financiering per kg melk

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

financiering per kg melk

>
niet , geld aan de positive kant
5
5%
>
ongeveer 0,25 euro/kg melk
7
7%
>
ongeveer 0,5 euro/kg melk
16
17%
>
ongeveer 0,75 euro/kg melk
8
8%
>
ongeveer 1,- euro/kg melk
13
14%
>
ongeveer 1,25 euro/kg melk
10
11%
>
ongeveer 1,5 euro/kg melk
11
12%
>
ongeveer 1,75 euro/kg melk
8
8%
>
ongeveer 2 euro/kg melk
5
5%
>
ongeveer 2,25 euro/kg of>
12
13%

Totaal aantal stemmen : 95

Re: financiering per kg melk

Berichtdoor karst-jan » do apr 25, 2013 17:24

maistro schreef:hier in de buurt boer met erg weinig grond iets van 20 ha eigendom
en gaa toch ff stalletje voor 120 mk bijbouwen , en heeft afgelopen jaren ook
al behoorlijk geinvesteerd nu 80 mk
gaan in die situatie wel naar technische getallen kijen , bedrijf draaid daar wel top!

dat moet ook wel. duur voer aankopen is toch een beste hap. dan moet je het efficiënt omzetten. en het management top hebben (y)
life is short, do crazy stuff.
viva la weidegang
karst-jan

Interesses: alles met boer

Berichtdoor Hookwood Holsteins » do apr 25, 2013 18:56

maistro schreef:hier in de buurt boer met erg weinig grond iets van 20 ha eigendom
en gaa toch ff stalletje voor 120 mk bijbouwen , en heeft afgelopen jaren ook
al behoorlijk geinvesteerd nu 80 mk
gaan in die situatie wel naar technische getallen kijen , bedrijf draaid daar wel top!

10 koeien per ha is wel aardig druk. Dan valt het bij mij nog mee straks met 3 per ha.
Hookwood Holsteins

Berichtdoor Kasé5 » vr apr 26, 2013 21:41

zo blijft de grond tenminste ook aan de prijs en gaat t niet zoals met de huizen :idea:
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor maistro » ma apr 29, 2013 17:37

nou bankmedewerker is gebelt voor afspraak
kreeg ik een andere snuiter aan de lijn,
mijn bankman had de komende 2 mnd geen tijd :shock: :shock: :no:
tis niet dat ut zo dringend was maar toch....

Je hebt ze nodig en das hun macht....of ABN/ING is keertje anraufen :?:
De overheid maakt spelregels die de logica van zuinig boeren onlogisch maakt.....
maistro

Berichtdoor Henk » ma apr 29, 2013 18:35

maistro schreef:nou bankmedewerker is gebelt voor afspraak
kreeg ik een andere snuiter aan de lijn,
mijn bankman had de komende 2 mnd geen tijd :shock: :shock: :no:
tis niet dat ut zo dringend was maar toch....

Je hebt ze nodig en das hun macht....of ABN/ING is keertje anraufen :?:

Denk dat je banksnuiter donders goed weet dajje niet vertrekt maistro en da's hun macht momenteel :|
En al zou de ABN of ING mejje in zee willen en we fantaseren dat ze zelfs 0,1 lagerer rente voor je hebben klaar liggen, dan weegt dat nog niet op tegen de boeteclausule as je bij rabo opstapt...Of het moet zijn dat je lening haast afloopt.
Tis sad maar zo zit de financiële markt hedendag in mekaar... :(
Alhoewel ABN toch weer flink reclame maakt dazze weer geld in de bedrijvigheid willen pompen... :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Arno » ma apr 29, 2013 19:18

Moet toch meer an de hand zijn dan ,banken willen in principe $$ lenen ,dat is hun doel van de dag :yes: :idea:
Een bank is er nog steeds bij gebaat dajje in principe maximal leent en flinkerig buffelt om je aflossing ,maar vooral je rente ,waar ze van leven :idea: , te betalen.
Hier pushed de bank tenminste altijd om meer te lenen ,en vinden ze ons lately veel te voorzichtig ,mn bankvrouw legt dat dan ook heel simple uit ,en verteld me dazze nie kenne leven as boeren nie genoeg lenen :wink:

Maar miskien beginnen de nederlandse banken toch wat bangig te worden dat er veel bedrijven ,in vergelijking met de rest vd wereld ,errug zwaar gefiancierd zijn :?: :idea:
Ik lees hier tenminste vaak bedragen van $1-2 per kg afgeleverde melluk ,wij zitten daar nie eens in de buurt van :idea:
Arno

Beroep: koeienmelker

Berichtdoor Henk » ma apr 29, 2013 19:26

Tis de algemene tendens in NL :yes: en zeker niet specifiek richting landbouw :no:
Bijna elke bank in NL hangt inmiddels aan het Staats-infuus en zelfs de Rabo is gedaald op de lijst van 'meest solid banks'.
Hierdoor zijn de banken allemaal mega-schijterig geworden en mag bijna geeneen local bankdude iets meer beslissen :no: maar hebben ze allemaal nieuwe strengere regels van hogerhand opgelegd gekregen.
Tel daar bij op de recessie en het plaatje is compleet...

Henk

Berichtdoor boer pieter » ma apr 29, 2013 19:27

als dat zo is waarom gaan er dan boeren failiet in de usa :yes:
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor jan.nl » ma apr 29, 2013 22:04

Arno schreef:Moet toch meer an de hand zijn dan ,banken willen in principe $$ lenen ,dat is hun doel van de dag :yes: :idea:
Een bank is er nog steeds bij gebaat dajje in principe maximal leent en flinkerig buffelt om je aflossing ,maar vooral je rente ,waar ze van leven :idea: , te betalen.
Hier pushed de bank tenminste altijd om meer te lenen ,en vinden ze ons lately veel te voorzichtig ,mn bankvrouw legt dat dan ook heel simple uit ,en verteld me dazze nie kenne leven as boeren nie genoeg lenen :wink:

Maar miskien beginnen de nederlandse banken toch wat bangig te worden dat er veel bedrijven ,in vergelijking met de rest vd wereld ,errug zwaar gefiancierd zijn :?: :idea:
Ik lees hier tenminste vaak bedragen van $1-2 per kg afgeleverde melluk ,wij zitten daar nie eens in de buurt van :idea:

Kan geen vergelijking maken met hier, jullie zitten je met hogere personeels en voer kosten en melkprijs is ook minder stabiel,andere aflostermijn en (vroeger)hogere rentes als eu.Verleden was er in eu veel vertrouwen in in prijspolitiek ,zal zo blijven denk ook bij libelarisering van landbouw zal vangnet blijven :yes:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor karst-jan » wo mei 01, 2013 12:21

jan.nl schreef:
Arno schreef:Moet toch meer an de hand zijn dan ,banken willen in principe $$ lenen ,dat is hun doel van de dag :yes: :idea:

Kan geen vergelijking maken met hier, jullie zitten je met hogere personeels en voer kosten en melkprijs is ook minder stabiel,andere aflostermijn en (vroeger)hogere rentes als eu.Verleden was er in eu veel vertrouwen in in prijspolitiek ,zal zo blijven denk ook bij libelarisering van landbouw zal vangnet blijven :yes:

weinig onderpand. (q)
life is short, do crazy stuff.
viva la weidegang
karst-jan

Interesses: alles met boer

Berichtdoor maistro » vr mei 03, 2013 06:05

heeft iemand ervaring met de huidige opslag bij euribor?
vragen dus bij mij +2,2% is dit hoog/laag ?
bedrijf heeft eigenlijk genoeg zekerheden ...
vond het zelf nogal behoorlijk hoog :x
De overheid maakt spelregels die de logica van zuinig boeren onlogisch maakt.....
maistro

Berichtdoor melker » vr mei 03, 2013 07:47

Zo hoog heb ik ze hier nog niet gehoord, 1,5% en 1,75 hoor je wel, bij 2,2 komt de euribor er nog wel bij en dan kom je op ongeveer 2,4. Dan is vast voor 2,75 betere optie maar weet je uiteraard pas achteraf :|
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor Gerben77 » vr mei 03, 2013 07:56

Gisteren was er op tv...een hoogleraar op tv..ging over effect renteverlaging ECB .

Door de interviewer steeds maar weer de vraag waarom de hypotheekrentes zo hoog zijn in Nederland ?

Antwoord : Te weinig concurrentie.....!!

En dat is (n) ....hoor wel eens wat duitse collega boeren hier net over de grens geld voor kunnen lenen,, is vaak zo'n 1,5 procent lager als hier :shock:.
Gerben77

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Henk » vr mei 03, 2013 10:26

maistro schreef:heeft iemand ervaring met de huidige opslag bij euribor?
vragen dus bij mij +2,2% is dit hoog/laag ?
bedrijf heeft eigenlijk genoeg zekerheden ...
vond het zelf nogal behoorlijk hoog :x

Heb er al es vaker naar gevraagt, meende dat euribor alleen nog maar kon bij forse leningen :?:

Henk

Berichtdoor Koets » vr mei 03, 2013 11:41

't Is allemaal boven de 2% opslag aldus de ABN kanarie laatst op een meeting, maistro :idea:
Idealisten zijn zelden realisten
Koets

Beroep: Zelfstandig Zonder Pensioen

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie