Gecombineerde Opgave 2015

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Gecombineerde Opgave 2015

Berichtdoor Marcel V » ma feb 22, 2016 17:52

Henk schreef:Las dat de vergroeningsuitkering nog wel kan duren tot in de zomer :? Dan is de aanvraag van 201`6 al weer paar maanden onderweg..

Das het probleem daar war. Ik heb 2014 in bezwaar, op basis daarvan 2015 onder voorbehoud ingevuld...Nog ff en ik mag 2016 gaan invullen maar ik verwacht niet dat ik dan al weet hoe :? :shock: (n)
als ik het niet meer weet , kun je het altijd nog aan joost vragen
Marcel V

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor Talis » ma feb 22, 2016 20:26

Henk schreef:Las dat de vergroeningsuitkering nog wel kan duren tot in de zomer :? Dan is de aanvraag van 201`6 al weer paar maanden onderweg..

wie betaalt die vergroeninguitkering?? Ik heb geld ontvangen van stichting bespaar lokaal, maar weet bij god niet waarom en hoe. Geen telnr op hun website.
Talis

Berichtdoor Henk » ma feb 22, 2016 20:37

Talis schreef:

wie betaalt die vergroeninguitkering?? Ik heb geld ontvangen van stichting bespaar lokaal, maar weet bij god niet waarom en hoe. Geen telnr op hun website.

Vlgs mij gewoon RVO :?: Zit je mss in een electra collectief :?:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Talis » ma feb 22, 2016 21:27

Henk schreef:
Talis schreef:

Vlgs mij gewoon RVO :?: Zit je mss in een electra collectief :?:

ja bij farmers4all. Dat zou heel goed kunnen. zal morgen eens informeren of datklopt.
Talis

Berichtdoor hannibal » di maart 01, 2016 00:49

Vorige week de toekenningsbrief van de betalingsrechten ontvangen van RVO.

In 2015 alle percelen op laten meten door kavel 10.
Netjes ingevuld in de gecombineerde opgave 2015.

En wat zegt RVO => jullie hebben 0.33 ha minder dan wat kavel 10 opgemeten heeft...... :shock: :?

Dus al iemand de mestput over vol heeft.... het adres is mandemaat 3 in Assen :mrgreen:
A ship is safe in the harbor, but that's not what it's build for.
hannibal

Beroep: financier van nutteloze instellingen en compressor expert
Interesses: koeien,mechanisatie, melkrobots.

Berichtdoor Sander » di maart 01, 2016 09:06

waarom geef je minder op dan?
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor boer pieter » di maart 01, 2016 10:07

je weet toch precies hoe veel land je heb ,hoe moeilijk kan het zijn, ik vul gewoon elk jaar het zelfde in ,je land word toch niet kleiner of groter of wel :shock:
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Marcel V » di maart 01, 2016 10:22

boer pieter schreef:je weet toch precies hoe veel land je heb ,hoe moeilijk kan het zijn, ik vul gewoon elk jaar het zelfde in ,je land word toch niet kleiner of groter of wel :shock:

Beetje simplistische benadering Pieter, wat zouden alle ambtenaren van RVO dan de hele dag moeten doen ??
Al verandert er niets aan je land en je opgave, rvo streept zomaar een deel van je ha weg en je mag ermee instemmen of het aanvechten .
Marcel V

Berichtdoor Henk » di maart 01, 2016 11:22

boer pieter schreef:je weet toch precies hoe veel land je heb ,hoe moeilijk kan het zijn, ik vul gewoon elk jaar het zelfde in ,je land word toch niet kleiner of groter of wel :shock:

RVO meet alleen 'beteelbaar' areaal :idea: en elk jaar lijkt deze definitie van hun te fluctueren :?
Ik heb percelen die elk jaar een fractie kleiner worden volgens hun maar even makkelijk hebben ze een perceel van mij enkele jaren 0.10 ha groter gemaakt.

Heb onderin langs beekje de Run op het laagste punt percelen waar overal sloten tussen liggen. Zelfs van zulke opgesloten percelen wordt doodleuk geregeld ietsie af gesnoept.
Voorbeeld; perceel kadastraal 1,87 ha. Volgens RVO ooit 1,84 beteelbaar dus ex slootkanten.
Inmiddels is het perceel nog maar 1,68 ha volgens hunnie :idea: Perceel ligt opgesloten tussen beek, sloot en weggetje...

Denk dat ik tussen de 1 en 2 ha 'kwijt' ben :? maar dat kan dit jaar weer anders zijn... :roll:

Henk

Berichtdoor melker » di maart 01, 2016 13:10

En er hangt veel aan vast, toeslagrechten, natuurpremies en plaatsing van mest vooral laatste heeft financieel grootste gevolgen als je daardoor net overschrijder wordt trekken ze als gevolg daarvan derogatie in en behoor je tot select gezelschap van topcriminelen :(
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor boer pieter » di maart 01, 2016 13:12

volgens mij zijn ze lokoloko in nl ,
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Marcel V » di maart 01, 2016 14:12

Marcel V schreef:Brief gehad, geen uitleg maar zelfde verhaal als 1.5 jaar geleden geen uitleg maar alles terugbetalen. Gewoon ingevuld wat hun hadden ingetekend. Is ook toen goedgekeurd. 2013 ook die zal er nog wel achteraan komen schat ik :evil: :evil:
Word de komende 2 jaar een stevig potje juridisch worstelen want uitspraak over 2014 heb ik ook nog niet (n) (n)

Gaat iig vooruit, al 3 keer gebeld door rvo :yes: . Elke keer vertellen ze dat ze keihard werken aan een beslissing op mijn bezwaar van 2014. Ze zijn van plan om de tr in te dikken maar das keimoeilijk en duurt nog wel ff. Veel kans lukt dat niet voor 15 mei 2016 :no: . Maar het moet wel goed gebeuren war :? :o :|
Marcel V

Berichtdoor Henk » di maart 01, 2016 15:53

boer pieter schreef:volgens mij zijn ze lokoloko in nl ,

Blij dat je het ook door hebt :mrgreen:
Tel dr bij op een fosfaatreferentie wat niks toevoegt (n) een melkveewet die deels overruled wordt door AMvB seku grondgebondenheid :? en aankomende fosfaatrechten, hoe wat waar wanneer is nog een groot :?: maar 1 ding weten ze wel; alles met terugwerkende kracht :roll:

Grote prullemansen zijn het, degenen die op zo'n spastische en onbeholpen manier dergelijk ingrijpend beleid maken (n)
Er worden mensen en bedrijven voor heel wat minder aangeklaagd wegens wanprestatie en/of opzettelijke misleiding :idea:

Is er trouwens al duidelijkheid over of de buitenlandse gronden meetellen in heel dat fosfaatgeneuzel :?:

Henk

Berichtdoor hannibal » do maart 03, 2016 00:22

Sander schreef:waarom geef je minder op dan?

Heb opgegeven wat kavel10 via 5 verschillende satelieten opgemeten heeft, per stuk land.....

Maar de pipo's in assen kunnen het blijkbaar beter bekijken via google earth achter een buro schermpje :?
A ship is safe in the harbor, but that's not what it's build for.
hannibal

Beroep: financier van nutteloze instellingen en compressor expert
Interesses: koeien,mechanisatie, melkrobots.

Berichtdoor auke » do maart 03, 2016 11:47

als je de meetpunten etc van kavel10 erbij doet is het toch oke? is een speciaal bestand wat je moet uploden volgens mij en dan accepteren ze dat
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie