GLB na 2013

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: GLB na 2013

Berichtdoor Wimk » ma okt 29, 2012 20:01

Als je hier je grasland langer als 5 jaar hebt liggen mag je het niet weer ploegen om er een akkergewas te telen alleen direct weer met gras inzaaien.Geen akkerstatus meer.
Langzamerhand de verhuiswagen bestellen. Vermoedelijk per 1 April, geen grapje.
Wimk

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Rundvee en alles wat er bij hoort

Berichtdoor arnoud » ma okt 29, 2012 20:46

toeslagrechten worden opnieuw berekend en toegedeeld oude zijn dan waardeloos
arnoud

Beroep: boer

Berichtdoor Wimk » di okt 30, 2012 12:36

arnoud schreef:toeslagrechten worden opnieuw berekend en toegedeeld oude zijn dan waardeloos

Klopt, maar in Niedersachsen mag je ook geen blijvend grasland (ouder dan 5 jaar) ploegen zonder toestemming, alleen voor herinzaai van gras.
Langzamerhand de verhuiswagen bestellen. Vermoedelijk per 1 April, geen grapje.
Wimk

Interesses: Rundvee en alles wat er bij hoort

Berichtdoor Sander » di okt 30, 2012 13:23

arnoud schreef:toeslagrechten worden opnieuw berekend en toegedeeld oude zijn dan waardeloos

dat is alleen in deutschland zo?
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor pinguin » di okt 30, 2012 15:19

nope ook in nl :idea: :!:
trying to live up....
pinguin

Beroep: veehouder

Berichtdoor Henk » vr nov 16, 2012 20:44

Als ik het goed heb kun je straks extra vergroeningspremie krijgen op blijvend grasland (BG).
Dat land moet dan wel tussen 2009 en 2013 als BG opgegeven zijn dacht ik, anders mag het niet meetellen.
BG mag je niet meer iets anders telen in de toekomst begrijp ik :?:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor van wijk » do nov 22, 2012 19:30

Aanmelden voor EKO, meteen de hele vergroeningspremie binnen.
van wijk

Interesses: Economie, politiek, ruimtelijke ordening

Berichtdoor coen dp » do nov 22, 2012 22:44

ving vandaag op de beurs het gerucht op dat hele invoering GLB uitgesteld gaat worden naar 1 januarie 2015 of zelfs 2016 omdat het geheel eerder niet van de grond komt. :?

loze geruchten of werkelijkheid :?:
coen dp

Interesses: melkveehouderij

Berichtdoor Wim R » do nov 22, 2012 22:59

coen dp schreef:ving vandaag op de beurs het gerucht op dat hele invoering GLB uitgesteld gaat worden naar 1 januarie 2015 of zelfs 2016 omdat het geheel eerder niet van de grond komt. :?

Moet allemaal nog goedgekeurd worden en hetgene wat nu bekend is is maar een opzet. Zo hebben ze het mij verteld. Gezien de snelheid :mrgreen: :mrgreen: wat we van Brussel gewend zijn kan het nog wel FF duren. Huidig beleid mag van mij nog wel even blijjven (y) (y)
Wim R

Beroep: Ex melkveehouder , vanalles wat.

Berichtdoor grotehar » vr nov 23, 2012 06:37

Wim R schreef:
coen dp schreef:ving vandaag op de beurs het gerucht op dat hele invoering GLB uitgesteld gaat worden naar 1 januarie 2015 of zelfs 2016 omdat het geheel eerder niet van de grond komt. :?

Moet allemaal nog goedgekeurd worden en hetgene wat nu bekend is is maar een opzet. Zo hebben ze het mij verteld. Gezien de snelheid :mrgreen: :mrgreen: wat we van Brussel gewend zijn kan het nog wel FF duren. Huidig beleid mag van mij nog wel even blijjven (y) (y)

de politiek in Brussel en Den Haag zal flink gaan graaien in deze pot die bedoeld is als inkomensondersteuning voor de primaire producenten :no:
de rooie Verdaas is ook al aan het graaien in deze boerenpot met geld voor zijn leuke speeltjes zoals plattelandsbeleid (n)
grotehar

Beroep: Pensioenboer
Interesses: bedrijfseconomie, grondzaken, algemeen

Berichtdoor jan.nl » vr nov 23, 2012 08:37

grotehar schreef:
Wim R schreef:

de politiek in Brussel en Den Haag zal flink gaan graaien in deze pot die bedoeld is als inkomensondersteuning voor de primaire producenten :no:
de rooie Verdaas is ook al aan het graaien in deze boerenpot met geld voor zijn leuke speeltjes zoals plattelandsbeleid (n)

Hebben nix te vertellen deze mannen :no: Franse poppetjes zijn met springstof gordel naar brussel gegaan om te voorkomen dat er maar iets gaat veranderen. :wink:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor Henk » vr nov 23, 2012 13:46

jan.nl schreef: Franse poppetjes zijn met springstof gordel naar brussel gegaan om te voorkomen dat er maar iets gaat veranderen. :wink:

:shock: :o wtf :!: :lol: :lol: (y)
Van mij mag het ook wel blijven zoals het is :yes:

Henk

Berichtdoor van wijk » vr nov 23, 2012 19:26

De fransen willen dat er voor hun niks verandert....
Hou er maar rekening mee dat zowel bij hectaresteun als bij plattelandsontwikkelin als bij vergroening er altijd t zelfde of meer naar frankrijk en duitsland gaat.
Nederland is voor europese begrippen te vol qua landbouw en vee, vergroening is niks want daar is in nederland geen plaats voor.
En bovendien, Nederland ( en Engeland) zijn veuls te anti europa en pro vrije markt , die willen geen platteland steunen, dus dan krijg je bij t verdelen in brussel vanzelf minder.

PS>.... als zwaar gesubsidieerd natuurboer in Noord Nederland ben ik helemaal niet bang voor t beleid na 2013 :mrgreen:
van wijk

Interesses: Economie, politiek, ruimtelijke ordening

Berichtdoor Henk » zo nov 25, 2012 20:09

Henk schreef:Als ik het goed heb kun je straks extra vergroeningspremie krijgen op blijvend grasland (BG).
Dat land moet dan wel tussen 2009 en 2013 als BG opgegeven zijn dacht ik, anders mag het niet meetellen.

Und :?:

Henk

Berichtdoor G.U. » ma nov 26, 2012 13:16

Henk schreef:
Henk schreef:Als ik het goed heb kun je straks extra vergroeningspremie krijgen op blijvend grasland (BG).

Und :?:

Waarom zou je niet meer iets anders mogen telen dan blijvend grasland/???? dat zou wel erg communistisch zijn nietwaar :roll: :| tuulk mag je wel wat anders gaan verbouwen, aber heeft denk wel gevolgen voor de premie die je kunt vangen...
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie