Boeren in de VS (deel 4)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Boeren in de VS (deel 4)

Berichtdoor john verhaar » za feb 02, 2019 14:31

Bieten worden hier op een aantal centrale plaatsen opgeslagen op heeeeeele grote hopen met deze strenge vorst bevriesd de buitenste meter dat geeft voor de verwerking geen probleem zolang het weer maar niet te warm word,bieten fabrieken draaien hier elk jaar tot eind maart
Vroeger had ik een hekel aan werken,maar nu kan ik er uren naar kijken
john verhaar

Beroep: dairyfarmer
Interesses: crossbreeding and dollars

Berichtdoor john verhaar » za feb 02, 2019 14:35

boer pieter schreef:beetje warm water er bij :D

Niet een beetje maar heel veel,help al het bevroren voer ondooien :yes: nog weer een voordeel van compactvoeren :yes:
john verhaar

Berichtdoor Arno » za feb 02, 2019 14:42

Geen last van bevroren voer ,hopen zijn groot genoeg dat die zomaar niet bevriezen ,wel een hele strijd vandaag om plastic en banden af te halen ,alles is aan mekaar vast gevroren en erg gevaarlijk omdat je voordat je het weet naar beneden glijd.
Hebben maar drie man die kant opgestuurd ipv 1tje.
Verder sinds gisteravond weer normaal eigenlijk ,normaal scrapen met 1 trekker ,alles gaat weer in de flushtube ,heaters uit de melkstal gehaald ,separators staan weer aan ,equipment staat weer uit als we het niet gebruiken etc etc.
Arno

Beroep: koeienmelker

Berichtdoor poekske » za feb 02, 2019 14:43

Hiero ligt het land plat bij - 5, bij jullie gaat alles normaal bij - 25...
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor Arno » za feb 02, 2019 14:46

Nah, koudste vannacht was -13 celcius ,daar hebben we geen last van nee :no: ,vandaag gaat het naar de plus 10 celcius overdag.
Arno

Berichtdoor W.A » za feb 02, 2019 15:04

De Fahrenheid en Celcius worden hier en daar in dit toppick doorelkaar gehaald denk 'k zo..

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
W.A

Beroep: Melkveehouder.
Interesses: Koetjes/economie

Berichtdoor Arno » za feb 02, 2019 15:09

Ja ik moet het steeds ff googlen :lol: ,koudste wat we vandeweek gehad heeben was -45 celcius als gevoelstemp ,uit de wind was het min 30 ,das al met al erg ongezellig :yes:
Arno

Berichtdoor Corjan » za feb 02, 2019 17:41

Ja het was koud :| ……...Maar dat komt elk jaar wel een weekje voor en zijn er redelijk op ingesteld. Ja kuil open maken was nog wel het ergste. En hadden we moeite de robots draaiende te houden. Er bevroren een paar keer wat waterleidingen van de robot. Maar lukte steeds vrij makkelijk om dat weer los te krijgen. En de robots moesten gewoon blijven draaien om problemen te voorkomen. Dus geluid en tril funktie maar weer aangezet van de phone. Dat was even beter dan smorgens wakker worden met 50 missed calls en de zooi bevroren :oops: . Alle machines die we nodig hadden stonden in de stal zodat ze wel starten. En als ze buiten stonden lieten we ze draaien net als bij Arno
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor gary » za feb 02, 2019 17:59

De groundhog heeft een goed humeur; dus het wordt een vroeg voorjaar voor jullie
gary

Beroep: Boer
Interesses: Koeien

Berichtdoor Corjan » za feb 02, 2019 18:10

Yup the groundhog had good news today (y) (y) Dat kunnen we goed gebruiken na een paar koude dagen :yes: (y) :mrgreen: :cheers:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor Henk » zo feb 03, 2019 17:26

john verhaar schreef:
boer pieter schreef:beetje warm water er bij :D

Niet een beetje maar heel veel,help al het bevroren voer ondooien :yes: nog weer een voordeel van compactvoeren :yes:

Bevriest dat voer niet binnen een uur bij -40 :?:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor john verhaar » zo feb 03, 2019 20:52

Henk dat was gevoels temp.die -40 laagste temp.gemeten hier van de week-29 en in de stallen is het dan wel een beetje better :oops: en dit was de eerste X dat mijn water in ons voercentrum niet bevroor dus ik denk dat we dat nu onder de knie hebben (y) en ik denk dat het naar verhouding warme water hielp om alles wat bevroren in de mixer komt te ondooien samen met het intensief en langer mengen en het bevriezen van het voer in de stal viel erg mee al met is compactvoeren gewoon topie :wink:
john verhaar

Berichtdoor teun » ma feb 04, 2019 16:19

john verhaar schreef:Henk dat was gevoels temp.die -40 laagste temp.gemeten hier van de week-29 en in de stallen is het dan wel een beetje better :oops: en dit was de eerste X dat mijn water in ons voercentrum niet bevroor dus ik denk dat we dat nu onder de knie hebben (y) en ik denk dat het naar verhouding warme water hielp om alles wat bevroren in de mixer komt te ondooien samen met het intensief en langer mengen en het bevriezen van het voer in de stal viel erg mee al met is compactvoeren gewoon topie :wink:

Hoe krijg je al dat water warm john? Ik neem aan dat je een paar duizend gallon per dag erbij mengt. Dat neemt een serieuze boiler lijkt me.
teun

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor teun » ma feb 04, 2019 16:21

Hier was het trouwens ook takke koud. Alle automatische scrapers bevroren, hebben we nog nooit meegemaakt in de 15 jaar dat we hier wonen.
teun

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Richt » ma feb 04, 2019 16:21

teun schreef:
john verhaar schreef:Henk dat was gevoels temp.die -40 laagste temp.gemeten hier van de week-29 en in de stallen is het dan wel een beetje better :oops: en dit was de eerste X dat mijn water in ons voercentrum niet bevroor dus ik denk dat we dat nu onder de knie hebben (y) en ik denk dat het naar verhouding warme water hielp om alles wat bevroren in de mixer komt te ondooien samen met het intensief en langer mengen en het bevriezen van het voer in de stal viel erg mee al met is compactvoeren gewoon topie :wink:

Hoe krijg je al dat water warm john? Ik neem aan dat je een paar duizend gallon per dag erbij mengt. Dat neemt een serieuze boiler lijkt me.

Naar verhouding warme water.
Bij -20 is water van 4-5 graden naar verhouding natuurlijk al warm en ontdooit daardoor het andere spul ook.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie