Verrekte boekhouding

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Verrekte boekhouding

Berichtdoor Arie » vr maart 18, 2016 18:35

's Ochtends gasolie geleverd gekregen, nog maar amper halverwege de middag de factuur al in de mailbox en als je nie rap bent met betalen 2 weken later volledig automatisch de betalingsherinnering dr achteraan. Da is wel iets wa me niet altijd helemaal bevalt :?
Arie

Beroep: Melkveehouder
Interesses: melkkoeien

Berichtdoor boer pieter » vr maart 18, 2016 19:20

kan wel wezen maar die olie firma is geen bank ,als ik een paar pinken verkoop of graan dan wil ik het geld ook direkt anders word er niks meer geladen ,wen er maar aan dat de betalings termijnen gewoon korter worden ,firmas hebben er van geleert die laten het niet meer oplopen,goede vriend van mij is zzp er en had nog een paar dikke rekeningen niet betaalt gekregen (n) kom je toch zelf ook even in de problemen (n)
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor john jakobs » vr maart 18, 2016 19:52

Arie schreef:'s Ochtends gasolie geleverd gekregen, nog maar amper halverwege de middag de factuur al in de mailbox en als je nie rap bent met betalen 2 weken later volledig automatisch de betalingsherinnering dr achteraan. Da is wel iets wa me niet altijd helemaal bevalt :?

gewoon mail terug wettelijke betaaltermijn is 30 dagen
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor M H » di maart 22, 2016 13:43

Heb de woz beschikking binnen, en vroeg me af, of er nog wat naar beneden geschaafd kan worden, ze verzinnen van alles om het bedrag omhoog te krijgen, BV grond niet woning, dikke Ha, sleufsilos mestkelders ed. Ook grond bij woning, verharding, zetten ze een prijs bij dat ze hier wel de hele kavel over mogen nemen voor die prijs. Mijn vraag. Zijn er mensen die op bovenstaande punten succesvol bezwaar hebben gemaakt.
M H

Berichtdoor Henk » di maart 22, 2016 13:48

Op alles wat niet klopt kun je succesvol bezwaar maken :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Rob MB » di maart 22, 2016 14:35

M H schreef:Heb de woz beschikking binnen, en vroeg me af, of er nog wat naar beneden geschaafd kan worden, ze verzinnen van alles om het bedrag omhoog te krijgen, BV grond niet woning, dikke Ha, sleufsilos mestkelders ed. Ook grond bij woning, verharding, zetten ze een prijs bij dat ze hier wel de hele kavel over mogen nemen voor die prijs. Mijn vraag. Zijn er mensen die op bovenstaande punten succesvol bezwaar hebben gemaakt.

Geen ervaring mee maar je hoort tegenwoordig reclame van die websites als

https://www.bezwaarmaker.nl

Zou vast niet helemaal gratis zijn, maar moet gek gaan als het niets oplevert .
Rob van MAYO | Mapman zonder map | Woarumme nie?
Rob MB

Berichtdoor Het Honderd » di maart 22, 2016 15:40

M H schreef:Heb de woz beschikking binnen, en vroeg me af, of er nog wat naar beneden geschaafd kan worden, ze verzinnen van alles om het bedrag omhoog te krijgen, BV grond niet woning, dikke Ha, sleufsilos mestkelders ed. Ook grond bij woning, verharding, zetten ze een prijs bij dat ze hier wel de hele kavel over mogen nemen voor die prijs. Mijn vraag. Zijn er mensen die op bovenstaande punten succesvol bezwaar hebben gemaakt.

Gewoon zelf bezwaar maken. Die bedrijven willen ieder jaar weer wat te doen hebben :roll: . En het is niet moeilijk om een hertaxatie aan te vragen. Gewoon zelf inschatten wat ze te hoog aanvragen. Hier hadden we een netsilo voor mest, maar werd als een volwaardige mestsilo aangezien. ff hertaxatie aangevraagd, mannetje geweest en klaar. Zitting of behandeling werd nog wel gedaan, maar bleek gewoon een hamerstuk.... Als je het dan nog niet eens bent, verder vechten...

Beroerde is dat die bedrijven geld (vergoeding via klant) krijgen vanuit de overheid om bedrijven bij te staan in de WOZ problematiek. Dus vandaar advies, zoek wat info op internet en regel het zelf.
Het Honderd

Berichtdoor M H » di maart 22, 2016 20:32

Het Honderd schreef:

Gewoon zelf bezwaar maken. Die bedrijven willen ieder jaar weer wat te doen hebben :roll: . En het is niet moeilijk om een hertaxatie aan te vragen. Gewoon zelf inschatten wat ze te hoog aanvragen. Hier hadden we een netsilo voor mest, maar werd als een volwaardige mestsilo aangezien. ff hertaxatie aangevraagd, mannetje geweest en klaar. Zitting of behandeling werd nog wel gedaan, maar bleek gewoon een hamerstuk.... Als je het dan nog niet eens bent, verder vechten...

Beroerde is dat die bedrijven geld (vergoeding via klant) krijgen vanuit de overheid om bedrijven bij te staan in de WOZ problematiek. Dus vandaar advies, zoek wat info op internet en regel het zelf.

Maken elk jaar bezwaar, maar vroeg me dus af of bovenstaande punten bij alle gemeenten erbij gezet wordt
M H

Berichtdoor Sander » di maart 22, 2016 20:44

hier zijn bedragen wel naar beneden, maar percentage dusdanig omhoog zodat de gemeente alsnog meer beurt. gelukkig hebben ze maar 11 miljoen tekort voor de wegen. wanbeleid.
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor Rob MB » wo maart 23, 2016 16:33

john jakobs schreef:
Arie schreef:'s Ochtends gasolie geleverd gekregen, nog maar amper halverwege de middag de factuur al in de mailbox en als je nie rap bent met betalen 2 weken later volledig automatisch de betalingsherinnering dr achteraan. Da is wel iets wa me niet altijd helemaal bevalt :?

gewoon mail terug wettelijke betaaltermijn is 30 dagen

Zonder vermelding of afspraken is het 30 dagen ja. Maar als er op een factuur staat 14 dagen moet je je gewoon aan de voorwaarden houden.

Hier hebben we 14 dagen erop staan, wachten we tot 30 en daarna gaan even bellen of de papieren factuur is aangekomen met de post :oops:
Rob van MAYO | Mapman zonder map | Woarumme nie?
Rob MB

Berichtdoor john jakobs » wo maart 23, 2016 17:48

als er 14 dagen staat dan is dat een eenzijdige afspraak ,, dus geen afspraak ,
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor MarcB » wo maart 23, 2016 19:13

john jakobs schreef:als er 14 dagen staat dan is dat een eenzijdige afspraak ,, dus geen afspraak ,

Is het niet als je iets koopt, jij automatisch akkoord gaat met de verkoops voorwaarden. Dus ook met die 14 dagen betaal termijn.
MarcB

Beroep: melkveehouder
Interesses: economie en alles wat er bij komt kijken

Berichtdoor boer pieter » wo maart 23, 2016 19:45

volgens mij ook marc maar je hebt hier altijd 14 fortrydelsesret weet het nederlandse woord niet :oops: spijt van je koop of zo
boer pieter

Interesses: vee houderij

Berichtdoor G.U. » wo maart 23, 2016 19:57

boer pieter schreef:volgens mij ook marc maar je hebt hier altijd 14 fortrydelsesret weet het nederlandse woord niet :oops: spijt van je koop of zo

Dat is hier acht dagen meen ik maar dat is wel voor consumenten, weet niet of dat voor bedrijven ook zo geld.
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor HoK » wo maart 23, 2016 20:43

Bedrijven hebben dat niet. Consumenten worden zwaar beschermd terwijl dat niet zo is voor bedrijven (en maar goed ook).
HoK

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie