Gecombineerde Opgave 2014

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Gecombineerde Opgave 2014

Berichtdoor Richt » ma aug 07, 2017 10:55

droge koeien wegbrengen vind ik altijd zoiets :?
bij ons staan ze 6-7 weken droog, wil ze 2-3 week vooraf aan het closeup rantsoen hebben, om ze dan voor 3 weken weg tebrengen :?:
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor Hans van Bergen » ma aug 07, 2017 15:43

Zijn broer is toch boer in Groningen geweest wellicht was het daar eerder van. Als je een mannetje uit de buurt wat euri betaal om ff te gaan kieke regelmatig dan wor het alweer minder spannend. In de jaren 90 was het volkomen bonton om als brabo boer grond in hetzij drenthe hetzij Groningen te hebben :yes: Kon je toen nog varkens stallen voor bouwen. Vandaar dat daar een streep door ging en er 1 datum kwam waarop je x hoeveelheid varkes of y hoeveelheid kippen had. En dit allemaal na 88.000 jaar procederen. En vandaar dat 02-07-2015 voor melkvee een belangrijke dag is. Jurisch gezien heeft men geen andere keuze. :idea:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Sander » ma aug 07, 2017 20:04

misschien dat jullie nu snappen waarom ik vind dat grondgebonden alleen kan met straal van x km om bedrijf.
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor marcelv » ma aug 07, 2017 20:28

Sander schreef:misschien dat jullie nu snappen waarom ik vind dat grondgebonden alleen kan met straal van x km om bedrijf.

Waar haal jij en de rest van ons dan het krachtvoer vandaan :shock: :? :?:
marcelv

Berichtdoor Hans van Bergen » ma aug 07, 2017 21:44

Die regel is er al namelijk NL, En Groningen hoort, nog. erbij.
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Berichtdoor pieterv » ma aug 07, 2017 22:17

Zo zie je maar dat de aanhouder wint en de stoutste wezel de meeste eieren zuipt... :mrgreen:
Zelfkennis; het begin van alle wijsheid...
pieterv

Interesses: alles met landbouw en koeien en varkens

Berichtdoor Sander » ma aug 07, 2017 22:22

marcelv schreef:
Sander schreef:misschien dat jullie nu snappen waarom ik vind dat grondgebonden alleen kan met straal van x km om bedrijf.

is een dooddoener marcel.
Sander

Berichtdoor van wijk » ma aug 07, 2017 22:56

Weer een echt zurig vtf gesprekje: iemand vertelt iets interessants en t wordt weer van alle kanten afgekraakt.
Hoe t bij marcel zn kwelder is weet ik niet, maar hiero een stukje naar t noorden was dat gewoon de eerste fase van nieuw land winnen, tegen de oude dijk telen ze er aardappels op....alleen jammer dat je er tegenwoordig geen nieuwe dijk meer omheen mag leggen :D

En Groningen is vanuit Brabant best te doen....ik kom al sinds 1978 bij verhuisde brabanders op bezoek...
Laatst nog ontdekt dat mn overgrootouders in Wildervank begraven liggen... :D :D
van wijk

Interesses: Economie, politiek, ruimtelijke ordening

Berichtdoor pieterv » ma aug 07, 2017 23:16

van wijk schreef:Weer een echt zurig vtf gesprekje: iemand vertelt iets interessants en t wordt weer van alle kanten afgekraakt.

Zo is 't maar net van wijk... (n) (q)
Zelfkennis; het begin van alle wijsheid...
pieterv

Interesses: alles met landbouw en koeien en varkens

Berichtdoor marcelv » ma aug 07, 2017 23:19

Sander schreef:
marcelv schreef:

is een dooddoener marcel.

Denk maar s ff na voor je wat tikt, je wil grondgebondenheid maar waarom en waarvoor ?
Alleen voor mest ? of ook voer ? en de melk mag wel de wereld rond ?
marcelv

Berichtdoor Sander » ma aug 07, 2017 23:53

ik wil grondgebondenheid? ik wil helemaal niks. wordt schijtziek van al die regels.

maar grondgebondenheid in nl is geen vraag meer, sterker nog het woordje natuurinclusief is tegenwoordig het onderwerp :(
dus als men dat zo graag wil dan mag er van mij wel begonnen worden met regionaal denken. lijkt me meest praktische, efficiëntste en meest logisch.

slepen met droge koeien, mest etc van noord naar zuid in een druk bevolkt land is niet logisch. dorp verderop zit ook een brabander wiens droog vee naar brabant gaat. dus je bent niet de enige die niet logisch na denkt :P
Sander

Berichtdoor Sander » ma aug 07, 2017 23:56

pieterv schreef:
van wijk schreef:Weer een echt zurig vtf gesprekje: iemand vertelt iets interessants en t wordt weer van alle kanten afgekraakt.

Zo is 't maar net van wijk... (n) (q)

niet mee eens.
Sander

Berichtdoor jan.nl » di aug 08, 2017 08:39

Hoe t bij marcel zn kwelder is weet ik niet, maar hiero een stukje naar t noorden was dat gewoon de eerste fase van nieuw land winnen, tegen de oude dijk telen ze er aardappels op....alleen jammer dat je er tegenwoordig geen nieuwe dijk meer omheen mag leggen :D

En Groningen is vanuit Brabant best te doen....ik kom al sinds 1978 bij verhuisde brabanders op bezoek...
Laatst nog ontdekt dat mn overgrootouders in Wildervank begraven liggen... :D :D

Niet zurig,wel kritisch,maar daar is het forum voor ,toch :?:
Ja,em de verloren zoon is weer terug dus :wink:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor Hans van Bergen » di aug 08, 2017 10:28

Begraven liggen in wildevank :shock: :shock: :? Kun je niet alsnog iets regelen omje grootouders naar Brabant terug te brengen :?:
Hans van Bergen

Berichtdoor Hans van Bergen » di aug 08, 2017 10:31

Da vink dan het verschil tussen de VS en NL. In de VS zouwen ze denken catlle in Groningen? outside de dikes? Nice good 4 you :D (y)

In NL meteen een grote smoel en gezeik en geziek
Hans van Bergen

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie