Boeren in de VS (deel 4)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Boeren in de VS (deel 4)

Berichtdoor Roderick » ma okt 15, 2018 03:59

Waarom het Canadeese systeem niet beter is volgens jou :!:
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor boer pieter » ma okt 15, 2018 10:54

boer 19 schreef:Waarom zou je emigreren om vervolgens te halveren? Dan had je net zogoed die helft in nl kunnen melken toch.

dat vind ik nou ook voor dat geld wat je nodig bent om een bedrijf met 150 mk en een 100 ha grond te kopen koop je hier een prachtig bedrijf wat ook nog eens te berijden is is voor fam en vrienden
de starters regel is alleen voor mensen die daar al wonen begreep ik ,maar ook die zullen wel wat kapitaal moeten hebben land gebouwen koeien machines zul je toch moeten finansieren, quota wat kun je eventueel krijgen maar dan nog
zet eens een reken voorbeeldje van zo'n jongen
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor gary » ma okt 15, 2018 14:11

Je moet er ook willen wonen; gezin gaat ook mee
gary

Beroep: Boer
Interesses: Koeien

Berichtdoor W.A » ma okt 15, 2018 14:53

Maargoed dat er meerdere wegen en vliegtuigen vanuit Nl. vertrekken! Kan ieder zelf ze'n bestemming kiezen...

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
W.A

Beroep: Melkveehouder.
Interesses: Koetjes/economie

Berichtdoor boer pieter » ma okt 15, 2018 16:32

Ja dat zo .gelukkig maar
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Hindrik » ma okt 15, 2018 22:41

boer 19 schreef:Waarom zou je emigreren om vervolgens te halveren? Dan had je net zogoed die helft in nl kunnen melken toch.

Waarom zou je niet emigreren, om dan vervolgens te halveren en evenveel of meer te verdienen?
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor Henk » di okt 16, 2018 10:11

Hindrik schreef:

Waarom zou je niet emigreren, om dan vervolgens te halveren en evenveel of meer te verdienen?

Omdat dit zelden gebeurt :wink:
Degenen die in NL gas gaven, geven in welk land dan ook waar ze terecht komen ook gas :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor boer 19 » di okt 16, 2018 11:00

:yes: :yes: :yes:
boer 19

Berichtdoor jan.nl » wo okt 17, 2018 07:15

Corndog 1 schreef:
Roderick schreef:Kan het effe allemaal niet meer volgen Corndog :oops: :oops:
Leg dat eens uit als je wil :yes: :oops:

Wat wil je dat ik uitleg?

Alles loopt dood bij jou :lol:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor Corndog 1 » wo okt 17, 2018 10:42

Ja lijkt er opdat alles doodloopt, kan het ook nie leuker maken.

In Nl heeft men Na een tigtal klote jaren nu weer hoop.
In de states vallen er zoveel boeren af dat er maar een paar over blijven. en sommigen worden zo groot dat je ze eigenlijk geen boer meer kunt noemen.(!0000+)
En Ca zijn een aantal over betaalde boeren die iedere keer weer staan te roepen voor compensatie en klagen als ze 1% van hun quota kwijt raken.

Het is de bedoeling dat de boeren zo goedkoop mogelijk voedsel produceren,
Corndog 1

Berichtdoor Roderick » wo okt 17, 2018 11:03

Ten eerste heb je dan niet goed gelezen, want er wordt hier HEEL duidelijk gezegd dat we GEEN compensatie willen, maar gewoon ons systeem in tact laten.
Ten 2e, zijn wij niet overbetaald, wij krijgen netjes loon naar werken, en dan kom ik op punt 3

Zo goedkoop mogelijk voedsel maken :shock: :shock: :shock: :shock:
Ben toch geen sociale instantie of wel dan :? , mijn doel is om geld te verdienen als bedrijf. Hoogwaardig, veilig kwaliteits voedsel maken voor een eerlijke prijs :yes: , niet voor bodemprijzen zodat de consument nog een breedbeeld extra kan kopen of een buil sjek :no: :no: :x
Wat voor een rare opmerking is dat :?:
Waarom zou dat ons doel moeten zijn :?: ...........zelf geen flikker verdienen, en dan de melkfabrieken en supermarkten met de winst weg zien lopen. :? :? , dat is een slecht en dom business model. :yes:
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor Flyinghollander » wo okt 17, 2018 13:12

Toch roderick gebeurd jou laatste punt wel of vind je wel dat je een goede som geld terug krijgt voor het vermogen wat in het bedrijf zit en bijbehorende risico's?
Flyinghollander

Berichtdoor G.U. » wo okt 17, 2018 13:48

Flyinghollander schreef:Toch roderick gebeurd jou laatste punt wel of vind je wel dat je een goede som geld terug krijgt voor het vermogen wat in het bedrijf zit en bijbehorende risico's?

risico is nihil door de supply management al wordt dat risico nu wel wat groter door trumpie
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Corndog 1 » wo okt 17, 2018 14:15

Roderick schreef:Ten eerste heb je dan niet goed gelezen, want er wordt hier HEEL duidelijk gezegd dat we GEEN compensatie willen, maar gewoon ons systeem in tact laten.
Ten 2e, zijn wij niet overbetaald, wij krijgen netjes loon naar werken, en dan kom ik op punt 3

Zo goedkoop mogelijk voedsel maken :shock: :shock: :shock: :shock:
Ben toch geen sociale instantie of wel dan :? , mijn doel is om geld te verdienen als bedrijf. Hoogwaardig, veilig kwaliteits voedsel maken voor een eerlijke prijs :yes: , niet voor bodemprijzen zodat de consument nog een breedbeeld extra kan kopen of een buil sjek :no: :no: :x
Wat voor een rare opmerking is dat :?:
Waarom zou dat ons doel moeten zijn :?: ...........zelf geen flikker verdienen, en dan de melkfabrieken en supermarkten met de winst weg zien lopen. :? :? , dat is een slecht en dom business model. :yes:

Gaat er nie om of ik het goed gelezen heb, vind dat de boeren in Ca het er alleen maar over hebben wat ZIJ willen.Dat quota systeem staat al langer op de helling raak daar maar aan gewend. Het is niet houdbaar!!

Als het quotum zou verdwijnen gaat de grondprijs wel omhoog, dus vestzak broekzak.
Tis alleen dat de melkveehouders geen concurentie willen en graag die vette cheque wil blijven ontvangen.

Het is misschien niet jouw bedoeling om zo goedkoop mogelijk voedsel te maken maar wel de bedoeling van de regering!
Laatst kocht er een boer een zelfrijdende voermengwagen en raad eens de buurman kocht er kort daarop ook 1.
tis niet zo dat de burger jullie te dure hobby maar mag blijven betalen.

kijk bijv eens naar de mestkuikenmafia (ook Quota) 1 ronde voor de kosten de andere 9 of tien voor de vakanties.

Kan me herrinneren dat ik in de 80tiger jaren net na de invoering het quota, op de mas veel huillende klasgenootjes had die het niet eerlijk vonden dat hun geen of te weinig quota toegewezen kregen. Verschiilend van die huilbaby's boeren nu in Ca, en nu huilen ze weer omdat het weer niet "eerlijk" gaat.
Corndog 1

Berichtdoor gary » wo okt 17, 2018 14:32

Man, waar maak je je druk om; doe es wat nuttiger's met je tijd
gary

Beroep: Boer
Interesses: Koeien

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie