Fosfaatplafond het nieuwe zwaard van Damocles?

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Fosfaatplafond het nieuwe zwaard van Damocles?

Berichtdoor twenteboer » wo feb 10, 2016 01:00

Nou Henk. Ik deel je visie. Er worden straks via de fosfaatbeurs complete bedrijven quota herverdeeld tegen woekerprijzen? Beetje quota kopen en dan moeten de rest van de investeringen er nog bij... en welke bank gaat dat op 30 cent financieren? Net over de grens geen fosfaathandel en dezelfde melkprijzen... Mis ik iets? Lijkt op je eigen sector naar de klote helpen met deze slechte concurrentiepositie.
twenteboer

Beroep: boer
Interesses: Koeien

Berichtdoor jan.nl » wo feb 10, 2016 09:15

Wordt tijd dat de zon weer gaat schijnen :roll: :wink:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor Henk » wo feb 10, 2016 12:39

Wordt nu idd wel beetje erg nat zo Jan :yes: :wink:

Ondertusen weten we allemaal dat de bank warm voorstander is van p rechten. Het zorgt voor een miljardeninjectie in de mv houderij. Miljarden die de bank niet meer wil steken in mv houderij van nu :no:
Toekomstige stopers veren blij op en zien kans om warm te saneren :yes: De bank ziet verheugd toe en kan haar plan, alleen nog euro's naar groeiers met perspectief, versneld afronden :cheers:

Alemaal winnaars dus :cheers: geld stroomt weer de sector uit :yes: maar na de saneringsronde bestaat melkend NL alleen nog maar uit grote krachtige veehouderijen, het type waar de bank WEL dr geld in wil pompen :yes: , geld welke de grote jongens dankbaar aannemen :yes: want we weten allemaal; mv blijven in NLbetekent vanaf nu paar tandjes doorschakelen :idea:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Vorige

Keer terug naar Koe en economie