Gecombineerde Opgave 2016

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Gecombineerde Opgave 2016

Berichtdoor Schoonvelde » di mei 24, 2016 16:53

Gerben77 schreef:Heb je nu gebeurd, met alle hectares opgemeten door kavel 10 ? Of alleen de opgegeven hectares - aftrek extra hectares ?

Zit hier nog te wachten op ongeveer de helft van het bedrag. Zijn er nog meer VTF-ers die nog niet alles ontvangen hebben ?

131,5 volgend RVO zijn uitbetaald ipv 134 volgens kavel 10. Het verschil zit vooral in de vele boswallen die wij hebben. Ze trekken er gewoon 1,5 meter af terwijl wij gewoon tot op de rand maaien.
Doe lekker waar je je goed bij voelt.
Schoonvelde

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Brede interesse

Berichtdoor Henk » di mei 24, 2016 21:17

Gerben77 schreef:Heb je nu gebeurd, met alle hectares opgemeten door kavel 10 ? Of alleen de opgegeven hectares - aftrek extra hectares ?

Zit hier nog te wachten op ongeveer de helft van het bedrag. Zijn er nog meer VTF-ers die nog niet alles ontvangen hebben ?

Vergroening heb ik nog niet :no:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

Wekelijks een nieuwe blog over Boer Zoekt Vrouw op http://www.hofvanpostel.com/blog.html
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor melker » di mei 24, 2016 22:10

Afgelopen week restant gekregen.
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor pinguin » wo mei 25, 2016 00:04

Nog niks gekregen [DISAPPOINTED FACE]

Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk
trying to live up....
pinguin

Beroep: veehouder

Berichtdoor Sander » do mei 26, 2016 00:04

Gerben77 schreef:

yep. zo'n 60% mot nog kommen
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor Marcel V » do mei 26, 2016 06:38

vanaf 2012 ligt alles zo'n beetje in bezwaar, ze hebben daar tijd zat want er zit weinig schot in :?
als ik het niet meer weet , kun je het altijd nog aan joost vragen
Marcel V

Berichtdoor Robert » do mei 26, 2016 06:59

Schoonvelde schreef:

131,5 volgend RVO zijn uitbetaald ipv 134 volgens kavel 10. Het verschil zit vooral in de vele boswallen die wij hebben. Ze trekken er gewoon 1,5 meter af terwijl wij gewoon tot op de rand maaien.

Ik hoor al vaker dat Kavel 10 gewoon terzijde wordt geschoven. Snap niets van een overheid die eerst bedrijven toestemming geeft om te meten en vervolgens de meetgegevens naast zich neerlegt. Tis bizar en zou tot de hoogste Europese rechter aangevochten moeten worden. Een overheid die haar eigen regels en uitvoerders passeert is een dief. Andermans recht innemen en dat mag niet, zo staat in de grondwet.
Robert

Beroep: 't zou wat moeten zijn
Interesses: dezelfde als van de loopvogel

Berichtdoor kobonde » do mei 26, 2016 08:11

De overheid, kontroleert aan de hand van luchtfotos en de overheid wordt weer gekontroleert, steekproefs gewijs door de
EU ook aan de hand van lucht fotos. Als brussel te veel "fouten" vindt moet de overheid een gedeelte van de subsidies
terug betalen aan brussel. Om dit te voorkomen willen ze het liefst zo weinig mogelijk afwijken van de maat van
de luchtfotos. Als steeds meer mensen een paar ha bij krijgen aan de hand van metingen van kavel 10, gaan ze de fout
marge tolerantie overschrijden en stijgt het risiko voor boetes van brussel.

Hier lossen we het probleem met overhangende boom takken/ singels op door ze flink te snoeien of om te zagen,
of helemaal weg tehalen worden je percelen meteen wat groter en makkelijker te bewerken. Maar in NL zal dat wel
wat lastiger zijn als hier.
kobonde

Beroep: Veehouder
Interesses: Vrouwen en koeien

Berichtdoor h.groothuis » do mei 26, 2016 08:24

Denk dat je soms beter iemand (bij wijze van spreken)iemand kunt vermoorden dan een boom omkappen in NL :roll:
h.groothuis

Berichtdoor Mellek » do mei 26, 2016 08:34

Hier waaien ze altijd om 8) Meestal staat er dan ook al een kraan met sorteergrijper bij, en stobbe ook direct rooien, takken op de paasbult. Gemeenten en Natuur zagen er af en toe ook zo een paar honderd om dus waarom zouden wij dat niet mogen.
Mellek

Interesses: Melkvee Mechanisatie

Berichtdoor Arie » do mei 26, 2016 08:38

Heeft iedereen de PAL- of Pw-waardes van zn percelen bij de meitelling ingevoerd? Als je gebruik wilt maken van hogere gebruiksnormen, schijn je dat verplicht te wezen. Als je niks invult, moet je rekenen met de laagste norm. Ook bij je grondgebondenheid. Schijn da maar heel weinig mensen wat invullen. Iedereen heeft het erover dat de grond steeds armer word, maar bij RVO merken ze daar helemaal niks van... :?
Arie

Interesses: melkkoeien

Berichtdoor Gerton » do mei 26, 2016 09:07

Arie schreef:Heeft iedereen de PAL- of Pw-waardes van zn percelen bij de meitelling ingevoerd? Als je gebruik wilt maken van hogere gebruiksnormen, schijn je dat verplicht te wezen. Als je niks invult, moet je rekenen met de laagste norm. Ook bij je grondgebondenheid. Schijn da maar heel weinig mensen wat invullen. Iedereen heeft het erover dat de grond steeds armer word, maar bij RVO merken ze daar helemaal niks van... :?

:yes: :yes: :yes: Gister nog 1 perceel weer weggehaald, perceel maakte deel uit van 1 groter topografisch perceel, dan moet je voor het hele topografische perceel uitrekenen en dat gebruiken. Ik kwam erachter door het perceeloverzicht in agromineraal van agrovision. Die rekent dat allemaal vanzelf uit (y) (y) (y). Hier 40% van de percelen waar we met hogere norm kunnen rekenen.

Kwam erachter dat op 1 continu mais perceel de pw waarde stijgende is over de afgelopen 10 jaar.... Kan dus toch nog minder mest op... :?: :oops: :shock:
Gerton

Berichtdoor h.groothuis » do mei 26, 2016 09:24

had ook aangevinkt dat ik gebruik wilde maken van de hogere gebruiksnormen dus alle pal en pw waardes ingevuld :yes: kreeg ik de melding dat geen van de percelen in de klasse laag viel :no:klasse midden rekenen ze niet mee :no: en kan ik er dus geen gebruik van maken :no: je kunt ook niet verder met de opgave eer je dat vinkje weggehaald hebt :roll:
h.groothuis

Berichtdoor Anton B » do mei 26, 2016 09:54

Gerton schreef: :yes: :yes: :yes: Gister nog 1 perceel weer weggehaald, perceel maakte deel uit van 1 groter topografisch perceel, dan moet je voor het hele topografische perceel uitrekenen en dat gebruiken. Ik kwam erachter door het perceeloverzicht in agromineraal van agrovision. Die rekent dat allemaal vanzelf uit (y) (y) (y). Hier 40% van de percelen waar we met hogere norm kunnen rekenen.

Agrovision rekent inderdaad zo. Alle percelen die in één topografisch perceel vallen daarvan moet je de pal of pw getal middelen. Ik vind dat onzin en heb nog geen enkele andere adviseur of programma gevonden die dat ook zo doet.
We laten toch niet voor niks per perceel een grondonderzoek doen?
De Agrovision methode kost ons 80 kg P op hele bedrijf.
alst niet gaat zoalst mot, dan mot t maar zoalst gaat
Anton B

Beroep: melkvee

Berichtdoor Sander » do mei 26, 2016 09:55

tuurlijk rekenen ze met laag midden en hoog, wat is dat nou.
en mocht je nog lager hebben dan laag, dan heb je de bonus voor komende 4 jaar.
zit ik op heel veel percelen tegenaan :(
Sander

Interesses: fokkerij

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie