Trans-atlantische TTIP

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Trans-atlantische TTIP

Berichtdoor Corjan » di okt 06, 2015 17:01

jan.nl schreef:
walmark schreef::no: er moet nog heel wat mest op het land worden gereden deze herfst, we leven hier niet in nl :wink:

Zal bij jullie ook een x een eind aankomen :|

Ja bijna vergeten dat de wereld uiteindelijk de Dutch rules overneemt :oops: :oops: :mrgreen:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor Roderick » di okt 06, 2015 18:59

:lol: :lol: :no: :roll:
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor jan.nl » di okt 06, 2015 19:28

Corjan schreef:
jan.nl schreef:
walmark schreef::no: er moet nog heel wat mest op het land worden gereden deze herfst, we leven hier niet in nl :wink:

Zal bij jullie ook een x een eind aankomen :|

Ja bijna vergeten dat de wereld uiteindelijk de Dutch rules overneemt :oops: :oops: :mrgreen:

Uiteindelijk wel tuurlijk :D 20 jr geleden vonden we et ook grote flauwekul dat we geen mest meer op de bevroren grond mochten uitglijden :?
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor Roderick » di okt 06, 2015 19:44

Uit rijden met ketsplaat is al 25 jaar verboden in NL. Toch rijd iedereen hier nog zo mest uit. Tis echt niet zo dat de rest van de wereld naar NL kijkt en dan die onzin gaan importeren. Ook al willen veel NLers dat wel graag geloven.
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor Sander » di okt 06, 2015 20:24

in welk land je ook bent, midden in winter mest uitrijden is en blijft kansloos
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor Marcel V » di okt 06, 2015 20:26

Roderick schreef:Uit rijden met ketsplaat is al 25 jaar verboden in NL. Toch rijd iedereen hier nog zo mest uit. Tis echt niet zo dat de rest van de wereld naar NL kijkt en dan die onzin gaan importeren. Ook al willen veel NLers dat wel graag geloven.

Tis nog veel erger Rody, bij WUR zijn ze de onderliggende gegevens waarop het ammoniak(mest) beleid in nl gebaseerd is kwijtgeraakt. Of eigenlijk hebben ze die bewust weggeflikkert omdat ze zelf langzaam doorkregen dat de onderbouwing flinterdun was. Ze zijn verplicht deze te bewaren maar blijkbaar word er selectief met de regels omgesprongen :shock: :?
als ik het niet meer weet , kun je het altijd nog aan joost vragen
Marcel V

Berichtdoor Marcel V » di okt 06, 2015 20:29

Sander schreef:in welk land je ook bent, midden in winter mest uitrijden is en blijft kansloos

25 jaar strenge regels in nl heeft nada opgeleverd voor het milieu . Toch is iedereen ervan overtuigt dat het nog strenger moet :shock: .
Het zou natuurlijk ook kunnen dat de hoge concentraties fosfaat in het oppervlaktewater in de randstad een andere oorzaak heeft :yes:
Marcel V

Berichtdoor Sander » di okt 06, 2015 21:17

Marcel V schreef:
Sander schreef:in welk land je ook bent, midden in winter mest uitrijden is en blijft kansloos

25 jaar strenge regels in nl heeft nada opgeleverd voor het milieu . Toch is iedereen ervan overtuigt dat het nog strenger moet :shock: .
Het zou natuurlijk ook kunnen dat de hoge concentraties fosfaat in het oppervlaktewater in de randstad een andere oorzaak heeft :yes:

nog ff en jij praat het mest dumpen in het verleden in intensieve gebieden zoals jouw brabant nog goed ook :roll: . kom nou als bodemtem dusdanig is dat wortels niks doen heeft mest rijden GEEN zin. heeft niks met wetgeving te maken gewoon gezond verstand.
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor Marcel V » di okt 06, 2015 22:39

Helemaal mee eens Sander, wat ik schreef komt uit metingen en onderzoeken. Mijn eigen ervaring is dat op de percelen waar ik op de laatste dagen van aug mest uitrij tot november of december grasgroei heb . Italiaans raaigras groeit zelfs zolang het niet vriest.
Percelen die we na mais inzaaien staan er tot Januari of februari wat gelig bij tot we er een dot stikstof op spuiten/strooien.
Mijn advies is wederom , geloof je eigen ogen en niet de verhaaltjes die iedereen napapagaait :yes:
Marcel V

Berichtdoor jan.nl » di okt 06, 2015 23:32

Roderick schreef:Uit rijden met ketsplaat is al 25 jaar verboden in NL. Toch rijd iedereen hier nog zo mest uit. Tis echt niet zo dat de rest van de wereld naar NL kijkt en dan die onzin gaan importeren. Ook al willen veel NLers dat wel graag geloven.

Ik heb hier stukken land(langs fiets paden enz) waarbij ik liever met de sleepvoet rijd als met ketsplaat :wink: .En voordeel van sleepvoet bij grasland is dat je het gras niet besmeurd.Op bouwland mag van mij de ketsplaat wel weer terug komen. :yes:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor Corjan » wo okt 07, 2015 02:06

Ach Jan wij flodderen het gewoon lekker over het grassland heen :yes: (y) .........Maaruh over de Vorst stuitert zo dus doen we het lekker als het nie vriest :idea:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor Arno » wo okt 07, 2015 04:17

Op bevroren grond mogen wij hier niet,ook niet op zeiknatte grond waarvan de drainage nog volop loopt,wat men in nederland graag doet heel vroeg in het voorjaar,dat vind ik dan weer vreemd. 8) :wink:
Arno

Beroep: koeienmelker

Berichtdoor Henk » wo okt 07, 2015 13:27

Uitrijseizoen in NL is gewoonweg niet praktisch :no:
Maand later beginnen en maand langer in de herfst pakt beter uit denk ik.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor walmark » wo okt 07, 2015 15:38

Henk schreef:Uitrijseizoen in NL is gewoonweg niet praktisch :no:
Maand later beginnen en maand langer in de herfst pakt beter uit denk ik.

:yes: idd
Hier zijn we verplicht 8 maanden opslag te hebben, maakt het veel makkelijker om de boer zelf te laten regelen en uitzoeken wanneer het allemaal het beste past ipv strakke onpraktische regeltjes die het tegenovergestelde van het beoogde doel bereiken :?
walmark

Beroep: dairy farmer
Interesses: ja

Berichtdoor hulsteins » wo okt 07, 2015 17:57

begint hier toch een beetje een schijtforum te worden : in ieder topic gaat 't over stront
alive and kicking
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie