Boeren in de VS (deel 4)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Boeren in de VS (deel 4)

Berichtdoor wijnbergen » wo jun 07, 2017 18:38

wijnbergen

Interesses: Jersey

Berichtdoor jan.nl » wo jun 07, 2017 18:45

Robert schreef:https://www.nrc.nl/nieuws/2016/10/21/voor-een-zonnepaneel-worden-kolen-verstookt-4885433-a1527860

Daarbij te bedenken dat de meeste panelen uit China komen, waar kolen en geïmporteerde olie de energie bron zijn.

Nog niet zuinig genoeg dus :)
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor Wim R » wo jun 07, 2017 19:55

jan.nl schreef:
Robert schreef:https://www.nrc.nl/nieuws/2016/10/21/voor-een-zonnepaneel-worden-kolen-verstookt-4885433-a1527860

Daarbij te bedenken dat de meeste panelen uit China komen, waar kolen en geïmporteerde olie de energie bron zijn.

Met een beetje nuchter verstand kom je tot de conclusie dat heel het duurzaamheid, footprint en ander gebral over heel dit onderwerp bestaat uit list en bedrog. Stropdassen en heren met een mega dik salaris nog eens extra gespekt worden door landen, en bedrijven die zo corrupt zijn als je in je stoutste dromen kunt meemaken.
Dit noemen ze duurzaam en waar nog dik voor betaald wordt ook :no: :no: . Sorry maar daar walg ik al geruime tijd van. Jammer maar ik zal het niet helemaal snappen.
Wim R

Beroep: Ex melkveehouder , vanalles wat.

Berichtdoor Gerben77 » wo jun 07, 2017 20:18

Beetje googlen en dan worden die brengen die zonnepanelen wel meer op als er aan energie is ingestoken om ze te maken :

https://www.nrc.nl/nieuws/2016/10/26/zonnepanelen-leveren-echt-wel-meer-energie-op-dan-ze-kosten-4997018-a1528578
Gerben77

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor BDC » wo jun 07, 2017 21:51

1 kool mijner produceert net zoveel energy dan 79 zonne energy werkers!

http://www.aei.org/publication/inconven ... al-worker/
BDC

Berichtdoor jan.nl » wo jun 07, 2017 21:59

Wim R schreef:
jan.nl schreef:

Met een beetje nuchter verstand kom je tot de conclusie dat heel het duurzaamheid, footprint en ander gebral over heel dit onderwerp bestaat uit list en bedrog. Stropdassen en heren met een mega dik salaris nog eens extra gespekt worden door landen, en bedrijven die zo corrupt zijn als je in je stoutste dromen kunt meemaken.
Dit noemen ze duurzaam en waar nog dik voor betaald wordt ook :no: :no: . Sorry maar daar walg ik al geruime tijd van. Jammer maar ik zal het niet helemaal snappen.

Niet helemaal waar Wim,kijk (of beter ruik )naar de auto,s van de jaren 60/70/80,is 1 grote stank en smeer bende...zonder gebral over duurzaamheid reden we nog in zo,n roet koets. :yes:
Dadelijk als iedereen elektrisch rijd is er weer een duurzame grote stap gemaakt... :yes:
Kijk naar gewas bespuiting ,is al veel bereikt :yes:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor Robert » wo jun 07, 2017 22:54

de winst is er nog maar net bij zonnepanelen. :?
Technieken worden beter, kosten en lasten van productie omlaag, juist door betere techniek.
Het hele halleluja verhaal dat was, is amper energie besparend geweest. Maar als de winst nu komt, dan is er nog een heleboel te winnen. Zoveel zonne-energie is er nog niet.

De hele windmolen kwestie, daar ben ik nog minder van overtuigd. Dat zijn hele gevaarten die op zee staan.

om terug te keren naar USA. Beide kunnen daar ook.
Je hebt wel kabels nodig die de elektriciteit naar 'de stad' brengen.
Ik weet niet of de cowboys zin hebben om de zon en wind te melken.
Beide zijn lange termijn investeringen.
Robert

Beroep: 't zou wat moeten zijn
Interesses: dezelfde als van de loopvogel

Berichtdoor Martin » do jun 08, 2017 02:18

Robert schreef:de winst is er nog maar net bij zonnepanelen. :?
Technieken worden beter, kosten en lasten van productie omlaag, juist door betere techniek.
Het hele halleluja verhaal dat was, is amper energie besparend geweest. Maar als de winst nu komt, dan is er nog een heleboel te winnen. Zoveel zonne-energie is er nog niet.

De hele windmolen kwestie, daar ben ik nog minder van overtuigd. Dat zijn hele gevaarten die op zee staan.

om terug te keren naar USA. Beide kunnen daar ook.
Je hebt wel kabels nodig die de elektriciteit naar 'de stad' brengen.
Ik weet niet of de cowboys zin hebben om de zon en wind te melken.
Beide zijn lange termijn investeringen.

Hier in Clovis is dit gaande http://www.tresamigasllc.com
In west Texas tot in west Kansas staan duizende en duizende wind molens en er komt een zone panelen park van 400 hectare vlak over de grens in Texas.
Texas produceert al meer als 21000 MW met wind en in Nederland was dat in 2013 2500 MW
Dus er word hier ook aan gewerkt :yes:
Martin

Interesses: Melkveehouderij, gezin

Berichtdoor Martin » do jun 08, 2017 02:27

In ander nieuws een boer hier uit de buurt Don Oppliger is zondag om het leven gekomen met zijn helicopter.
Hij was 68 jaar oud.
In 1980 begonnen op gehuurd land en heeft nu 150.000 acre 230.000 vlees stieren en 7500 vlees koeien op de ranches en een melk veebedrijf hier in Clovis van 8000 melk koeien onvoorstelbaar wat die man bij elkaar heeft geboerd. www.oppligercattle.com
Only in Amerika.
Martin

Interesses: Melkveehouderij, gezin

Berichtdoor Gerben77 » do jun 08, 2017 08:10

sounds like the american dream ,,Martin (y)

Dairy Exports Higher For 11 Straight Months

June 6, 2017  Inside Agriculture

U.S. dairy production keeps going higher and processing facilities are running at or even over capacity, so the need for growing exports has never been greater. Farm Journal’s milk business dot com reports that dairy exports topped year-ago levels once again for the eleventh straight month. Exports of products like milk powder, cheese, butterfat, whey, and lactose were up 12 percent over last April. The value of exports was 23 percent higher than last year, totaling $461 million in sales. The Export Council says the export levels of nonfat dry milk and skim milk powder, whey products, and lactose were at record highs over the first four months of 2017. Among the top export markets, sales to China and Southeast Asia were up 91 percent and 23 percent respectively. Japan sales were the highest they’ve been in 21 months. Cheese exports were 27 percent higher than April of 2016. The USDEC predicts that cheese sales will continue to grow in Australia, which will pass Japan soon as the third-highest export market for cheese.
Gerben77

Berichtdoor Gerben77 » vr jun 16, 2017 11:52

Een ier, 10 jaar geleden gestart met 1400 melkkoeien in south dakota, nu 4500 koeien.

https://www.youtube.com/watch?v=EIaj4JZwzzY

https://www.youtube.com/watch?v=KNs1FW_eHFc
Gerben77

Berichtdoor hulsteins » zo jul 02, 2017 23:06

't wordt toch een beetje met de dag erger
hoog tijd om weer normaal te doen
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Berichtdoor BDC » ma jul 03, 2017 02:51

Eindelijk iemand die de linkse media aan durft te pakken (y) en niet bang is om ze met gelijke munt terug te betalen. Maar als de media het doet is het goed maar als de president het terug doet dan is het tegen het zere been (vooral in West Europa). Waar maak je je druk om hulsteuns? Je bent stiekem gewoon jaloers dat wij een president met ballen hebben en jullie met een stelletje mietjes zitten!
BDC

Berichtdoor Arno » ma jul 03, 2017 14:41

Nahjah ,khep ook voor Trump gestemt maar dat was meer omdat hij niet Hillary was :wink: :lol:
Maar trump komt zeer zeker niet uit de 'working class' en geeft daar waarschijnlijk ook niet veel om ,alleen als stem vee.
President vd US zou trouwens zowieso niet moeten twitteren ,ik dacht dat alleen kids en kardashians dat deden.
Hij komt vaak een beetje als een klein kind over in zn reacties en zn 'ik kan nix verkeerds doen en als ik dat wel doe is het iemand anders schuld' attitude
Arno

Beroep: koeienmelker

Berichtdoor Roderick » ma jul 03, 2017 15:12

Gelukkig is er nog iemand die het helder ziet down south :lol: :lol: :lol:
Begon al bijna te denken dat iedereen daar net zo gek is als die clown met die rooie pruik in het witte huis. :oops: :oops:

Ik vrees dat ALS hij de 4 jaar volmaakt, de puinhoop niet te overzien is. Hij denkt met schreeuwen en bullying mensen te dwingen om zijn zin te geven. Wat hij er vooral mee bereikt dat de hele wereld hem absoluut niet mot, en er langzamerhand dwars voor gaan liggen.
Zaken doen is meer smooth talk en op het juiste moment druk zetten, dan als een losgeslagen baviaan schreeuwen. (n)

Voor mij is het een verwend kind met mental issues en een god complex. :?
Erg gevaarlijk als hij de grootste economie en het grootste leger van de wereld tot zijn beschikking heeft. :( :(
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie