Belastingdruk handhaven hoe??

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Hoeveel procent van je cash flow betaal je aan de belastingsdienst?

>
0% geen belasting betalen door afschrijvingen
7
58%
>
5%
0
Geen stemmen
>
10%
2
17%
>
15%
0
Geen stemmen
>
20%
1
8%
>
25%
1
8%
>
30%
1
8%
>
35%
0
Geen stemmen
>
40%
0
Geen stemmen
>
45%
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen : 12

Re: Belastingdruk handhaven hoe??

Berichtdoor jan.nl » zo maart 11, 2018 01:28

van wijk schreef:Nie op de man spelen henk
T zijn maar wat gedachtes om wat geld binnen te houden en de belasting weg te houden. :wink:

Voorbeeld van die onbetaalde rekening is afpersing ,lijkt me niet erg gewoon :no:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor auke » zo maart 11, 2018 11:14

geld uitlenen via crowdfunding is spelen met vuur in een hooiberg.
Is zonder enige zekerheid dus je hebt geluk als je je geld terug krijgt
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor bertus » zo maart 11, 2018 11:59

Niet doen!!! Ik ken ook iemand die zijn farm verkocht heeft en zijn geld geinvesteerd bij een goede vriend. Toen die "vriend" terug moest betalen was het geld foetsie en het heeft een paar jaar geduurd voordat ie nog een klein deel terug kreeg.
vake bin ie te bange.
bertus

Beroep: veehouder

Berichtdoor Wim R » zo maart 11, 2018 13:51

boer pieter schreef:dat van een hele boerderij verkopen en geld er in laten zitten zou ik maar niet doen :no:

Als je zoiets doet dan enkel in landbouwgrond. Gebouwen gewoon cashen en afwerken. Grond tegen de waarde van nu verkopen en jaarlijks laten indexeren tegen consumentenprijsindex . Pachtcontract op papier zetten tot het moment van notarielle overdracht. Loop je praktisch geen risico.
Wim R

Beroep: Ex melkveehouder , vanalles wat.

Berichtdoor Hookwood Holsteins » zo maart 11, 2018 16:00

bertus schreef:Niet doen!!! Ik ken ook iemand die zijn farm verkocht heeft en zijn geld geinvesteerd bij een goede vriend. Toen die "vriend" terug moest betalen was het geld foetsie en het heeft een paar jaar geduurd voordat ie nog een klein deel terug kreeg.

Zo geld uitlenen zonder iets te verpanden is idd niet slim.
Hookwood Holsteins

Berichtdoor Arno » zo maart 11, 2018 17:37

Hier word veel onroerend goed verkocht via landkontract ,is vaak aantrekkelijk voor verkoper en koper ,simpel concept ,je spreekt looptijd en voorwaarden af en je krijgt pas de eigendomsakte als je volledig afbetaald bent.
Arno

Beroep: koeienmelker

Berichtdoor Wim R » zo maart 11, 2018 22:09

Arno schreef:Hier word veel onroerend goed verkocht via landkontract ,is vaak aantrekkelijk voor verkoper en koper ,simpel concept ,je spreekt looptijd en voorwaarden af en je krijgt pas de eigendomsakte als je volledig afbetaald bent.

Hoe wordt dit afgesproken met het onderpand van die gronden Arno :?: . Bij de bank in NL blijft onderpand toch een punt. En wat wordt er afgesproken als er door omstandigheden aan een van beide kanten het contract bv halverwege de periode het contract verbroken gaat worden.
Wim R

Beroep: Ex melkveehouder , vanalles wat.

Berichtdoor Arie » zo maart 11, 2018 22:22

Kadaster langs laten komen :?: :roll:
Arie

Beroep: Melkveehouder
Interesses: melkkoeien

Berichtdoor Henk » ma maart 12, 2018 14:13

Wim R schreef:
Arno schreef:Hier word veel onroerend goed verkocht via landkontract ,is vaak aantrekkelijk voor verkoper en koper ,simpel concept ,je spreekt looptijd en voorwaarden af en je krijgt pas de eigendomsakte als je volledig afbetaald bent.

Hoe wordt dit afgesproken met het onderpand van die gronden Arno :?: . Bij de bank in NL blijft onderpand toch een punt. En wat wordt er afgesproken als er door omstandigheden aan een van beide kanten het contract bv halverwege de periode het contract verbroken gaat worden.

In die hoek hebben we ook een hengeltje uitgegooid. Gegeven moment wanneer de financiering zwat weg is ga je herfinancieren op herziene waarde bij veiling.
Simpel gesteld; iemand heeft 50 ha land en nog een hypootje van 5 ton. Dan kan ie grofweg de helft hypo-vrij maken :yes: en deze eventueel te gelde maken of uitgeven met (erf)pachtcontract.
Er komt iig veel bij kijken. Het hangt aan de fosfaat, aan je betalingsrechten etc...

Crowdfunding vind ik een vaag iets. Heel vaak lees je over crf voor kansloze projecten waardoor het in feite doneren is :? want je ziet je centen nevernooit meer terug :no:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Henk » ma maart 12, 2018 14:24

jan.nl schreef:
van wijk schreef:Nie op de man spelen henk
T zijn maar wat gedachtes om wat geld binnen te houden en de belasting weg te houden. :wink:

Voorbeeld van die onbetaalde rekening is afpersing ,lijkt me niet erg gewoon :no:

Nogmaals, in theorie kent iedereen alle gelikte verhaaltjes met toprendementen maar in de praktijk kom je dr bar weinig tegen die op die manier successen behaald hebben :wink:

Fosfaat verkopen op basis van gespreide betaling.... :? ik heb begrepen van de accountant dat verkoopdatum/overdracht leidend is en dan bereik je met gespreide betaling fiscaal niks :no: en het enigste wat je over houdt is het risico (n)

Heb ook al geteld met fosfaat voor jongvee-opfok. Heb je iets van grofweg 18 kg fosfaat/ stuks jv voor nodig.
Da's € 3250 voor totale opfok extra aan kosten, plus de oude prijs van 2,25/d/d = totaal opfokkosten krap € 5000,- :idea:

Dus dat gaat 't 'm ook niet worden :no: want geen mens laat zn jv opfokken voor die prijs :no:

Vandaar de jeuk die ik krijg van al die slimmigheidjes van slimme boeren... :wink:

Henk

Berichtdoor van wijk » ma maart 12, 2018 14:37

Crowdfunding ken ik in ieder geval 1 bedrijf die er op een lastig moment wel mee geholpen was en die t keurig in 4 jaar terugbetaalt :mrgreen: :mrgreen:

Bedrijf of grond verkopen maar geld laten zitten is een kwestie van goed afspreken en contracten maken.

Grond kopen en doorleveren aan een verpachter of particuliere investeerder is dacht ik een vrij gangbare constructie ....
van wijk

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Economie, politiek, ruimtelijke ordening

Berichtdoor Henk » ma maart 12, 2018 18:27

cf is vanuit jouw standpunt bezien je redding geweest (y) Ik doel eik op de legio cf axies die je in de media voorbij ziet komen waarvan je op voorhand weet dat je je centen nooit meer terug gaat zien :no: bv een familie die via cf geld bij mekaar wil sprokkelen voor een dure medische behandeling voor een familielid. Dan weet je dat het gewoon een donatie is (niks mis mee als je dat wil hoor!) of laatst dat bedrijf met zeldzame FH die te laat was in juli 2015 en een torenhoge boete heeft open staan en sowieso veel te weinig P rechten heeft toegewezen gekregen navenant ze aan vee hebben.
Die hopen ook via cf geld op te halen maar dan weet je ook dat je het nooit meer terug ziet :no:

Jouw voorbeelden hebben fiscaal verder geen voordelen :no: wel voor de andere zijde :yes:
Stel ik geef een collega x bunder in erfpacht, kan hij dit recht afschrijven :yes: terwijl ik er fiscaal niks mee kan :no:
Voor de rest is het idd 1 vd opties van de welbekende "SchipVast methode" :yes:

Henk

Berichtdoor jan.nl » ma maart 12, 2018 19:34

van wijk schreef:Crowdfunding ken ik in ieder geval 1 bedrijf die er op een lastig moment wel mee geholpen was en die t keurig in 4 jaar terugbetaalt :mrgreen: :mrgreen:

Bedrijf of grond verkopen maar geld laten zitten is een kwestie van goed afspreken en contracten maken.

Grond kopen en doorleveren aan een verpachter of particuliere investeerder is dacht ik een vrij gangbare constructie ....

De prijs die je geeft voor de grond krijg je niet van een belegger :no: Dus je begint al direct met inleveren van 30 % van vermogen en daarnaast moet je een huurprijs betalen die hoger is als de rente...
Als 18 bent en je wordt boer moet je gelijk grond kopen en je stopt met kopen als je stopt met melken,dan heb je een rendement van meer dan 10 % :yes:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor koein » di maart 13, 2018 08:48

Henk schreef:Heb ook al geteld met fosfaat voor jongvee-opfok. Heb je iets van grofweg 18 kg fosfaat/ stuks jv voor nodig.
Da's € 3250 voor totale opfok extra aan kosten, plus de oude prijs van 2,25/d/d = totaal opfokkosten krap € 5000,- :idea:

Dus dat gaat 't 'm ook niet worden :no: want geen mens laat zn jv opfokken voor die prijs :no:

Vandaar de jeuk die ik krijg van al die slimmigheidjes van slimme boeren... :wink:

Dan reken je wel met de verkoopprijs Henk, die fosfaatrechten zijn nog gewoon geldig als je de vaars na twee jaar uitzwaait.
koein

Beroep: melkveehouder
Interesses: Koein,fokkerij,voeding,voetbal

Berichtdoor bertus » di maart 13, 2018 10:32

koein schreef:
Henk schreef:Heb ook al geteld met fosfaat voor jongvee-opfok. Heb je iets van grofweg 18 kg fosfaat/ stuks jv voor nodig.

Dan reken je wel met de verkoopprijs Henk, die fosfaatrechten zijn nog gewoon geldig als je de vaars na twee jaar uitzwaait.

Ik heb ze ook al met de meest vreemde constructies langs zien komen maar jongvee opfok is gewoon niet recht te rekenen. Al zou je die 3250 over 10 jaar delen dan komt er een kleine euro per dag bij die 2,25 en zit je op 2300,- euro opfokkosten. Ik heb ze hier nog niet gehad die dat wilden betalen.
vake bin ie te bange.
bertus

Beroep: veehouder

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie