Melkprijs (deel 7)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Melkprijs (deel 7)

Berichtdoor Wim R » di dec 27, 2016 14:38

boer pieter schreef:denk ik ook henk zal dit jaar wel rond de 33 34 cent uitkomen :yes:

Is niet genoeg Pieter om de gaten van afgelopen tijd op te vullen :no: :no: Dan er nog bij dat op veel plekken komend jaar flink aan de rem getrokken moet worden, kostprijs verhoogd enkel met deze zaken erbij (n) (n)
Om weer FF goed bij te komen van de crisis zal er toch wel een jaartje rond de 37 -39 ct betaald moeten gaan worden.
Wim R

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor boer pieter » di dec 27, 2016 15:31

ik help het je hopen maar denk dat we gemiddelt op 35 uitkomen we blij mogen zijn :yes:
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor jan.nl » di dec 27, 2016 16:26

boer pieter schreef:ik help het je hopen maar denk dat we gemiddelt op 35 uitkomen we blij mogen zijn :yes:

Met wat premies en duurzaamheids punten erbij zit je al snel op 40 centen,daar kunnen de meesten het wel voor doen.
gve moet terug in nl,kan voor sommigen ook een voordeel zijn als je dat met jv op kan vangen :yes:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor Henk » di dec 27, 2016 16:30

Ik heb geen premies :( laat staan duurzaamheidsshit :(
Maar laten we hopen dat Jan gelijk heeft (y)
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

Geregeld geen nieuwe blog op http://www.hofvanpostel.com/blog.html
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Marcel V » di dec 27, 2016 17:00

auke schreef:melkprijs RFC daalt met 3 euro :shock: :shock: (n)

Garantieprijs FrieslandCampina januari 2017
34,50 euro per 100 kilo melk

De FrieslandCampina garantieprijs voor boerderijmelk voor januari 2017 bedraagt 34,50 euro per 100 kilo melk. De garantieprijs daalt daarmee met 3,00 euro ten opzichte van de garantieprijs van december. In december was in de garantieprijs van 37,50 euro een correctie opgenomen van 3,50 euro door te laag ingeschatte melkprijzen van de referentiebedrijven in de laatste maanden van 2016. Het is te verwachten dat de noteringen voor de meeste basisproducten nog licht door zullen stijgen.

Ik weet niet of het paniek is of dat ze de weg kwijt zijn bij FRC maar kan iemand mij uitleggen waarom ze niet in december en 1.5 ct bij hadden gedaan en januari gelijk houden :roll: :?: :!:
als ik het niet meer weet , kun je het altijd nog aan joost vragen
Marcel V

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor Wim R » di dec 27, 2016 17:11

Marcel V schreef:

De FrieslandCampina garantieprijs voor boerderijmelk voor januari 2017 bedraagt 34,50 euro per 100 kilo melk. De garantieprijs daalt daarmee met 3,00 euro ten opzichte van de garantieprijs van december. In december was in de garantieprijs van 37,50 euro een correctie opgenomen van 3,50 euro door te laag ingeschatte melkprijzen van de referentiebedrijven in de laatste maanden van 2016. Het is te verwachten dat de noteringen voor de meeste basisproducten nog licht door zullen stijgen.

Ik weet niet of het paniek is of dat ze de weg kwijt zijn bij FRC maar kan iemand mij uitleggen waarom ze niet in december en 1.5 ct bij hadden gedaan en januari gelijk houden :roll: :?: :!:

Buiten de 3.5 ct die gecompenseerd is die ze in de maanden die voor december liggen te weinig betaald hebben is er eigenlijk nog maar totaal 2 ct stijging voor december en januari, matige stijging vergeleken de zuivelnoteringen al lang in de plus zitten Mooi dat het erbij is maar nog geen 40 ct. Kan ook wel een reden zijn dat RFC de maanden jan en febr minder melk wil omdat ze hem niet tot winst kunnen maken :mrgreen: :mrgreen:
Wim R

Berichtdoor Sander » di dec 27, 2016 17:25

Marcel V schreef:Ik weet niet of het paniek is of dat ze de weg kwijt zijn bij FRC maar kan iemand mij uitleggen waarom ze niet in december en 1.5 ct bij hadden gedaan en januari gelijk houden :roll: :?: :!:

dat is de melkprijssystematiek
Dit oerwoud aan regels heeft u te danken aan Piet Boer
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor Hookwood Holsteins » di dec 27, 2016 17:35

Marcel V schreef:

Omdat december bij 2016 hoort en januari bij 2017.

Verstuurd vanaf mijn F5321 met Tapatalk
Hookwood Holsteins

Berichtdoor coen dp » di dec 27, 2016 17:42

Sander schreef:
Marcel V schreef:Ik weet niet of het paniek is of dat ze de weg kwijt zijn bij FRC maar kan iemand mij uitleggen waarom ze niet in december en 1.5 ct bij hadden gedaan en januari gelijk houden :roll: :?: :!:

dat is de melkprijssystematiek

:yes: garantieprijs moet uiteindelijk op jaarbasis kloppen en eventuele correcties na december worden verekend met de nabetaling :yes: bij ons op vergadering werd ons verzekerd dat dit altijd om kleine correctie's zou gaan om dit soort scheve verhoudingen in melkprijs te voorkomen :roll: (n)
denk dat ze gezien de financiële situatie van veel veehouders voor deze optie gekozen hebben :yes: anders had het geld tot april bij de fabriek blijven hangen :idea:
coen dp

Interesses: melkveehouderij

Berichtdoor Marcel V » di dec 27, 2016 20:41

Als ik het goed onthouden heb is er in november en december samen 6-7 ct gecorrigeerd omdat ze de referentiebedrijven verkeerd hadden ingeschat :shock: :?: Lijkt me dat er wat anders aan de hand is of ze geven zelf aan dat ze er niks van bakken :no:
als ik het niet meer weet , kun je het altijd nog aan joost vragen
Marcel V

Berichtdoor Sander » di dec 27, 2016 21:19

zal je het nog sterker vertellen der zijn meerdere mensen in dienst, vraag me niet hoeveel, die dit als baan hebben bij rfc om alles in de gaten te houden en de melkprijs te bepalen. mag hopen dat ik dit fout heb, maar als het waar is kan dat volk wel per direct ontslagen worden want veel kaas hebben ze der niet van gegeten
Dit oerwoud aan regels heeft u te danken aan Piet Boer
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor Hindrik » di dec 27, 2016 21:38

Ik zal het wel niet snappen :oops:
Maar waarom correcties over afgelopen mnd proberen recht te breien met garantie prijs volgende mnd?
Waarom niet werken met voorschot en nabetaling over de daadwerkelijk in die mnd geleverde liters/perc?
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor Richt » wo dec 28, 2016 12:28

Hindrik schreef:Ik zal het wel niet snappen :oops:
Maar waarom correcties over afgelopen mnd proberen recht te breien met garantie prijs volgende mnd?
Waarom niet werken met voorschot en nabetaling over de daadwerkelijk in die mnd geleverde liters/perc?

Boeren even rustig maken met hoge melkprijs, dan later terug schroeven maar dat kun je recht lullen door te zeggen dat het eigenlijk 0.5ct meer is, en als het meer is, is iedereen weer rustig :yes:
Richt

Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor Gerben77 » wo dec 28, 2016 19:33

Gerben77

Berichtdoor Gerben77 » wo dec 28, 2016 19:36

First Milk has confirmed that the A price increase for January will be 2ppl.

This is the seventh milk price increase in a row and reflects both the improvement in market returns and the performance of the new First Milk business.
Mike Gallacher, CEO commented: “We are very aware of how challenging the market downturn of the last two years has been for our members.
“It is good to see the new First Milk now able to provide a competitive return, with much more that we can still do to continue to improve our own performance. We see a much better year ahead for our members.”
Chairman Clive Sharpe said: “Our milk prices have now risen by an average of 10ppl since June and market signals continue to point to some further improvements in early 2017. On this positive note we wish our members a very happy Christmas and New Year. We look forward to making more progress in 2017.”
Gerben77

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie