Belastingdruk handhaven hoe??

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Hoeveel procent van je cash flow betaal je aan de belastingsdienst?

>
0% geen belasting betalen door afschrijvingen
7
58%
>
5%
0
Geen stemmen
>
10%
2
17%
>
15%
0
Geen stemmen
>
20%
1
8%
>
25%
1
8%
>
30%
1
8%
>
35%
0
Geen stemmen
>
40%
0
Geen stemmen
>
45%
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen : 12

Re: Belastingdruk handhaven hoe??

Berichtdoor Sander » do apr 28, 2016 12:13

Kasé5 schreef::) :) Henk heb het hier in allerlei verschillende topic's al vaak gezegd: Tis wel een bepaald gedeelte vd veehouders dat op vtf aktief is, hm hmmm :oops: .

hier trouwens ook nog een flinke van 2014. Moesten m eerst pas in april betalen en kregen bericht om reden die ik nie meer weet dat dat pas in september hoeft zonder extra rente :? . Toch maar ff geparkeerd. Leek me nie zo slim er nu in de huidige waan vd dag er allemaal hele sterke afrastering voor te kopen :wink:

ligt het nu aan mij of schrijft die kase geregeld in crypto taal. snap vaak de helft niet :oops:
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor Henk » vr apr 29, 2016 10:43

Als de Drenten mekaar al niet meer snappen is het einde nabij 8)
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Arie » vr apr 29, 2016 10:47

Sander schreef:ligt het nu aan mij of schrijft die kase geregeld in crypto taal. snap vaak de helft niet :oops:

Ik kan het volgen ... totdat die over de afrastering begint. Dan moet ik helaas ook afhaken :oops:
Arie

Interesses: melkkoeien

Berichtdoor Arie » vr apr 29, 2016 10:50

Kasé5 schreef:Moesten m eerst pas in april betalen en kregen bericht om reden die ik nie meer weet dat dat pas in september hoeft zonder extra rente :?

Heeft de boekhouder niet gewoon uitstel van betaling aangevraagd? Want da kan gewoon, als je verder geen achterstand met betalen heb. En je hoef dan ook geen rente te betalen. Ff bellen en het is geregeld. Dus je ben bijna gek als je geen uitstel aanvraagt :roll:
Arie

Interesses: melkkoeien

Berichtdoor Henk » do maart 08, 2018 11:34

Vind dit er wel een passend topic voor :wink:

Henk schreef:Loonwerkkosten blijven bij ons dalen zag ik op onze jaarrekening van 2017. Is ook logisch omdat de meeste grond nu zit in de samenwerking met mn akkerbuddy :) Alleen mn grasland gebruik ik voor eigen rekening.
Akkerbuddy heeft zowat voor alles eigen mechanisatie, behalve bieten/peen/uien rooien en mais dorsen.

Mechanisatiekosten op de jaarrekening is voor 80% mn laatste slepper (5 jr oud), de draaimelkstal en de stalinrichting.
De rest van het ijzer is afgeschreven of peanuts :yes:

Wat meer afschrijvingen zijn eik welkom, maar wat is dan wijsheid voor een bedrijf wat in de hobbyfase is beland...

melker schreef:Investeer in dingen waar je dochters later nog wat aan hebben, waar je nu nog fiscaal wat mee kan :yes:

Gisteren beraad gehouden met onze accountant. Er vanuit gaan dat de intentie is om nog minstens 10 jaar te 'boeren' en te kiezen voor een andere richting, zouden stal, inrichting en rotor versneld afboeken een mogelijkheid zijn.
In feite alles wat ten dienste stond van het melkvee.

Verder net wat Melker zegt; investeren in de jeugd :yes: en/of in het bedrijf van een collega :yes:
Er zijn mooie melkveebedrijven waar de bank lastig doet terwijl een begroting laat zien dat ze op de goede weg zijn maar dat resultaat nog een paar jaartjes geduld vergt.

En dat geduld hebben de banken niet meer :no:
Tis mss wel mooi om zukke farms een handreiking te doen met zeg 2-3% rendement.

Fosfaatrechten verhuren raadt hij voorlopig af. Dit omdat je dan elk jaar weer 10% verliest :idea: In de media wordt geschreven dat bij verhuur er maar eenmalig 10% wordt gekort.
Dit geldt alleen wanneer je huurder jaar op jaar dezelfde hoeveelheid blijft huren.
Maar zo gauw je eigen rechten terugkomen worden ze bij een volgende mutatie wederom gekort :idea:

Hier zou de minister nog naar kijken omdat het heel krom is.
Maar zoals de vlag er nu bij hangt is daar in geen velden of wegen enige uitspraak over te verwachten :no:

Dus wss gaan we meer fosfaat verkopen dan gepland, mits ik de opbrengst fiscaal goed kan stallen.

Henk

Berichtdoor koein » do maart 08, 2018 18:34

Nee, is precies de reden waarom dit ingesteld is.

Bedoeling is dat stoppers niet stelselmatig verhuren maar verkopen. Huuroptie is alleen om het voor een uitzonderlijk jaar kloppend te maken. Wat ze volgens mij beter had kunnen regelen met bijv. max. 10% verhuren.
koein

Beroep: melkveehouder
Interesses: Koein,fokkerij,voeding,voetbal

Berichtdoor durk » do maart 08, 2018 18:47

Henk schreef:Vind dit er wel een passend topic voor :wink:

Henk schreef:Loonwerkkosten blijven bij ons dalen zag ik op onze jaarrekening van 2017. Is ook logisch omdat de meeste grond nu zit in de samenwerking met mn akkerbuddy :) Alleen mn grasland gebruik ik voor eigen rekening.
Akkerbuddy heeft zowat voor alles eigen mechanisatie, behalve bieten/peen/uien rooien en mais dorsen.

Mechanisatiekosten op de jaarrekening is voor 80% mn laatste slepper (5 jr oud), de draaimelkstal en de stalinrichting.
De rest van het ijzer is afgeschreven of peanuts :yes:

Wat meer afschrijvingen zijn eik welkom, maar wat is dan wijsheid voor een bedrijf wat in de hobbyfase is beland...

melker schreef:Investeer in dingen waar je dochters later nog wat aan hebben, waar je nu nog fiscaal wat mee kan :yes:

Gisteren beraad gehouden met onze accountant. Er vanuit gaan dat de intentie is om nog minstens 10 jaar te 'boeren' en te kiezen voor een andere richting, zouden stal, inrichting en rotor versneld afboeken een mogelijkheid zijn.
In feite alles wat ten dienste stond van het melkvee.

Verder net wat Melker zegt; investeren in de jeugd :yes: en/of in het bedrijf van een collega :yes:
Er zijn mooie melkveebedrijven waar de bank lastig doet terwijl een begroting laat zien dat ze op de goede weg zijn maar dat resultaat nog een paar jaartjes geduld vergt.

En dat geduld hebben de banken niet meer :no:
Tis mss wel mooi om zukke farms een handreiking te doen met zeg 2-3% rendement.

Fosfaatrechten verhuren raadt hij voorlopig af. Dit omdat je dan elk jaar weer 10% verliest :idea: In de media wordt geschreven dat bij verhuur er maar eenmalig 10% wordt gekort.
Dit geldt alleen wanneer je huurder jaar op jaar dezelfde hoeveelheid blijft huren.
Maar zo gauw je eigen rechten terugkomen worden ze bij een volgende mutatie wederom gekort :idea:

Hier zou de minister nog naar kijken omdat het heel krom is.
Maar zoals de vlag er nu bij hangt is daar in geen velden of wegen enige uitspraak over te verwachten :no:

Dus wss gaan we meer fosfaat verkopen dan gepland, mits ik de opbrengst fiscaal goed kan stallen.

Verkopen van de fosfaatrechten en de kortlopende financiering erbij leveren tegen een rentevergoeding van 5 a 6%, uiteraard met een maandelijkse automatische overboeking en wat primaire hypothecaire dekking.
durk

Berichtdoor van wijk » vr maart 09, 2018 16:30

durk schreef:
Verkopen van de fosfaatrechten en de kortlopende financiering erbij leveren tegen een rentevergoeding van 5 a 6%, uiteraard met een maandelijkse automatische overboeking en wat primaire hypothecaire dekking.

Dat zie je goed Durk (y)
4 jaar geleden heb ik geld geleend via crowdfunding tegen 4% plus (beetje hoge) kosten. Is met een paar mnd afgelost.

Via zon kantoor kan je ook geld uitlenen tegen 8-12%. Risico kan je spreiden en valt dan ook wel mee.
Regelmatig wat inleggen levert toch maandelijks inkomsten op.

En nog wat anders: bij Agrifirm kan je de ledenuitkering laten zitten voor 6% boven euribor.
van wijk

Interesses: Economie, politiek, ruimtelijke ordening

Berichtdoor Henk » vr maart 09, 2018 16:47

koein schreef:Nee, is precies de reden waarom dit ingesteld is.

Bedoeling is dat stoppers niet stelselmatig verhuren maar verkopen. Huuroptie is alleen om het voor een uitzonderlijk jaar kloppend te maken. Wat ze volgens mij beter had kunnen regelen met bijv. max. 10% verhuren.

Dan kunnen veehouders dat 'kloppend maken' wel vergeten want niemand verhuurt zn fosfaat voor even :no:
En dat is juist de bottleneck :idea: Hierdoor moeten deze aspirant huurders uiteindelijk vaak terugvallen op kooprechten.

Henk

Berichtdoor Henk » vr maart 09, 2018 16:55

van wijk schreef:
durk schreef:

Dat zie je goed Durk (y)
4 jaar geleden heb ik geld geleend via crowdfunding tegen 4% plus (beetje hoge) kosten. Is met een paar mnd afgelost.

Via zon kantoor kan je ook geld uitlenen tegen 8-12%. Risico kan je spreiden en valt dan ook wel mee.
Regelmatig wat inleggen levert toch maandelijks inkomsten op.

En nog wat anders: bij Agrifirm kan je de ledenuitkering laten zitten voor 6% boven euribor.

Ik krijg meestal jeuk van zukke gelikte praat :wink: Als het zo eenvoudig en safe is zijn jullie gek dat jullie nog steeds koeien melken :? want ik geloof niet dat daar 12% rendement op zit... :|

Hou sowieso niet van al dat snel gesjeest gedoe :no: Niet van gladde praatjesmakers die gouden bergen beloven :no: maar niet thuis geven als het mis gaat (n) laat staan dat ik mijn fosfaat ga uitlenen op afbetaling :no:
Prima dat anderen dat willen (y) en prima dat iedereen 12% rendement haalt (y) maar ik hou het liever safe. Geen risico lopen en tevreden zijn met een rendement wat alle veehouders niet eens halen :idea:
Ja op vtf wel tuuk :yes: (y) maar ik bedoel al die andere schlemielen... :wink:

Je mot mekaar wat gunnen :yes:

Henk

Berichtdoor van wijk » vr maart 09, 2018 17:13

Henkie toch....
Die crowdfunding van 4 jaar terug was voor 4% , tegenwoordig is t al gauw 6% of hoger voor ons soort bedrijfsleningen.

Nou dan kan je als je een paar centen overhebt zelf uitlenen en 6% voor redelijk risico of meer voor hoger risico krijgen. k zie niet wat daar gelikt aan is. je kant ook uitgeven aan een nieuwe trekker maar dan koop je werk en t levert minder op.

En 12% kan ook best: zet een onbetaalde rekening om in eenlening met 1% per maand en aflossen in 4 jaar. En wat ie achterloopt betaalt ie 1.5 % per maand. Ook niks raars aan.

En wat Durk voorstelde is best handig, ffrechten verkopen met achtergestelde betaling. Dr wordt ook wel eens een complete boerderij verkocht waarbij de verkoper zn geld er in laat zitten. Is fiscaal voor alle partijen ok dacht ik zo,
van wijk

Berichtdoor Henk » za maart 10, 2018 12:46

Arietje toch... :D
Jij weet het altijd zo mooi uit te leggen (y) en weet precies hoe er geld verdiend moet worden (y)
Ik snap niet dat jij met al jouw slimheid nog niet op een dikke farm met 100 bunder eigen grond zit... :) :wink:

Henk

Berichtdoor van wijk » za maart 10, 2018 13:12

Nie op de man spelen henk
T zijn maar wat gedachtes om wat geld binnen te houden en de belasting weg te houden. :wink:
van wijk

Berichtdoor pinguin » za maart 10, 2018 13:30

Voor 3% mag je mijn financiering wel oversluiten [WINKING FACE]

Verstuurd vanaf mijn E5823 met Tapatalk
trying to live up....
pinguin

Beroep: veehouder

Berichtdoor boer pieter » za maart 10, 2018 14:59

dat van een hele boerderij verkopen en geld er in laten zitten zou ik maar niet doen :no:
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie