Vervallen lening & SWAP bij verkoop bedrijf

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Vervallen lening & SWAP bij verkoop bedrijf

Berichtdoor APPELMOES » za apr 12, 2014 10:50

Robert schreef::roll: je betaald de opslag toch, dus waarom schrijven over rente zonder opslag.

1,5% klinkt beter op een verjaardagsfeestje, een rente-swap en/of 1-1,5 opslag doet er afbreuk aan
APPELMOES

Berichtdoor Arie » za apr 12, 2014 11:24

Robert schreef::roll: je betaald de opslag toch, dus waarom schrijven over rente zonder opslag.

Rente in GB 3,5%

Ja ... zit ik me al een paar pagina's af te vragen; met of zonder opslag :roll:

En de rente kun je vast zetten, maar die opslag verhogen ze gewoon als dat zo uitkomt :|
Arie

Beroep: Melkveehouder
Interesses: melkkoeien

Berichtdoor jvt » za apr 12, 2014 12:23

hier net mijn oude Abab man op bezoek, kregen het ook over rente. Schijnbaar zijn banken op het moment panisch om geld uit te lenen, omdat ze eigen vermogen naar hun 18% willen brengen, werkt goed als je dan niet teveel uitleent. 5 jaar vast ging nog wel iets boven de 3%, euribor met toeslagen zat ondanks alle jubelverhalen ook rond de 2,7 op de meeste bedrijven, en langer als 10 jaar willen de NL banken echt niet aan. De tijd van aflossingsvrij was ook ongeveer voorbij gaf hij aan...
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor Sander » za apr 12, 2014 12:34

kobonde schreef:Er wordt hier wat langs elkaar heen gepraat. de een en bedoelt rente zonder opslag en de ander met opslag.
Hier in DK lag tot 2008 de rente opslag(in DK heet het bidragstats) lag die op leningen binnen 80 % van de marktwaarde
gemiddeld op 0.6 % tegenwoordig op cirka 1.1%
Op RC en leningen boven 80% van 1.5 tot 5 % tegenwoordig van 3 tot 10 %.
In dk ligt de 30 jarige vast rente op 3.5 % en daar komt de opslag bij boven op.
De korte rente is ongeveer 0.5 % plus opslag deze is vaak iets hoger dan bij vaste rente.

dus die 1% voor 30 jaar is dus eigenlijk 3,5
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor Henk » za apr 12, 2014 12:39

APPELMOES schreef:
Robert schreef: :roll: je betaald de opslag toch, dus waarom schrijven over rente zonder opslag.

1,5% klinkt beter op een verjaardagsfeestje, een rente-swap en/of 1-1,5 opslag doet er afbreuk aan

idd :? Kale rente noemen heeft helemaal geen zin :no:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor durk » za apr 12, 2014 13:05

Henk schreef:
APPELMOES schreef:
Robert schreef: :roll: je betaald de opslag toch, dus waarom schrijven over rente zonder opslag.

idd :? Kale rente noemen heeft helemaal geen zin :no:

De kale geld-en kapitaalmarktrente is ultra-laag :yes: de klantopslagen neigen allemaal naar minimaal 2,5% (n)
durk

Berichtdoor boer pieter » za apr 12, 2014 13:42

onder de 1 % hoorde ik van én bank man
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor walmark » za apr 12, 2014 15:58

Zal wel weer aan mij liggen, maar ik snap er inmiddels niks meer van :shock: :oops: :roll:
Als ik het over 3,5% rente heb, betekent dat, dat als ik $100 geleend heb, over een jaar $3,50 aan rente moet betalen 8)
Maar blijkbaar is het in Denemarken niet zo simpel :o
Kale rente :?: opslag :?: Zeg nu gewoon wat het totale rentepercentage is wat je werkelijk moet betalen, en wij als simpele allochtonen kunnen het misschien ook begrijpen :oops:
walmark

Beroep: dairy farmer
Interesses: ja

Berichtdoor boer pieter » za apr 12, 2014 16:06

banken lenen ook geld en daar geven ze dus erg weinig voor en wij betalen die rente plus op slag (n) hooerde vorie week dat ze in china geen rente betalen :yes:
boer pieter

Interesses: vee houderij

Berichtdoor walmark » za apr 12, 2014 16:28

:D hoorde vorige week (op vtf) dat ze in DK bijna geen rente betalen :D
walmark

Berichtdoor Corjan » za apr 12, 2014 16:44

:cheers: :cheers: :cheers: Ja hier -10% dus geld toe (y) (y) :cheers: :cheers: Na alle toeslagen blablablabla krijgen ze uiteindelijk flink wat geld van me :wink: :!:

Kan mij het schelen wat ze in china doen :!: Ik moet gewoon met de bank afrekenen int dorrup :wink:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor M H » za apr 12, 2014 19:42

[quote="walmark"]Zal wel weer aan mij liggen, maar ik snap er inmiddels niks meer van :shock: :oops: :roll:
Als ik het over 3,5% rente heb, betekent dat, dat als ik $100 geleend heb, over een jaar $3,50 aan rente moet betalen 8)

hetgeen hierboven staat komt niet overeen met de nederlandse berekening, die $3,50 wordt in nederland betaald over 360 dagen, en de laatste 5 dagen krijgen wij er niet gratis bij, dus in feite betaal je ongeveer 1,5% meer rente dan dat je hierboven suggereerd.
M H

Berichtdoor walmark » za apr 12, 2014 20:32

:oops: Je zult wel gelijk hebben MH, hier eigenlijk ook ongeveer zoiets :cry: Zal wel komen doordat de rente dagelijks opgeteld, en maandelijks verrekend wordt :?
Maar als de prime rate hier bijvoorbeeld 2,5% is, en ik betaal bijvoorbeeld prime plus 1 %, ga ik mezelf niet voor de gek houden en lopen verkondigen dat ik geld heb voor 1 % rente. Ik moet 3,5 % betalen, dus voor zover mij aangaat, is dat het rentetarief :yes:
Maar in andere landen zijn de gewoontes anders. Soms in andere counties al; kijk maar naar CJ; hij zit goed daar in Oxford :wink: :wink: county. Daarom staan daar ook al die nieuwe robotstallen met een fendt ervoor :lol: :wink:
Hij krijgt geld toe, en wij arme sloebers moeten er voor betalen hier in Perth :mrgreen:
walmark

Berichtdoor Corjan » za apr 12, 2014 21:51

:lol: :lol: :lol: Nee ik werd net wakker uit de droom en moet ook gewoon rente betalen :yes:

Maar idd laten we nie zo moeilijk gaan doen met ingewikkelde reken sommen en gewoon melden WAT %% je moet betalen :idea:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor wijnbergen » ma apr 14, 2014 21:58

De rentes die ik noemde is wat IK moet betalen dus all incl.
wijnbergen

Interesses: Jersey

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie