Rolcontainer 1100 ltr, wat zijn de prijzen?

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Rolcontainer 1100 ltr, wat zijn de prijzen?

Berichtdoor h.groothuis » di feb 16, 2016 19:29

teuntje93 schreef:ff vraagje, zijn er ook boeren die zo'n groot ding niet hebben of zijn wij hier de enige?

ik ook niet :no: maar ben onderhand wel nieuwschierig geworden ....hier 2 grijze en 1 groene kliko worden om de 14 dagen geleegd.. groene gaat ook gewoon vol naast de grijze weg nemen ze gewoon mee :yes: in de groene week staat hij nooit langs de weg want dat gaat allemaal de mestbult op :yes: zou niet weten wat het kost :oops:
h.groothuis

Berichtdoor Manotron » di feb 16, 2016 19:31

hier ook nie :no: we krijgen zelfs de kliko in 2 weken meestal nog niet eens vol :|

de groene hebben we niet meer
Manotron

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Strunkebroann

Berichtdoor king » di feb 16, 2016 20:30

teuntje93 schreef:ff vraagje, zijn er ook boeren die zo'n groot ding niet hebben of zijn wij hier de enige?

dat vroeg ik me ook al af, hier dus ook niet, alleen een paar grijze rolcontainers, voor huisvuil en daar gaat de rest bij.
Moet wel zeggen, al het landbouw plastic en krimpfolie wordt hier kosteloos opgehaald :idea: (y)
You can blow out a candle
But you can't blow out a fire
king

Beroep: veehouder
Interesses: fokkerij,sport,muziek

Berichtdoor Nix » di feb 16, 2016 21:07

Dat kan hier ook. Maar in je uppie oud plastic opvouwen is waardeloos. Dus ik trap het direct in een container. He b je het ook maar een keer vast. Wat Henk schreef is belangrijk. De lokale afvalboer is makkelijker wat er in mag dan de landelijke opererende firma's.
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt aan iedereen gedacht
Nix

Berichtdoor Jozef » di feb 16, 2016 21:53

:lol: :lol:

Hier ook wel eens over zon ding na gedacht, maar oud plastic brengen we 1 keer per jaar gratis naar een inzamelingsactie van lto. Rest van grofvuil past makkelijk in een grijze container van de gemeente. Oud papier en ijzer gaan naar de voetbalvereniging die het zelf komt ophalen. Verder restafval breng ik 1 of 2 keer per jaar naar de gemeentestort. is kwartiertje rijden met de trekker en kost dan vaak rond de 30 euro. Heb dan ook geen grote container nodig.
Jozef

Beroep: Veehouder
Interesses: Melkveehouderij

Berichtdoor van wijk » wo feb 17, 2016 10:15

ja ho ff: :D huishoudelijk afval wordt hier gescheiden opgehaald: drinkpakken/plastic/papier/glas enzovoort allemaal apart. Dan blijft er voor de grijze container heel weinig restafval over. En waag het niet om daar bedrijfsafval in te doen. :D :D
Gemeentelijke stort/milieustraat is ook niet voor bedrijfsafval.
Blijft over de kieper voor t grove werk en de container voor t kleinere spul. Ik weet t niet zeker maar voor milieuvergunning of foqusplanet vragen ze toch ook zon ding??
Overigens is NNRD hier zon beetje de lokale afvalboer :D :D :D
van wijk

Interesses: Economie, politiek, ruimtelijke ordening

Berichtdoor Henk » wo feb 17, 2016 12:18

idd...zou ik zo'n grijs klikootje van de gemeente willen krijg ik er meteen 'n blauwe en groene en rol vuilniszakken bij om heel de zooi uit te sorteren :roll:

Alleen oud papier houden we apart en wordt 1x per maand opgehaald.
Oud ijzer doen we 1x per jaar in de container van de buurtvereniging.

Bij ons zt die 1100 liter container elke maand ramvol :idea:
Vuilnisbakken van 't huis, vuilnisbak van de stal, van de werkplaats, verpakkingsafval, kuilfolie noem maar op, dat ding heb je knettervol elke maand en dan is de afvoerprijs per kilo afval lachwekkend :D laag :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

Wekelijks een nieuwe blog over Boer Zoekt Vrouw op http://www.hofvanpostel.com/blog.html
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor G.U. » wo feb 17, 2016 14:08

Henk schreef:idd...zou ik zo'n grijs klikootje van de gemeente willen krijg ik er meteen 'n blauwe en groene en rol vuilniszakken bij om heel de zooi uit te sorteren :roll:

Alleen oud papier houden we apart en wordt 1x per maand opgehaald.
Oud ijzer doen we 1x per jaar in de container van de buurtvereniging.

Bij ons zt die 1100 liter container elke maand ramvol :idea:
Vuilnisbakken van 't huis, vuilnisbak van de stal, van de werkplaats, verpakkingsafval, kuilfolie noem maar op, dat ding heb je knettervol elke maand en dan is de afvoerprijs per kilo afval lachwekkend :D laag :yes:

Als de gemeente de grijze per kg gaat ophalen kun je goedkoper een rolcontaindertje hebben :yes:
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor van wijk » do feb 18, 2016 10:48

beetje off topic, maar dat gescheiden ophalen van glas/drinkpakken etc gebeurt hier door de "mileuboer": die heeft er ook nog een kringloopwinkel bij, daar werken mensen met een lichte beperking. (y) (y) Die jongens maak je helemaal blij als je eens wat extras bij t afval zet :D (y)
van wijk

Interesses: Economie, politiek, ruimtelijke ordening

Berichtdoor Rob MB » do feb 18, 2016 11:32

Je kunt het afval ook op een mistige/schemerige ochtend in een vat gooien. :mrgreen:
Rob van MAYO | Mapman zonder map | Woarumme nie?
Rob MB

Berichtdoor Henk » do feb 18, 2016 11:54

In een ton stoken mag hier gewoon overdag :yes: Open vuur is verboden.
Dus stel je hebt een ouwe lege mestsilo dan kun je er aardig wat afval in opstoken :cheers:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

Wekelijks een nieuwe blog over Boer Zoekt Vrouw op http://www.hofvanpostel.com/blog.html
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor G.U. » do feb 18, 2016 13:27

Henk schreef:In een ton stoken mag hier gewoon overdag :yes: Open vuur is verboden.
Dus stel je hebt een ouwe lege mestsilo dan kun je er aardig wat afval in opstoken :cheers:

Alleen schoon hout neem ik aan?
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Rob MB » do feb 18, 2016 14:34

Henk schreef:In een ton stoken mag hier gewoon overdag :yes: Open vuur is verboden.

Volgens mij is het maar net hoe de ambtenaar z'n pet heeft staan. Over het algemeen een vuurtje stoken op een bedrijven terrein een "economisch delict" met de bijbehorende boete :yes:

zet je er een kratje bier naast met twee personen is het weer toegestaan mist je schoon hout gebruikt
Rob van MAYO | Mapman zonder map | Woarumme nie?
Rob MB

Berichtdoor john jakobs » di feb 23, 2016 11:55

hier 500 liter bak prijs gestegen van 180 2 jaar terug tot 270 dit jaar ,, dus in de clinch met van happen
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor john jakobs » di feb 23, 2016 11:59

zit wel ooit 1000 in met paaltjes erlangs
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie