Boeren in de VS (deel 4)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Boeren in de VS (deel 4)

Berichtdoor gary » ma jan 09, 2017 19:04

Dus, bied volop kansen voor nederlanders: ken wel een aantal jonge boeren die weg willen: oa. mijn eigen zoon :?
gary

Beroep: Boer
Interesses: Koeien

Berichtdoor jvt » ma jan 09, 2017 19:12

gary schreef:Dus, bied volop kansen voor nederlanders: ken wel een aantal jonge boeren die weg willen: oa. mijn eigen zoon :?

Ik zou als pa geen :? zetten, maar een :D :D :D :D :D :D . Een zoon die de shitzooi in NLD helemaal zat is en nog uitdaging zoekt in boeren, verdiend een pluimpje tov eentje die het allemaal maar over zich heen laat komen. Een teken dat je je kind goed hebt opgevoed, dat het geen slappe hap is geworden, maar een flinke vent die keuzes durft te maken (y) (y)
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor walmark » ma jan 09, 2017 19:26

die :? zal er wel op doelen dat die zoon zeer ambitieus is, mits pa gary zn bedrijf voor hem verkoopt en de centen aan zoontje meegeeft voor het 'ambitieuze avontuur' 8) :oops:
zo ken ik er nog wel een paar :roll:
walmark

Beroep: dairy farmer
Interesses: ja

Berichtdoor gary » ma jan 09, 2017 19:30

Idd., we hebben nog meer kinderen waaronder 2 met een studieschuld, die we ook graag willen helpen. Maar zodra hij zijn diploma's heeft, staan we voor alles open.
gary

Beroep: Boer
Interesses: Koeien

Berichtdoor jan.nl » ma jan 09, 2017 19:32

Marcel V schreef:Net terug van een kort bezoekje in VS. Efficiëntie staat daar voorop, kunnen we in NL nog veel van leren :yes: . Ik denk dat we hier heel goed moeten oppassen anders verdwijnt hier langzaam maar zeker de veeteeltsector.

Verdwijnen zal niet zo snel gebeuren,let maar op wat dadelijk de fosfaat prijzen gaan doen :wink: Nl regering zet ook in op kennis verkoop van agra sector ,dan moeten ze de sector hier toch wel in stand houden anders verkoop je op den duur geen kennis meer....
Maar we kunnen idd nog veel van anderen leren :yes:
En wat heb je daar gezien waar we hier wat aan hebben :yes:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor boer pieter » ma jan 09, 2017 20:01

dat Efficiëntie verhaal in de usa ben ik het ook niet mee eens ,ze hebben gemiddeld meer mensen nodig daar veel te kleine melkstallen waar ze uren in staan
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Flyinghollander » ma jan 09, 2017 20:19

boer pieter schreef:dat Efficiëntie verhaal in de usa ben ik het ook niet mee eens ,ze hebben gemiddeld meer mensen nodig daar veel te kleine melkstallen waar ze uren in staan

PIeter?????

2*24 doet 200 mk 2 personen
2*12 doet 100 mk 1 persoon

Zijn ze beiden gelijk effiecient toch? Waarbij de tweede als die 24 uur draait minder kost per uur :idea:
Flyinghollander

Berichtdoor boer pieter » ma jan 09, 2017 21:06

dat weet ik ook wel maar heb ook vaak genoeg gezien dat ze 250 in een 2 x 6 molken en dan duurt het echt wel lang zal allemaal super efficient zijn maar dat is niet meer van deze tijd ,wie wil er nu 4 uur staan te melken ,melkstallen zonder toeters en bellen kosten echt de wereld niet
boer pieter

Berichtdoor wit » ma jan 09, 2017 21:18

Ik zou als pa geen :? zetten, maar een :D :D :D :D :D :D . Een zoon die de shitzooi in NLD helemaal zat is en nog uitdaging zoekt in boeren, verdiend een pluimpje tov eentje die het allemaal maar over zich heen laat komen. Een teken dat je je kind goed hebt opgevoed, dat het geen slappe hap is geworden, maar een flinke vent die keuzes durft te maken (y) (y)

Wat is de grootste uitdaging jvt ,in nederland blijven of vertrekken 8)
Blijven is ook een keuze maken.
wit

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor Flyinghollander » ma jan 09, 2017 21:18

boer pieter schreef:dat weet ik ook wel maar heb ook vaak genoeg gezien dat ze 250 in een 2 x 6 molken en dan duurt het echt wel lang zal allemaal super efficient zijn maar dat is niet meer van deze tijd ,wie wil er nu 4 uur staan te melken ,melkstallen zonder toeters en bellen kosten echt de wereld niet

Wat is het verschil voor zo persoon een dag in de fabriek of een 8 uur melkstellen aansluiten?
Flyinghollander

Berichtdoor boer pieter » ma jan 09, 2017 21:25

melken is toch anders je werkt met levende dieren en na een paar uur ben je minder geconsentreert en dan gebeuren er ongelukken daar bij komt de de werk tijden anders zijn , het is niet het schoonste werk ,het is ook niet super ligt zomers warm winters koud ,enz het is niet voor niks dat veel mensen niet in de landbouw willen werken ,ik vind het mooi werk heb ook geen uren melken en kan er van genieten ,maar dat geld niet voor iedereen
boer pieter

Berichtdoor Flyinghollander » ma jan 09, 2017 22:03

boer pieter schreef:melken is toch anders je werkt met levende dieren en na een paar uur ben je minder geconsentreert en dan gebeuren er ongelukken daar bij komt de de werk tijden anders zijn , het is niet het schoonste werk ,het is ook niet super ligt zomers warm winters koud ,enz het is niet voor niks dat veel mensen niet in de landbouw willen werken ,ik vind het mooi werk heb ook geen uren melken en kan er van genieten ,maar dat geld niet voor iedereen

En verplaatst de woorden agrarische met fabriek :idea:
Flyinghollander

Berichtdoor kobonde » di jan 10, 2017 07:49

Pieter, Er is een groot verschil of je Zelstandig/leiding gevend op een groter bedrijf of melker op een groot bedrijf in
het laatste verdien geval kun je meer verdienen in de industri/bouw, ed.
Het zelfde zie bij de jongens die bij de LW of op akkerbouw bedrijven werken, de meesten gaan na van verloop van tijd
bij en entrepenør werken. Vanwege het loon en de werktijden.
kobonde

Beroep: Veehouder
Interesses: Vrouwen en koeien

Berichtdoor Jozef » di jan 10, 2017 13:55

Hier in het dorp zit een grote broodbakker/fabriek. Daar bakken ze snachts brood en staan er hoop mensen aan een lopende lijn broden in zakken te doen en die dicht te knuppen. Is werk veelal van 12 tot 6 uur snachts.
Is net zulk dom werk als paar uur in een melkput staan, en toch is er animo genoeg om te willen doen. :wink:
Jozef

Beroep: Veehouder
Interesses: Melkveehouderij

Berichtdoor Henk » di jan 10, 2017 14:29

Kheb melken nooit dom werk gevonden :no: Je beoordeelt ondertussen of de dieren nog fit zijn, je herkent tochtige dieren, mastitis, slotgaten in de smiezen houwe, kortom je moet al die kennis wel hebben :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie