LTO lid, waarom wel? waarom niet?

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: LTO lid, waarom wel? waarom niet?

Berichtdoor Hindrik » zo feb 12, 2017 02:02

[quote="hendrik83" :?[/quote]

Waarom haalt de belasting de helft op [als er nog oude rekeningen liggen]
Hier even gezocht, maar geen onbetaalde rek meer te vinden
Oh en om even weer on topic te gaan; ook van lto geen onbetaalde nota [terwijl ik nog wel steeds lid ben; waarom :?:]
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor hendrik83 » zo feb 12, 2017 12:22

[quote="Hindrik
Waarom haalt de belasting de helft op [als er nog oude rekeningen liggen]
Verschil tussen bedrijfswinst en daadwerkelijk liquide aanwezig, als je weinig afschrijvingen hebt kun je best winst draaien zonder een cent omhanden te hebben

Hier even gezocht, maar geen onbetaalde rek meer te vinden
Duh ik zei toch dat zulke boeren niet op vtf zitten

Oh en om even weer on topic te gaan; ook van lto geen onbetaalde nota [terwijl ik nog wel steeds lid ben; waarom :?:
Tja dat moet je mij niet vragen waarom je daar nog lid van bent
hendrik83

Beroep: werkverschaffer voor een leger ambtenaren

Berichtdoor kobonde » zo feb 12, 2017 13:26

Koein staan op de balans, voor een waarde die hoger is dan de slachtwaarde, dus je lijdt belasting technisch verlies
op de verkoop, daarnaast lopen een aantal kosten door ook heb je geen koeien. Dus jouw bekasting gedachte klopt niet.
Overgens is het enorm duur weer te starten dus de gedachte om te scoren op een sabatikel jaar is onzin, daar is die 1200
van RVO veel te laag voor.
kobonde

Interesses: Vrouwen en koeien

Berichtdoor G.U. » zo feb 12, 2017 14:23

Kweenie hoor maar als de netto opbrengst eens €2000 euro per koe per jaar is en je kunt met niets doen €1200 vangen plus slachtpijs. Dan kun je er niet tegen melken. Alleen om dan weer koeien te kopen zul je zo weer €1000 per koe kwijt zijn dus uiteindelijk zal het lood om oud ijzer zijn. Melkerij elke week een keer laten spoelen en je kunt dan zo weer van start :yes:
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor kobonde » zo feb 12, 2017 15:00

Ik weet niet, hoe jij rekent maar, bij ons staan de koeien voor ongeveer 200 Euro meer op de balans dan de slacht waarde
elke koe die je weg doet lijdt je dan 200 Euro EV verlies op, dan is er nog maar 1000 van de 1200 over. hoe jij rekent kom
over een met het kopen van een trekker voor 100K en die vervolgens verkopen voor 80K en dan beweren dat je 80K hebt
hebt aan inkomsten.
kobonde

Interesses: Vrouwen en koeien

Berichtdoor hendrik83 » ma feb 13, 2017 11:23

kobonde schreef:Ik weet niet, hoe jij rekent maar, bij ons staan de koeien voor ongeveer 200 Euro meer op de balans dan de slacht waarde
elke koe die je weg doet lijdt je dan 200 Euro EV verlies op, dan is er nog maar 1000 van de 1200 over. hoe jij rekent kom
over een met het kopen van een trekker voor 100K en die vervolgens verkopen voor 80K en dan beweren dat je 80K hebt
hebt aan inkomsten.

Als mijn trekker voor 100 k op de balans staat en de vadertje staat geeft mij 120 k als ik hem verkoop en vervolgens verkoop ik hem voor 80 k heb ik toch echt een toename van ev van 100 k en wie dat dan betaald de staat of de koper zal mij een worst zijn.
Dat meedoen aan de stoppersregeling om vervolgens in 2018 weer te beginnen financieel niet uit kan ben ik overigens wel met je eens al zullen er heus gevallen zijn waar het wel uitkan
hendrik83

Beroep: werkverschaffer voor een leger ambtenaren

Berichtdoor Henk » ma feb 13, 2017 15:22

G.U. schreef:Kweenie hoor maar als de netto opbrengst eens €2000 euro per koe per jaar is en je kunt met niets doen €1200 vangen plus slachtpijs. Dan kun je er niet tegen melken. Alleen om dan weer koeien te kopen zul je zo weer €1000 per koe kwijt zijn dus uiteindelijk zal het lood om oud ijzer zijn. Melkerij elke week een keer laten spoelen en je kunt dan zo weer van start :yes:

:yes: Wij fake-melken ook elke maandagmorgen :yes: plus spoelen en ook de tank spoelen we elke maandag heet waarna de koeling dat hete water mag terug koelen. Zo blijft alles beetje in beweging.
Sterke verhalen van ja mn melkstal liep na 20 jaar stilstaand weer als een zonnetje, hecht ik weinig waarde aan :no: In de meeste gevallen loopt minstens je vacuümpomp vast na al die jaren :idea:

Dit jaar stoppen om vervolgens 1-1-18 weer te beginnen is financieel gewoonweg niet interessant :no:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Henk » ma feb 13, 2017 15:27

hendrik83 schreef:Nou zoals ik het begrijp krijg je 1200/koe die de kop kwijt raakt van de rvo. De opbrengst van de koe zelf komt hier nog overheen. Als dat gemiddeld 500 is beurt iemand met 100 koeien dus 170k
Hier haalt de belasting de helft van op. Nog wat oude rekeningen betalen (ja ik weet op vtf heeft niemand die) en wat vaste lasten die doorlopen dan moet je inderdaad knap wat bij elkaar akkerbouwen wil je op 1/1/18 nog geld genoeg hebben om een koppeltje koeien te kopen :?

Zukke sigarendoosberekeningen heb je tuuk niks aan :no: en ik mag hopen dat niemand op basis van dergelijke sommetjes de keuze maakt...
Het gaat om het fiscale verhaal; dat bepaalt of je er wel of geen tax over betaalt :idea: Of je wel of geen onbetaalde facturen hep liggen maakt natuurlijk geen fluit uit :no: want je boekt ze sowieso voor het geldende boekjaar :yes:

En denk je een jaar verder en je wil je rechten ten gelde maken... Maak een potje vervangingsinvesteringen dan kun je iig de belasting al een aantal jaren opschorten :yes:
Zag je toch ook bij degenen die hun melkklotum verkochten indertijd; allemaal kochten ze een nieuwe auto, slepper of een ander speeltje wat lekker afschrijft :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor G.U. » ma feb 13, 2017 16:43

Henk schreef:
G.U. schreef:Kweenie hoor maar als de netto opbrengst eens €2000 euro per koe per jaar is en je kunt met niets doen €1200 vangen plus slachtpijs. Dan kun je er niet tegen melken. Alleen om dan weer koeien te kopen zul je zo weer €1000 per koe kwijt zijn dus uiteindelijk zal het lood om oud ijzer zijn. Melkerij elke week een keer laten spoelen en je kunt dan zo weer van start :yes:

:yes: Wij fake-melken ook elke maandagmorgen :yes: plus spoelen en ook de tank spoelen we elke maandag heet waarna de koeling dat hete water mag terug koelen. Zo blijft alles beetje in beweging.
Sterke verhalen van ja mn melkstal liep na 20 jaar stilstaand weer als een zonnetje, hecht ik weinig waarde aan :no: In de meeste gevallen loopt minstens je vacuümpomp vast na al die jaren :idea:

Dit jaar stoppen om vervolgens 1-1-18 weer te beginnen is financieel gewoonweg niet interessant :no:

hier heeft de melkerij een jaar stil gestaan (2012-2013) elke zaterdagmorgen even spoelen en alles was tip top. voor we weer begonnen te melken is de melkerij wel nagekeken maar dat moet toch sowieso elk jaar van qlip. koudemiddel van de tank terug in resevoir laten pompen en weer gereed laten maken voor er melk in kwam, dat was gewoon service van meko (y)
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor opelmanta » vr jul 07, 2017 17:19

Een Brabo met 5 koeien op een hectare aan het hoofd, je blijft lachen.
ze heb't de kakket niet voor mekaar op't fabriek, en zo ist.
opelmanta

Berichtdoor Hans van Bergen » vr jul 07, 2017 17:29

Gelukkig (y) een ondernemer die een ondernemers vereniging lijdt. :!: EN niet zon noordelijke zeverjanus die meteen begint over melkdruk per ha :roll: want ze hebben dan 50 ha drenthse heide grond of 60 ha fries water waar ze ms 8 ton ds per ha vanaf halen :yes: en daar flikkeren ze dan wel 50 kuub mest op :yes: en dan een grote smoel opentrekken tegen een Brabander. (n) Ben es blij dat na Kees Romijn die veel bereikt heeft meer dan de meeste boeren kunnen snappen, er wellicht weer iemand komt die een rekenmachine kan bedienen (y)
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor gary » vr jul 07, 2017 17:32

Als je begint met melken; het ouderlijk bedrijf. of buitenland, doe je dat vanuit je passie en wordt er niet teveel gerekend neem ik aan.
gary

Beroep: Boer
Interesses: Koeien

Berichtdoor Hans van Bergen » vr jul 07, 2017 18:32

As je nie teveel rekent ben je zo weer uitgemolken. Passie das meer iets voor in bed
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Erikjan » vr jul 07, 2017 18:38

Hans van Bergen schreef:Gelukkig (y) een ondernemer die een ondernemers vereniging lijdt. :!: EN niet zon noordelijke zeverjanus die meteen begint over melkdruk per ha :roll: want ze hebben dan 50 ha drenthse heide grond of 60 ha fries water waar ze ms 8 ton ds per ha vanaf halen :yes: en daar flikkeren ze dan wel 50 kuub mest op :yes: en dan een grote smoel opentrekken tegen een Brabander. (n) Ben es blij dat na Kees Romijn die veel bereikt heeft meer dan de meeste boeren kunnen snappen, er wellicht weer iemand komt die een rekenmachine kan bedienen (y)

Gewoon iemand die snap dat je alleen met het verzamelen van kuilhopen geen omzet haalt. Er zal gewoon goed gemolken moeten worden per hectare.
Erikjan

Interesses: Fleckvieh, bèta caseïne en alles rondom de boerderij.

Berichtdoor arnoud » vr jul 07, 2017 20:24

@Hans met je laatste zin ben ik het voor t eerst dat ik me kan herrineren helemaal met je eens (y)
arnoud

Vorige

Keer terug naar Koe en economie