Boeren in de VS (deel 4)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Boeren in de VS (deel 4)

Berichtdoor boer pieter » do apr 27, 2017 20:12

nadeel daar van is, dat je dan weer wat vind, en je weer moet groeien om het te betalen, en zo kom je op de rotonde waar geen afslagen meer komen ,zijn hier voorbeelden genoeg van komt geen eind meer aan :no:
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Grazy » do apr 27, 2017 21:33

Yep, groeien is makkelijk maar er is meestal geen weg meer terug :no: D'r zijn wel een paar grote boeren die graag met me willen ruilen :yes:
Grazy

Beroep: Master Grazier

Berichtdoor Grazy » do apr 27, 2017 21:38

Gerben77 schreef:https://www.youtube.com/watch?v=Eo7BRLIjsLU

Sander het grappige van hier boeren is dat je als je het netjes doet ook met 100/200 koeien een mooi leven kan hebben,maar er zijn ook gewoon wat boeren met wat meer ambitie en dan kan je je hier ook lekker vermaken :yes:

Zou me toch een beetje zorgen maken als ik met 100 koeien molk en een buurman kreeg met bovenstaande omvang.

Heb een keer een boer gesproken die zo'n buurman heeft, hij was er eerst totaal niet blij mee tot ze met een leuk contract kwamen om voer voor ze te telen, toen maar snel zijn eigen koeien verkocht.
Grazy

Beroep: Master Grazier

Berichtdoor Sander » do apr 27, 2017 22:08

Grazy schreef: John heeft een andere ambitie, niet meer :no:

juist :idea:
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor BDC » vr apr 28, 2017 00:37

En dan zijn er die helemaal geen ambitie hebben...
BDC

Berichtdoor Corjan » vr apr 28, 2017 02:19

Toch heb ik liever 40 boeren rond het dorp die 80% produceren :wink:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor john verhaar » vr apr 28, 2017 02:46

boer pieter schreef:nadeel daar van is, dat je dan weer wat vind, en je weer moet groeien om het te betalen, en zo kom je op de rotonde waar geen afslagen meer komen ,zijn hier voorbeelden genoeg van komt geen eind meer aan :no:

een eind komt er vanzelf een X aan :wink: waneer dat is weet niemand en als je tot die tijd gezond en wel kan doen wat je leuk vind,maar maak je geen zorgen wij hebben ook welis een dag dat je denkt mag het wat minder,maar zoals nu het landwerk begind weer (y) zijn op 2 plekken aan het bouwen (y) gaat meer dan 125000 kg melk de dam af every day repro loopt als een trein (crossies) :wink: en komen maar een handje vol mensen tekort :? Dat blijft de challenge
Vroeger had ik een hekel aan werken,maar nu kan ik er uren naar kijken
john verhaar

Beroep: dairyfarmer
Interesses: crossbreeding and dollars

Berichtdoor Hans van Bergen » vr apr 28, 2017 10:34

Willy van Bakel syndroom :yes: . Is geen therapie voor :no: 8)
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor wijnbergen » vr apr 28, 2017 12:58

Heb het al eens gezegd, wil hier alleen groeien uit de cashflow, dan maar wat langzamer of ff een tijdje niet... Vele bouwen een grote dure mooie stal met veel bankgeld en verdienen daardoor geen cent meer met wel meer kopzorgen.
wijnbergen

Interesses: Jersey

Berichtdoor Henk » vr apr 28, 2017 13:29

wijnbergen schreef:Heb het al eens gezegd, wil hier alleen groeien uit de cashflow

Lijkt me bijkans onmogelijk :? Wie heeft er nu cash liggen voor een nieuwe stal of zeg 10 ha land :?:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor G.U. » vr apr 28, 2017 13:33

Henk schreef:
wijnbergen schreef:Heb het al eens gezegd, wil hier alleen groeien uit de cashflow

Lijkt me bijkans onmogelijk :? Wie heeft er nu cash liggen voor een nieuwe stal of zeg 10 ha land :?:

Spantje aanplakken is aardig goedkoper en ik dk is het land net ff goedkoper dan hier
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Henk » vr apr 28, 2017 14:10

Okay. Ik redeneerde effe op zn Nederlands :)
Punt is alleen dat spantjes bijplakken ook eindig is. Gegeven moment is de boel versleten en kost het serieus geld.
Vind het knap als iemand zn werkbare leven een bedrijf kan opbouwen zonder bank (y) alleen ik denk dat er op die manier weinig af te schrijven valt en er veel belasting moet worden betaald... :x
Land bijkopen kun je dan vergeten met onze prijzen :( komt nooit meer een nieuwe stal :( en eind van de rit zit je denk ik op een oud versleten spul wat je met goed fatsoen niet eens aan een opvolger kan over doen... :(
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor boer 19 » vr apr 28, 2017 14:26

john verhaar schreef:
boer pieter schreef:nadeel daar van is, dat je dan weer wat vind, en je weer moet groeien om het te betalen, en zo kom je op de rotonde waar geen afslagen meer komen ,zijn hier voorbeelden genoeg van komt geen eind meer aan :no:

een eind komt er vanzelf een X aan :wink: waneer dat is weet niemand en als je tot die tijd gezond en wel kan doen wat je leuk vind,maar maak je geen zorgen wij hebben ook welis een dag dat je denkt mag het wat minder,maar zoals nu het landwerk begind weer (y) zijn op 2 plekken aan het bouwen (y) gaat meer dan 125000 kg melk de dam af every day repro loopt als een trein (crossies) :wink: en komen maar een handje vol mensen tekort :? Dat blijft de challenge

Maar doet u zelf nog wel eens wat op de farm of niks anders als de hele dag op kantoor rekeningen betalen en dingen regelen?
boer 19

Berichtdoor Hookwood Holsteins » vr apr 28, 2017 14:28

boer 19 schreef:
john verhaar schreef:

Maar doet u zelf nog wel eens wat op de farm of niks anders als de hele dag op kantoor rekeningen betalen en dingen regelen?

Haha John ze zeggen u tegen je!

Volgens mij krijgt John de handen nog steeds best vies. Dingen regelen moet iedere boer trouwens.
Hookwood Holsteins

Berichtdoor boer 19 » vr apr 28, 2017 16:57

Achja ze :roll: Ik ben beleeft opgevoed :mrgreen:
boer 19

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie