Sander schreef:wat is der nu weer mis met die bex van koeien en kansen dan?
Daar zitten een paar afwijkende berekeningen in die voor Koeien en Kansen boeren wel toegestaan zijn omdat zij een uitzonderingspositie hebben. Maar voor alle andere boeren niet. Het programma rekent niet helemaal conform de voorgeschreven rekenregels. Zo heb ik me afgelopen winter nog laten vertellen door een medewerker van Agrovision. Nou staat zo'n vent tuurlijk voor eigen parochie te prediken

maar kan me eigenlijk nauwelijks voorstellen datie me helemaal glashard midden in mn gezicht staat voor te liegen

En volgens mij stond dat jaren geleden bij de eerste versies ook gewoon in het programma bij de info. Dat je het rapport, wat dat programma uitspuwde, niet mocht / kon gebruiken voor onderbouwing van je officiële bemestingsplan. Maar ik moet zeggen dat ik er nu niks meer over kan vinden

Maar daarnaast: je moet uit kunnen leggen hoe je aan de uitkomst komt. Net als vroeger op school bij wiskunde: een goed antwoord is niet voldoende, de berekening mos dr bij staan, anders zette die zak dr alsnog een streep door

En die berekening zie je niks van bij da programma

Leg jij aan die controleur maar eens uit hoe je nou precies aan die BEX getallen komt

Bij programma van Agrovision (en neem aan van anderen ook) kun je de berekening wel uitprinten en als je dr ff voor gaat zitten, kun je die als normale boer redelijk goed volgen en vertellen hoe het werkt
en dan weet je ook wat je volgend jaar anders moet doenEn tis ook te mooi om waar te zijn hé, dat je da programma zomaar kunt downloaden en vervolgens 1000-en euro's zou kunnen besparen op mestafvoer. Bij alle wat je gratis krijgt kun je verwachten dat er wel ergens een addertje onder het gras zit