Boeren in de VS (deel 4)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Boeren in de VS (deel 4)

Berichtdoor john verhaar » vr apr 28, 2017 20:12

Als je me personlijk zou kunnen zou denk ook nooit geen U meer tegen mij zeggen :lol:
Maar ik ben nogal van het hands on type en kan niet langer dan een half uur kantoor werk doen dus mijn handen zijn rouw en smerig net als mijn overall :wink:
Maar ik heb een vrouwtje die dat allemaal doet en daarnaast ook meestal tussen de beessies is :yes: (y)
Doordat we eigenlijk altijd mensen tekort hebben proberen we overal te helpen/ managen waar nodig en ook daar is een vrij vast patron in elke dag zodat alles zo efficiente mogelijk gedaan word en ondertussen zit je puntje op de I :idea:
Draaid allemaal om de koeien die maken dit wat we graag doen mogelijk :cheers:
Vroeger had ik een hekel aan werken,maar nu kan ik er uren naar kijken
john verhaar

Beroep: dairyfarmer
Interesses: crossbreeding and dollars

Berichtdoor W.A » zo apr 30, 2017 17:23

Zorg maar goed voor dat vrouwtje! Samen kom je stukken verder dan dat je er altijd alleen voor zou staan.
Indd.uitblinken in kantoorwerk en praktijk werk valt erg tegen, valt mij ook altijd tegen. Ander ritme, en in de haast gaat t over het algemeen weinig foutloos...[GRINNING FACE WITH SMILING EYES]

Verstuurd vanaf mijn SM-G388F met Tapatalk
W.A

Beroep: Melkveehouder.
Interesses: Koetjes/economie

Berichtdoor Henk » ma mei 01, 2017 22:59

Klopt WA :yes: en op verreweg de meeste bedrijven doet 'ut vrouwtje' de hele papierwinkel :yes: want blijkbaar om de 1 of andere reden loopt dat vanzelf zo vermoed ik :)
Wat dat betreft heb ik een afwijking want ik zit graag in de boekhouding :yes: en dat vindt mijn vrouwtjes helemaal (y) :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor jvt » ma mei 01, 2017 23:31

Henk schreef:Klopt WA :yes: en op verreweg de meeste bedrijven doet 'ut vrouwtje' de hele papierwinkel :yes: want blijkbaar om de 1 of andere reden loopt dat vanzelf zo vermoed ik :)
Wat dat betreft heb ik een afwijking want ik zit graag in de boekhouding :yes: en dat vindt mijn vrouwtjes helemaal (y) :yes:

In nederland deed ik altijd de boekhouding, premieaanvraag etc etc, maar na verhuis nam Dina de taak op zich gewoonweg omdat die beter frans kon ( en kan :wink: ). Beviel me eigenlijk zo goed dat ik nog steeds erg weinig aanstalten maak om de taak weer op me te nemen :oops: :oops:
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor Gerben77 » vr mei 12, 2017 12:58

Summary...(veel voorraad, maar ook veel vraag, + hoge export door relatief lage prijs USA t.o.v EU/Oceanie.....prijs rally einde van het jaar ??)

While dairy product inventories are record-high, the U.S. is also consuming and exporting more dairy products than ever before. Evaluating stock levels in the context of only the supply side of the balance sheet misses the interrelationship between supply and demand. Thus, by evaluating dairy product inventories in the context of higher consumption, it's revealed that inventories may not be as burdensome as recent milk price changes may suggest.

Since 2014 a variety of factors have combined to roil dairy markets, and during this time milk prices have fallen by nearly 40 percent. However, these lower milk prices, especially relative to Oceania and EU-28 prices, are creating opportunities to increase consumption of U.S.-produced dairy products even more. USDA’s Foreign Agricultural Service reported that February 2017 dairy product exports were at the highest levels observed since May 2015. Higher exports bode well for pulling down domestic stocks and potentially raising milk prices – as was the case in 2014.

:arrow: http://www.milkbusiness.com/article/dairy-exports-up-double-digits
Gerben77

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Gerben77 » vr mei 12, 2017 15:56

We're off to a great start on our latest project!....iets met groot groter..... :yes:

Tri-Cross Dairy will be a 5,200 head, cross-ventilated facility with a GEA CX360 100-stall rotary.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gerben77

Berichtdoor postma friesland » vr mei 12, 2017 16:00

Mooi om te zien, met zukke projecten zetten ze der een eigen betonfabriek naast

Sent from my iPhone using Tapatalk
postma friesland

Beroep: dairy farmer
Interesses: koeien, voeren.

Berichtdoor boer pieter » vr mei 12, 2017 16:03

Hoe kun je zo iets nou mooi vinden (n)
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor opelmanta » vr mei 12, 2017 16:26

Mooi toch. Per melkstel 150 keer melken op een dag. Als ik er wat te veel droog heb dan zijn er melkstellen die maar 8 keer worden ondergehangen.
ze heb't de kakket niet voor mekaar op't fabriek, en zo ist.
opelmanta

Berichtdoor Henk » vr mei 12, 2017 16:30

Mooi om te zien vind ik :yes: maar om te hebben... :no:
Gelukkig mag iedereen dat zelf weten (y)
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Grazy » vr mei 12, 2017 16:55

Gerben77 schreef:Summary...(veel voorraad, maar ook veel vraag, + hoge export door relatief lage prijs USA t.o.v EU/Oceanie.....prijs rally einde van het jaar ??)

While dairy product inventories are record-high, the U.S. is also consuming and exporting more dairy products than ever before. Evaluating stock levels in the context of only the supply side of the balance sheet misses the interrelationship between supply and demand. Thus, by evaluating dairy product inventories in the context of higher consumption, it's revealed that inventories may not be as burdensome as recent milk price changes may suggest.

Since 2014 a variety of factors have combined to roil dairy markets, and during this time milk prices have fallen by nearly 40 percent. However, these lower milk prices, especially relative to Oceania and EU-28 prices, are creating opportunities to increase consumption of U.S.-produced dairy products even more. USDA’s Foreign Agricultural Service reported that February 2017 dairy product exports were at the highest levels observed since May 2015. Higher exports bode well for pulling down domestic stocks and potentially raising milk prices – as was the case in 2014.

:arrow: http://www.milkbusiness.com/article/dairy-exports-up-double-digits

Lage prijs USA t.o.v. EU???? :roll: Sinds wanneer :D
Grazy

Beroep: Master Grazier

Berichtdoor W.A » vr mei 12, 2017 18:00

Ja, begint een verkeerde gewoonte te worden!!! Gaat niet goed in Eu melkverwerk/verwaardersland.

Verstuurd vanaf mijn SM-G388F met Tapatalk
W.A

Beroep: Melkveehouder.
Interesses: Koetjes/economie

Berichtdoor Gerben77 » za mei 13, 2017 19:14

@ Grazy.....de laatste maanden >
Afbeelding
Gerben77

Berichtdoor Gerben77 » za mei 13, 2017 19:19

:arrow: http://hoards.com/article-20694-Michigan-milk-prices-have-hit-the-bottom.html

@ USA michigan forumers >>> Toch dairy farmers of america maar ff ant stropdasje trekken >>> Meer verwerkingscapaciteit nodig. :yes:
Gerben77

Berichtdoor Grazy » zo mei 14, 2017 06:09

Gerben77 schreef:@ Grazy.....de laatste maanden >
Afbeelding

Da's waarschijnlijk de Michigan melkprijs :mrgreen: wij krijgen daar nog premiums bovenop 8)
Grazy

Beroep: Master Grazier

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie