GLB na 2013

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: GLB na 2013

Berichtdoor melker » do mei 03, 2018 09:11

Je kan er moeilijk over doen maar via agrarisch natuurbeheer kan je nodige premies weer binnen harken, je hoeft er eigenlijk niets voor te doen, rustig blijven met maaien of een keer overslaan. Verhoogd waterpeil, plasdras e.d., het is effe.wennen maar hoeft geen geld te kosten :no:
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor Hans van Bergen » do mei 03, 2018 09:11

Ik vin aftoppen op 60 k belachelijk. Maak daar snel 25k van. Grote bedrijven kopen land en p rechten gefinancieerd door Brussel.
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Hans van Bergen » do mei 03, 2018 09:12

Niks voor doen :shock: :shock: Ik moet hier heel veel doen en heb veel gezeik en kortingen.
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Berichtdoor van wijk » do mei 03, 2018 09:18

Hier 6-7 jaar redelijk makkelijk natuurpremies binnen gehaald, maar laatste jaar teveel gezeur en kortingen. Daarom nu flink minder vogelland.
van wijk

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Economie, politiek, ruimtelijke ordening

Berichtdoor Hans van Bergen » do mei 03, 2018 10:08

Zo ga het altied wah Arie. Zie je hier ok wel 3 jaar vet beuren dan controle en dan mag men duizenden euri terug betalen. terecht soms. Maar ik heb een discussie of een heg een heg is. hek al vaker gehad dan is een heg na ruim 1000 jaar heg te zijn geweest vlgs de deskundige geen heg. Trek je die heg er vervolgens uit dan zijn ze boos omda je een heg eruit geduwd hebt :yes:
Hans van Bergen

Berichtdoor Henk » do mei 03, 2018 11:01

melker schreef:Je kan er moeilijk over doen maar via agrarisch natuurbeheer kan je nodige premies weer binnen harken, je hoeft er eigenlijk niets voor te doen, rustig blijven met maaien of een keer overslaan. Verhoogd waterpeil, plasdras e.d., het is effe.wennen maar hoeft geen geld te kosten :no:

Dat weet ik niet Melker...Maaien uitstellen dus minder kwaliteit...slechter voor de zode...meeer kans op uitbreiden onkruiden...plasdras heeft het WS ook gedaan om mijn voormalige grond. Liggen 3 plassen en 3 drassen. Moet je toch niet aan denken dat je dat op je eigen grond hebt... Waterpeil verhogen ook zoiets...een keer rij je sporen en is de winst weer weg...

Hans van Bergen schreef:Ik vin aftoppen op 60 k belachelijk. Maak daar snel 25k van. Grote bedrijven kopen land en p rechten gefinancieerd door Brussel.

He hallo :!: :shock: Dus niet he :idea:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Hans van Bergen » do mei 03, 2018 11:33

:yes: :yes: Ik vin van wel :yes: Waarom moeten grote boeren in mijn gezicht gaan staan zwetsen fendts robots Ml's grond kopen op kosten van de EU. Pleur ff op
Hans van Bergen

Berichtdoor G.U. » do mei 03, 2018 11:54

Hans van Bergen schreef::yes: :yes: Ik vin van wel :yes: Waarom moeten grote boeren in mijn gezicht gaan staan zwetsen fendts robots Ml's grond kopen op kosten van de EU. Pleur ff op

Stiekum toch niet zo happy met je zetor? Het staat hun vrij om land en betalingsrechten te kopen, net als jij. Aan ieder de keuze. Ik vind het veel erger als verpachters er met de glb toeslagen weglopen
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Henk » do mei 03, 2018 14:28

Niet met je eens Hans :no: Het zijn verworven rechten :idea:
Net zoals vroegah het mq en tegenwoordig je fosfaatquotum :idea: De boeren die constant q bij kochten en de stallen vol hielden wijzen ons er graag op dat dit achteraf gezien altijd de beste zet is geweest :yes: Die hebben nu een mooi P quotum en zetten een leuke plas melk om :yes: dus waarom zou dit anders zijn bij boeren die geld steken in grond en/of fosfaatrechten :?:

Henk

Berichtdoor Hans van Bergen » do mei 03, 2018 16:20

Is geenb verworven recht :no: wordt om de zoveel jaar vastgesteld. ondertussen zijn boeren, ik noem geen namen, te laks om ff wa zonnepanelen opt dak te pleuren omda het geld nie meer op de rekening past.
Hans van Bergen

Berichtdoor jan.nl » do mei 03, 2018 20:50

Hans van Bergen schreef::yes: :yes: Ik vin van wel :yes: Waarom moeten grote boeren in mijn gezicht gaan staan zwetsen fendts robots Ml's grond kopen op kosten van de EU. Pleur ff op

Als jij in het verleden beetje had gewerkt,had je nu ook elk jaar 60 k extra op je rekening :wink:
Kan je fend kopen,robots en dotje grond voor je farmpje,wordt het hier ook een keer gezellig.....
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor Hans van Bergen » do mei 03, 2018 21:03

Ik lees vaak da het glb geld wel weg kan blijven maar als ik een voorstel doe dan merk ik wel dat de euri niet gemisd kunnen worden en dat men zelfs fel wordt, Geeft een mooi inkijkje in de financiele onderbouwing her en der :lol:
Hans van Bergen

Berichtdoor M H » vr mei 04, 2018 07:18

Hans van Bergen schreef:Ik lees vaak da het glb geld wel weg kan blijven maar als ik een voorstel doe dan merk ik wel dat de euri niet gemisd kunnen worden en dat men zelfs fel wordt, Geeft een mooi inkijkje in de financiele onderbouwing her en der :lol:

tis eigenlijk raar dat het uit europa komen moet, als ik zie hoeveel mensen er genieten van het landschap in Nederland, zou het niet meer dan normaal zijn dat we het uit den Haag moeten krijgen. miljoenen mensen genieten hiervan. hebben vrij uitzicht, mooi koeien in de wei, weidevogels die je nu hoort, en de garantie dat bij beetje buien water weg kan. heerlijk gezonde lucht en op de koop toe garantie van de eerste levensbehoefte.

wij moeten omdenken zeggen ze iedere keer, kan ik mij in vinden, en probeer waar mogelijk dit ook te doen, alleen is het nu de kunst ook Den haag aan het omdenken te krijgen :wink:
M H

Berichtdoor Henk » vr mei 04, 2018 12:29

Hans van Bergen schreef:Ik lees vaak da het glb geld wel weg kan blijven maar als ik een voorstel doe dan merk ik wel dat de euri niet gemisd kunnen worden en dat men zelfs fel wordt, Geeft een mooi inkijkje in de financiele onderbouwing her en der :lol:

Tis helemaal geen geheim dat voor de meesten de betalingsrechten een welkome aanvulling zijn :yes: en wss ook in Oeffelt.
In het verleden spiegelde jij ons meermalen voor welk pover inkomen een mvh netto te besteden had.
En dat is het geld van de glb ook; netto besteedbaar inkomen :yes: en ja :yes: ik ga er niet op staan spugen :no: :wink:

Henk

Berichtdoor van wijk » vr mei 04, 2018 12:52

Totaal subsidiebedrag is hoger dan de netto belastbare winst uit melkveebedrijf
Dat is hier al zolang ik boer en ik zal niet de enige zijn 8) 8)
van wijk

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Economie, politiek, ruimtelijke ordening

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie