GLB na 2013

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: GLB na 2013

Berichtdoor Henk » za dec 01, 2012 14:17

melker schreef: Ga de vergaderingen ook maar overslaan want dat stemmen is ook allemaal voorgekookt zonde van de vrije avond, begin het steeds meer met Henk eens te worden die er ook niet meer komt :)

Het juiste poppetje aanspreken met 1 op 1 gesprek levert idd altijd het beste rendement op (y)
Geldt overigens ook voor voorlichtingsavonden ed, ik pik eea veel beter op as ik zunne knakkert thuis uitnodig en 1 op 1 met 'm praat, ipv in een volle zaal passief naar een gladde presentatie te luisteren.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor free fighter » za dec 01, 2012 17:10

maistro schreef:lto=semi overheid :no:

zonder semi overheid geen derogatie premies en dergelijke.
free fighter

Beroep: ondernemer
Interesses: sport werken iets nieuws

Berichtdoor pinguin » ma dec 03, 2012 17:30

free fighter schreef:
maistro schreef:lto=semi overheid :no:

zonder semi overheid geen derogatie premies en dergelijke.

zaken die ze per direct af moeten schaffen ja (n)
derogatie is een wassen neus, landen zonder dero hebben ook lagere normen en netto dus weinig verschil!! daarbij werkt dero alleen voor melkvee ed en verlaagt de totale druk op de mestmarkt niet!
premies en subsidies met alle bijbehorende beperking en maatschappelijke verontwaardiging zijn ook een krom iets! gewoon eerlijke prijzen zouden veel meer recht doen!
trying to live up....
pinguin

Beroep: veehouder

Berichtdoor Guus J » di dec 04, 2012 21:11

pinguin schreef:gewoon eerlijke prijzen zouden veel meer recht doen!

leg mij eens uit dan waarom jij vind dat er voor bio meer betaald moet worden als voro gangbaar? als je het woord eerlijk noemt...
Guus J
Moderator

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Ondernemen, voeding en fokkerij

Berichtdoor Frans V » vr maart 28, 2014 13:39

*schop omhoog

Wat zijn de regels voor het instandhouden van blijvend grasland?
In 2015 stellen we een referentieoppervlakte vast voor blijvend grasland. Hierbij wordt het blijvend grasland dat in 2012 is opgegeven als uitgangspunt genomen. Dit wordt gecorrigeerd door de wijzigingen die tot en met 2015 hebben plaatsgevonden.
Op basis van de referentieoppervlakte van 2015 wordt jaarlijks op nationaal niveau bekeken of dit niet meer dan 5% daalt.

Als in 2016 blijkt dat het aandeel blijvend grasland met meer dan 5% is gedaald ten opzichte van 2015, zal er voor 31 december 2016 een omzetverplichting en mogelijk ook een ploegverbod komen. Dit om ervoor te zorgen dat het aandeel weer op het niveau van 2015 uitkomt. Individuele landbouwers die blijvend grasland in het verleden hebben omgezet krijgen een verplichting om het land weer om te zetten naar blijvend grasland. Ook als dit perceel inmiddels is overgedragen aan een andere landbouwer, dan moet dit perceel door de nieuwe gebruiker worden omgezet naar blijvend grasland.

Deze verplichting gaat gelden voor iedereen die in een bepaalde periode blijvend grasland heeft omgezet. Daarbij wordt mogelijk een aantal jaren terug gekeken. Ook iemand die bijvoorbeeld in 2014 blijvend grasland heeft omgezet, kan in 2016 met een omzetverplichting te maken krijgen. Details hierover zijn nog niet bekend.
Naast de omzetverplichting kan ook nog worden gedacht aan een ploegverbod of een vergunningenstelsel voor ploegen.

We zijn er nog niet vanaf :|
Don't call it a dream. Call it a plan.
Frans V

Berichtdoor JasperT » vr maart 28, 2014 14:21

:cry: :|

Waar is deze tekst te lezen ?
JasperT

Berichtdoor Wim R » vr maart 28, 2014 15:28

Frans V schreef:*schop omhoog

Wat zijn de regels voor het instandhouden van blijvend grasland?
In 2015 stellen we een referentieoppervlakte vast voor blijvend grasland. Hierbij wordt het blijvend grasland dat in 2012 is opgegeven als uitgangspunt genomen. Dit wordt gecorrigeerd door de wijzigingen die tot en met 2015 hebben plaatsgevonden.
Op basis van de referentieoppervlakte van 2015 wordt jaarlijks op nationaal niveau bekeken of dit niet meer dan 5% daalt.

Als in 2016 blijkt dat het aandeel blijvend grasland met meer dan 5% is gedaald ten opzichte van 2015, zal er voor 31 december 2016 een omzetverplichting en mogelijk ook een ploegverbod komen. Dit om ervoor te zorgen dat het aandeel weer op het niveau van 2015 uitkomt. Individuele landbouwers die blijvend grasland in het verleden hebben omgezet krijgen een verplichting om het land weer om te zetten naar blijvend grasland. Ook als dit perceel inmiddels is overgedragen aan een andere landbouwer, dan moet dit perceel door de nieuwe gebruiker worden omgezet naar blijvend grasland.

Deze verplichting gaat gelden voor iedereen die in een bepaalde periode blijvend grasland heeft omgezet. Daarbij wordt mogelijk een aantal jaren terug gekeken. Ook iemand die bijvoorbeeld in 2014 blijvend grasland heeft omgezet, kan in 2016 met een omzetverplichting te maken krijgen. Details hierover zijn nog niet bekend.
Naast de omzetverplichting kan ook nog worden gedacht aan een ploegverbod of een vergunningenstelsel voor ploegen.

We zijn er nog niet vanaf :|

Gaat dit over om aan de vergroening te voldoen :?: :?: . Heb toch maar minimaal blijvend grasland dus zal er toch niet aan voldoen.
Wim R

Beroep: Ex melkveehouder , vanalles wat.

Berichtdoor hulsteins » di jan 26, 2016 22:27

France is back
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Berichtdoor Arie » wo jan 27, 2016 00:15

pinguin schreef:derogatie is een wassen neus, landen zonder dero hebben ook lagere normen en netto dus weinig verschil!!

Helemaal gelijk. Maar als hier in NL de derogatie afgeschaf word, ben ik bang dat de normen verder gewoon hetzelfde blijven.

pinguin schreef:daarbij werkt dero alleen voor melkvee ed en verlaagt de totale druk op de mestmarkt niet!

Zonder derogatie 800 ton mest extra afvoeren hier bij ons. En dan reken ik nog met 4 kg N per ton. Afgelopen jaar zat er maar 3,4 kg in ...

En dat terwijl wij bijna geen fosfaat hoeven af te voeren. We hebben nog 5 ha fosfaat fixerend, dat heb ik tot op heden nog nooit aangevraagd / doorgegeven. Da ben ik straks bij de gecombineerde opgave voor dit jaar wel van plan. Dan mag ik nog eens 5 ha x 20 kg extra plaatsen op eigen grond. Als ik dan ook nog maar een heel klein beetje kringloopwijzer resultaat heb voor fosfaat, dan hoeven we helemaal niks geen fosfaat af te voeren.

Maar ja ... het gaat wel gewoon mee als we mest afvoeren :cry: En ondertussen kunstmest aanvoeren :? En dan zijn er ook nog van die figuren die menen dat ik compost zou moeten aanvoeren :evil:
Arie

Interesses: melkkoeien

Berichtdoor Arie » wo jan 27, 2016 00:24

Guus J schreef:
pinguin schreef:gewoon eerlijke prijzen zouden veel meer recht doen!

leg mij eens uit dan waarom jij vind dat er voor bio meer betaald moet worden als voro gangbaar? als je het woord eerlijk noemt...

Euhm... omdat de consument in de winkel het er kennelijk voor over heeft? Tenminste ... zo zou het moeten zijn. Dat de hogere melkprijs voor bio melk ook echt voorkomt uit de hogere prijs die de consument in de winkel er voor betaald.
Arie

Interesses: melkkoeien

Berichtdoor coen dp » wo jan 27, 2016 22:55

Arie schreef:Maar ja ... het gaat wel gewoon mee als we mest afvoeren :cry: En ondertussen kunstmest aanvoeren :? En dan zijn er ook nog van die figuren die menen dat ik compost zou moeten aanvoeren :evil:

is ook nog een optie :wink: http://agrarisch.suikerunie.nl/betacal of valt dit onder kunstmest?
coen dp

Interesses: melkveehouderij

Berichtdoor Henk » do jan 28, 2016 11:41

coen dp schreef:
Arie schreef:Maar ja ... het gaat wel gewoon mee als we mest afvoeren :cry: En ondertussen kunstmest aanvoeren :? En dan zijn er ook nog van die figuren die menen dat ik compost zou moeten aanvoeren :evil:

is ook nog een optie :wink: http://agrarisch.suikerunie.nl/betacal of valt dit onder kunstmest?

En de fosfaat dr gratis bij :wink:

Henk

Berichtdoor G.U. » do jan 28, 2016 16:13

Is dit hetzelfde als schuimaarde?
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Henk » do jan 28, 2016 16:16

G.U. schreef:Is dit hetzelfde als schuimaarde?

:yes: Zit tussen de 8 en 12% fosfaat in per ton, afhankelijk of je Flow, Filter of Carbo neemt.

Henk

Berichtdoor G.U. » do jan 28, 2016 17:18

Henk schreef:
G.U. schreef:Is dit hetzelfde als schuimaarde?

:yes: Zit tussen de 8 en 12% fosfaat in per ton, afhankelijk of je Flow, Filter of Carbo neemt.

(y) en telt niet als kunstmest 8)
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie