Verrekte boekhouding

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Verrekte boekhouding

Berichtdoor boertje » za jan 19, 2013 19:39

Ben weer bezig met de kwartaalaangifte btw. Alle bankafschriften printen. Elke af en bijschrijving een volgnummer geven. Dan alle facturen zoeken ( vaak printen) en achter die bankafschriften doen en daar hetzelfde volgnummer op zetten.

Dan van alle facturen (ook kas) in een exceltabel zetten. Kolommen met inkomsten of uitgaven, btw hoog of laag, bedrijf en wat voor betaling. Dan de totalen opschrijven en hele zooi naar de gibo. Ik ben er ruim een dag mee bezig ( 400 facturen) op jaarbasis. Dus op jaarbasis ook zeker 5 dagen mee bezig. Vervolgens doet gibo hocuspocus en zijn we 4000 euro verder.

Mijn vrouw heeft een klein bedrijfje. Haar boekhouder kost 60 euro per maand. Zij stop alles een keer per kwartaal in een doos en brengt het naar de boekhouder. Zijn ongeveer 40 facturen op jaarbasis.

Vrouwlief lacht me uit en zegt dat ik loop te klungelen. Is dat zo? Hoe doen jullie dit dan? Zit al te denken aan een boekhoudpakket (informer) maar voordat ik dat kan gebruiken moet ik ook een cursus doen.

Gefrusteerde groet
boertje

Re: Verrekte boekhouding

Berichtdoor van wijk » za jan 19, 2013 19:54

Als je het in een exeltabelletje kunt zetten kun je ook met een boekhoudprogramma werken.
Ik werk met een boekhoudprogramma uit 1996 (davilex), op een oude DOS computer, print t uit en Flynth/gibo maakt er rapport/belastingaangifte van. 1200 euro per jaar.
Nou heb ik de boekhouder nogal eens nodig voor procedures en dergelijke, is niet goedkoop maar daar verdient ie zich wel mee terug
van wijk

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Economie, politiek, ruimtelijke ordening

Berichtdoor wijnbergen » za jan 19, 2013 20:15

koop een boekhoudprogramma wat uitwisselbaar is met je eigen boekhouder, met betalen meteen inboeken en de btw aangifte rolt er zo uit, piece of cake (y)
wijnbergen

Interesses: Jersey

Berichtdoor Arie » za jan 19, 2013 20:18

Lijkt me dat je bij betalen direct de rekeningen bij elkaar in een ordner / map moet stoppen op volgorde van betalen, hoef je laten niet meer zo te zoeken.
Arie

Interesses: melkkoeien

Berichtdoor bertus » zo jan 20, 2013 08:22

Arie schreef:Lijkt me dat je bij betalen direct de rekeningen bij elkaar in een ordner / map moet stoppen op volgorde van betalen, hoef je laten niet meer zo te zoeken.

:yes: doe ik ook
vake bin ie te bange.
bertus

Beroep: veehouder

Berichtdoor jan.nl » zo jan 20, 2013 12:11

Ik heb boekhouder in huis :wink:Werkt met inlogprogramma van Alfa. :yes:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor boertje » zo jan 20, 2013 17:32

En is dat makkelijk zo'n inlogprogramma? Scheelt dat tijd?
boertje

Berichtdoor jan.nl » zo jan 20, 2013 17:50

boertje schreef:En is dat makkelijk zo'n inlogprogramma? Scheelt dat tijd?

Sluit beter aan bij alfa,programma is nieuw.kan er nog weinig van zeggen. :no:
jan.nl

Berichtdoor Hookwood Holsteins » zo jan 20, 2013 19:38

Ik had tot een paar jaar terug Mifas, maar aangezien boekhouden niet mijn hobby is ben ik daar mee gestopt en laat het nu inboeken door Alfa. Ben nu net begonnen met een maandsysteem zodat ik maandelijks cijfers heb en het tevens niet zo ophoopt op kantoor. Gewoon de facturen bij het juiste bankafschrift doen en klaar is Kees.
Hookwood Holsteins

Berichtdoor melker » zo jan 20, 2013 19:50

Boekhouder komt hier ieder kwartaal paar uurtjes om alles in te boeken, is BTW ook direct weer klaar, ook bij Alfa :yes:
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor Deense boerin » zo jan 20, 2013 21:52

Informeer bij Flynth/Gibo met welk programma ze werken zodat ze het zo kunnen inlezen, of dat je het online kunt bijwerken. Zodra je facturen betaald, print ze direct uit en doe ze in een map op volgorde van betaaldatum. Schrijf eventueel de betaaldatum duidelijk in de linkerbovenhoek, hoef je nooit lang te zoeken. Volgnr. in de rechterbovenhoek.

Heb je er echt een schijthekel aan: Flynth/Gibo komt ook bij je thuis bijv. 1 x in de maand om de boel bij te werken, maar dan ben je wel duurder uit natuurlijk.

Ik heb 7 jaar bij de Gibo gewerkt en had een heel deel klanten waar ik tweewekelijks/maandelijks aan huis kwam.
Deense boerin

Beroep: melkveehoudster

Berichtdoor Sander » zo jan 20, 2013 22:34

melker schreef:Boekhouder komt hier ieder kwartaal paar uurtjes om alles in te boeken, is BTW ook direct weer klaar, ook bij Alfa :yes:

snap dat niet. boekhouder komt bij jou thuis of alles in te boeken? ik breng het ieder kwartaal daar naar kantoor
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor jan.nl » zo jan 20, 2013 22:38

boertje schreef:Ben weer bezig met de kwartaalaangifte btw. Alle bankafschriften printen. Elke af en bijschrijving een volgnummer geven. Dan alle facturen zoeken ( vaak printen) en achter die bankafschriften doen en daar hetzelfde volgnummer op zetten.

Dan van alle facturen (ook kas) in een exceltabel zetten. Kolommen met inkomsten of uitgaven, btw hoog of laag, bedrijf en wat voor betaling. Dan de totalen opschrijven en hele zooi naar de gibo. Ik ben er ruim een dag mee bezig ( 400 facturen) op jaarbasis. Dus op jaarbasis ook zeker 5 dagen mee bezig. Vervolgens doet gibo hocuspocus en zijn we 4000 euro verder.

Mijn vrouw heeft een klein bedrijfje. Haar boekhouder kost 60 euro per maand. Zij stop alles een keer per kwartaal in een doos en brengt het naar de boekhouder. Zijn ongeveer 40 facturen op jaarbasis.

Vrouwlief lacht me uit en zegt dat ik loop te klungelen. Is dat zo? Hoe doen jullie dit dan? Zit al te denken aan een boekhoudpakket (informer) maar voordat ik dat kan gebruiken moet ik ook een cursus doen.

Gefrusteerde groet

Je kan beter je vrouw uit lachen :lol: ,als jij het in de doos gooit en bij de boekhouder van je vrouw brengt ben je 7200 euro kwijt :wink:
jan.nl

Berichtdoor melker » zo jan 20, 2013 23:46

Sander schreef:
melker schreef:Boekhouder komt hier ieder kwartaal paar uurtjes om alles in te boeken, is BTW ook direct weer klaar, ook bij Alfa :yes:

snap dat niet. boekhouder komt bij jou thuis of alles in te boeken? ik breng het ieder kwartaal daar naar kantoor

Op kantoor duurt het net zo lang en als er iets mist zoek ik dat direct effe op, is ook beetje stok achter de kont om op tijd alles klaar te hebben want boekhouden is hier verder ook sluitpost qua arbeid :oops: Vind wel dat het steeds meer wordt :roll:
melker

Beroep: BOER

Berichtdoor Henk » ma jan 21, 2013 22:15

BTW inboeken is bij abab voortaan een heel stuk geautomatiseerd. Apparaat scant automatisch de juiste pagina's en linkt dit aan het juiste bedrag in de bankafschriften. Daar ken ik met mn simpele harses niet meer tegen werken :no: :mrgreen:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

Wekelijks een nieuwe blog over Boer Zoekt Vrouw op http://www.hofvanpostel.com/blog.html
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Volgende

Keer terug naar Koe en economie