Gecombineerde Opgave 2014

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Gecombineerde Opgave 2014

Berichtdoor Henk » wo apr 23, 2014 12:28

Ook dit jaar de GO weer ingevuld. Was in anderhalf uur gepiept. Hoefde ook maar 1 perceel te wijzigen (splitsen).
Waar ik wel taai van wordt is dat er jaarlijks land van je wordt afgesnoept :? Is ruim 2,5 ha 'verdwenen' de afgelopen 5 jaar.
Ook dit jaar weer enkele percelen die qua afmeting al staan voorgedrukt en je dus bij een zelfde gewas alleen op 'oké' hoeft te klikken, krijg je een pop-up dat het perceel buiten de grens blablabla valt en issie van de ene op het ander moment een stukje kleiner geworden :evil:

Op die manier maak je de mestplaatsingsruimte in Nederland steeds kleiner... :? :evil:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Re: Gecombineerde Opgave 2014

Berichtdoor john verhaar » wo apr 23, 2014 13:26

Klopt ook wel Henk,kom niet zo vaak in Nl maar elke X als ik weer kom is het weer kleiner geworden :wink:
Vroeger had ik een hekel aan werken,maar nu kan ik er uren naar kijken
john verhaar

Beroep: dairyfarmer
Interesses: crossbreeding and dollars

Berichtdoor Grazy » wo apr 23, 2014 14:21

:yes: Ik heb ook het idee dat Nederland krimpt :lol: Dus klopt wel :mrgreen:
Grazy

Beroep: Master Grazier

Berichtdoor Marcel V » wo apr 23, 2014 16:03

Henk schreef:Ook dit jaar de GO weer ingevuld. Was in anderhalf uur gepiept. Hoefde ook maar 1 perceel te wijzigen (splitsen).
Waar ik wel taai van wordt is dat er jaarlijks land van je wordt afgesnoept :? Is ruim 2,5 ha 'verdwenen' de afgelopen 5 jaar.
Ook dit jaar weer enkele percelen die qua afmeting al staan voorgedrukt en je dus bij een zelfde gewas alleen op 'oké' hoeft te klikken, krijg je een pop-up dat het perceel buiten de grens blablabla valt en issie van de ene op het ander moment een stukje kleiner geworden :evil:

Op die manier maak je de mestplaatsingsruimte in Nederland steeds kleiner... :? :evil:

Ik neem aan dat je bezwaar gaat maken?
als ik het niet meer weet , kun je het altijd nog aan joost vragen
Marcel V

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor Henk » wo apr 23, 2014 16:07

Marcel V schreef:
Henk schreef:Ook dit jaar de GO weer ingevuld. Was in anderhalf uur gepiept. Hoefde ook maar 1 perceel te wijzigen (splitsen).

Ik neem aan dat je bezwaar gaat maken?

In 2010 al gedaan. Maakte geen indruk op LNV. Zelf een paddestoeldude in huren om in te meten was zinloos want wat hij zou meten namen ze toch niet over want die was partijdig en zo'n paddenstoel mat niet nauwkeurig zat :evil:
Maar een AID-er met dezelfde paddenstoel die voor LNV controleerde was wel een goede meting :x (n)
Ik weet niet hoe het nu is maar toen was LNV een @^%$#$@&^klup :twisted:

Bemestingsplan hanteer ik nog steeds de kadastrale maten.

Henk

Berichtdoor Koets » wo apr 23, 2014 18:07

Henk schreef:[

Ow, krijg je daar geen gezeik mee?
Idealisten zijn zelden realisten
Koets

Beroep: Zelfstandig Zonder Pensioen

Berichtdoor Arie » wo apr 23, 2014 18:20

Koets schreef:
Henk schreef:

Zolang je geen controle krijgt: niks aan de hand (y) Net als bij BEX de berekening van da Koeien en Kansen programma gebruiken, zolang je geen controle krijgt: niks aan de hand (y)
Arie

Interesses: melkkoeien

Berichtdoor Sander » wo apr 23, 2014 19:40

wat is der nu weer mis met die bex van koeien en kansen dan?
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor Arie » wo apr 23, 2014 21:23

Sander schreef:wat is der nu weer mis met die bex van koeien en kansen dan?

Daar zitten een paar afwijkende berekeningen in die voor Koeien en Kansen boeren wel toegestaan zijn omdat zij een uitzonderingspositie hebben. Maar voor alle andere boeren niet. Het programma rekent niet helemaal conform de voorgeschreven rekenregels. Zo heb ik me afgelopen winter nog laten vertellen door een medewerker van Agrovision. Nou staat zo'n vent tuurlijk voor eigen parochie te prediken :yes: maar kan me eigenlijk nauwelijks voorstellen datie me helemaal glashard midden in mn gezicht staat voor te liegen :roll: En volgens mij stond dat jaren geleden bij de eerste versies ook gewoon in het programma bij de info. Dat je het rapport, wat dat programma uitspuwde, niet mocht / kon gebruiken voor onderbouwing van je officiële bemestingsplan. Maar ik moet zeggen dat ik er nu niks meer over kan vinden :oops:

Maar daarnaast: je moet uit kunnen leggen hoe je aan de uitkomst komt. Net als vroeger op school bij wiskunde: een goed antwoord is niet voldoende, de berekening mos dr bij staan, anders zette die zak dr alsnog een streep door :x En die berekening zie je niks van bij da programma :no: Leg jij aan die controleur maar eens uit hoe je nou precies aan die BEX getallen komt :!: Bij programma van Agrovision (en neem aan van anderen ook) kun je de berekening wel uitprinten en als je dr ff voor gaat zitten, kun je die als normale boer redelijk goed volgen en vertellen hoe het werkt :wink: en dan weet je ook wat je volgend jaar anders moet doen

En tis ook te mooi om waar te zijn hé, dat je da programma zomaar kunt downloaden en vervolgens 1000-en euro's zou kunnen besparen op mestafvoer. Bij alle wat je gratis krijgt kun je verwachten dat er wel ergens een addertje onder het gras zit :wink:
Arie

Interesses: melkkoeien

Berichtdoor Sander » wo apr 23, 2014 22:31

ja ze kunnen van mij de boom in. in download al jaren die van koeien en kansen en als ze die niet goed vinden hebben ze pech. volgens mijn studiegroep begeleider komt elk management programma weer anders uit. zijn advies gewoon die van koeien en kansen aanhouden. en hoe ze alles berekenen zal we worst zijn. ik heb dat programma niet ontwikkeld.
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor jan.nl » do apr 24, 2014 08:11

john verhaar schreef:Klopt ook wel Henk,kom niet zo vaak in Nl maar elke X als ik weer kom is het weer kleiner geworden :wink:

Nog ff en jullie kunnen ons niet meer vinden :wink:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor Henk » do apr 24, 2014 11:35

Koets schreef:

Kadastraal zeg ik, ik bedoel eik kadastraal minus erf en sloten. En dan kom ik nog 2,5 ha tekort vlgs LNV gegevens. Is toch van de pot gerukt zoiets (n) Een overheid die jaar in jaar uit alle boeren voor schut zet door op papier areaal weg te snoepen (n) waardoor je o.a. een mestprobleem lekker overeind ken houden :roll:
Ik meende dat Melker nog veel meer land 'kwijt' is...

Henk

Berichtdoor arnoud » do apr 24, 2014 21:16

gewoon met gps meten en hunnie moeten dan ook komen meten maar meestal gaan ze niet zo strak langs de randen/slootkanten als je zou willen dus valt t toch tegen
maar bij bomen kan t verschil hebben met luchtfoto en gps
arnoud

Beroep: boer

Berichtdoor Talis » za apr 26, 2014 08:24

Henk schreef:
Koets schreef:

Kadastraal zeg ik, ik bedoel eik kadastraal minus erf en sloten. En dan kom ik nog 2,5 ha tekort vlgs LNV gegevens. Is toch van de pot gerukt zoiets (n) Een overheid die jaar in jaar uit alle boeren voor schut zet door op papier areaal weg te snoepen (n) waardoor je o.a. een mestprobleem lekker overeind ken houden :roll:
Ik meende dat Melker nog veel meer land 'kwijt' is...

wij hebben 3 jaar terug al opnieuw laten inmeten door een bedrijf met gps. Werd wel goedgekeurd. Scheelde een ha. Heb er op het erf ook 0.3 ha bijgepakt lopen de droge koeien zomers. Is ook gewoon geaccepteerd.
Talis

Berichtdoor Frans V » di apr 29, 2014 14:46

ook ff mee bezig, moeten we de fleck cross pinken nu zeker invullen onder "Ander jongvee voor de vleesproductie" :mrgreen:
Blijf positief, gun anderen een kans
Frans V

Volgende

Keer terug naar Koe en economie