleckvieh, bèta caseïne en alles rondom de boerderij.

Berichtdoor wit » vr dec 23, 2016 14:27

blablabla een ander is groot en ik ben klein blablabla doe niet zo dom

vlgs mij is Ramos fan helemaal niet zo klein :no:

maar ik ben wel in december toen het plan duidelijk werd verplichtingen aangegaan. 2 windmolens gekocht met de wetenschap dat ik veel melk lever in de eerste halfjaar van 2017.

Als je 2 windmolens koopt ben je daar al langer mee bezig en doe je dat voor de lange termijn.
Lijkt me niet afhankelijk van de kg melk die je de eerste 2 a 3 maanden van 2017 meer of minder melkt.
wit

Berichtdoor gary » vr dec 23, 2016 14:30

Erikjan schreef:
Sander schreef:blablabla een ander is groot en ik ben klein blablabla doe niet zo dom, en lees eens goed. ik moet ook bloeden. net als een ander. maar jij doet niks anders dan zeuren de hele herfst al niks is goed niks past je en niemand wil naar je luisteren, jurist hier jurist daar, want ramosfan moet wel kunnen blijven leveren zoveel hij wil. dat gemekker komt mij nu wel ff de strot uit.

Inderdaad Sander, al die klaagverhalen komen mij ook de ..... uit.
Het melkveeprikbord staat er vol mee. Iedere oplettende boer kon nagaan dat na het melkquota een nieuwe referentie kwam in welke vorm en wanneer was een?. Waarom is de laatste jaren massaal over het quotum gemolken?.

Je kunt je ook afvragen hoe groot het waarheidsgehalte is bij sommige verhalen :|
gary

Interesses: Koeien

Berichtdoor durk » vr dec 23, 2016 14:53

Erikjan schreef: Iedere oplettende boer kon nagaan dat na het melkquota een nieuwe referentie kwam in welke vorm en wanneer was een?. Waarom is de laatste jaren massaal over het quotum gemolken?.

En dit zal vast niet de laatste referentiedatum of periode zijn, binnenkort nog weer eentje voor methaan / broeikasgassen dus hou je veestapel maar wat op peil (q)
BTW: iemand die kan leven van de wind :arrow: daar heb ik helemaal geen medelijden mee want die moet zich gelukkig wanen :yes:
durk

Berichtdoor wit » vr dec 23, 2016 14:59

Je kunt je ook afvragen hoe groot het waarheidsgehalte is bij sommige verhalen :|

Dat mag je op het WWW altijd wel in je achterhoofd houden.
wit

Berichtdoor ramos fan » vr dec 23, 2016 15:24

Als je 2 windmolens koopt ben je daar al langer mee bezig en doe je dat voor de lange termijn.
Lijkt me niet afhankelijk van de kg melk die je de eerste 2 a 3 maanden van 2017 meer of minder melkt.[/quote]

Klopt helemaal ben er al een jaar mee bezig.
Alleen wou de bank niet meedoen omdat er eerst meer bekent moest worden wat er nu ging gebeuren kwa regelingen.
Nu heb ik de jonge landbouwer subsidie toegewezen gekregen.
Nu er meer bekent was van de reductie regelingen hebben we de gok maar genomen dat we de molens gingen kopen zonder bank.
Dus zo zouden betalen worden eind 2017 geplaatst.Op voorwaarde van vergunning verlening.
Waarschijnlijk verkeerd gegokt.
molens kosten 40.000 stuk en krijg 13.500 subsidie. zijn we gelijk zelfvoorzienend van stroom en hebben we nog over.
Op termijn ook alles van gas omschakelen naar elektrisch verdiend zichzelf weer terug
Melken 1 mjn liter.
En Sander heeft wel gelijk dat ik in het begin beetje teveel klaagde maar zit in aard van beestje.
2017 beter jaar (y)
ramos fan

Berichtdoor wit » vr dec 23, 2016 15:38

Dus zo zouden betalen worden eind 2017 geplaatst.Op voorwaarde van vergunning verlening.

Waarom verkeerd gegokt :?:
eind 2017 geplaatst, dus dan ook pas laatste betalingen neem ik aan.
Dan ben je meer afhankelijk van de melkprijs in 2017 dan van de leveranties de eerste 2 maanden.
wit

Berichtdoor Erikjan » vr dec 23, 2016 15:41

wit schreef:

Waarom verkeerd gegokt :?:
eind 2017 geplaatst, dus dan ook pas laatste betalingen neem ik aan.
Dan ben je meer afhankelijk van de melkprijs in 2017 dan van de leveranties de eerste 2 maanden.

Beter minder melk voor 40 cent dan volop voor 30.
Erikjan

Beroep: boer
Interesses: Fleckvieh, bèta caseïne en alles rondom de boerderij.

Berichtdoor Sander » vr dec 23, 2016 16:06

hoe hoog zijn die molens van 40.000 euro? en wat is spanwijdte

zie ik meer zitten dan zonnepanelen.
Sander

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie