Gecombineerde Opgave 2016

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Gecombineerde Opgave 2016

Berichtdoor Arie » za apr 16, 2016 07:07

Gelukkig is da bij ons jaren geleden al gebeurt. Alles staat hier op het relatienr de maatschap (y)
Arie

Beroep: Melkveehouder
Interesses: melkkoeien

Berichtdoor Henk » za apr 16, 2016 12:43

Schoonvelde schreef:
Sander schreef:vandaag papieren in huis over 2015. klopt geen ruk van.
en geld ook nog niet.

Hier ook nog 0 euro van 2015. Percelen zijn wel 2,5 ha naar beneden gedaan door RVO. Vandaag aangetekende bezwaar op de post gedaan met 35 foto's met tekst als bewijslast.... heeft mij de gehele week bezig gehouden (boer zijn anno 2016).

Het stomme bij ons is dat wij een paar jaar terug door de NVWA zijn nagemeten met GPS, deze maten gebruikte ik maar werden een jaar later gewoon 5% lager door RVO weergegeven. Dus vorig jaar kavel 10 maar laten meten. Kwam vrijwel tot gelijke maten dan NVWA , maar wederom worden alle slootkanten etc weer standaard een halve meter terug gezet.....

GO geld tijd geleden al ontvangen. Vergroening zag ik dat de status 'gecontroleerd' had.
Heb dit jaar bij zowat elk perceel de lijntjes maar weer verzet. Als ik flink in zoomde was duidelijk te zien dat ze wel heel ver van sloten en beekjes af blijven. Zelfde langs singels en bossen.
Al met al uiteindelijk weinig gewonnen overigens :? , 0,63 ha...
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Marcel V » za apr 16, 2016 13:13

Gerton schreef:Ja, de Melkveefosfaatreferentie, MFO.

mij is even ontgaan wel doel die nog dient ??
als ik het niet meer weet , kun je het altijd nog aan joost vragen
Marcel V

Berichtdoor john jakobs » za apr 16, 2016 14:48

het overschot is alleen in familie verband over draagbaar dus als je een maatschap of vof met je vrouw wilt dan kan dit niet of je raakt je overschot kwijt,,,,
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor Arie » za apr 16, 2016 15:00

Marcel V schreef:

Telt voor de wet AmvB/grondgebondenheid. Boeren die in 2013 intensief waren, hoeven dankzij die melkveefosfaatreferentie geen extra grond te regelen. Tenzij dat ze sindsdien meer dieren zijn gaan houden / grond verspeeld hebben uiteraard. Als bij een intensieve boer die melkveefosfaatreferentie vervalt, dan moet die voor (heel veel) extra grond zorgen of dieren afvoeren. En bij verkoop aan dn vreemde gebeurt da ook, dat de melkveefosfaatreferentie vervalt.

En zodoende zijn stallen van 300 koeien op 20 ha eigenlijk geen drol meer waard. De nieuwe eigenaar mag dan maar 35 koetjes houden ofzo op die 20 ha. Wat mij dan de laatste tijd wel weer doet afvragen: heeft dit gegeven ook invloed op de prijs die de opvolger (zoon / dochter) moet geven bij overname? :roll:
Arie

Berichtdoor Henk » za apr 23, 2016 11:32

Ben de GLB check aan het doen.
Vorig jaar kon je code 3001 gebruiken voor 'vanggewas als volg- of onderteelt' om de EFA te kunnen halen.

Zie nu helemaal geen codes meer staan voor zoiets. Hoe lossen jullie dit op :?:

Henk

Berichtdoor Schoonvelde » za apr 23, 2016 13:54

Arie schreef:
Marcel V schreef:

Telt voor de wet AmvB/grondgebondenheid. Boeren die in 2013 intensief waren, hoeven dankzij die melkveefosfaatreferentie geen extra grond te regelen. Tenzij dat ze sindsdien meer dieren zijn gaan houden / grond verspeeld hebben uiteraard. Als bij een intensieve boer die melkveefosfaatreferentie vervalt, dan moet die voor (heel veel) extra grond zorgen of dieren afvoeren. En bij verkoop aan dn vreemde gebeurt da ook, dat de melkveefosfaatreferentie vervalt.

En zodoende zijn stallen van 300 koeien op 20 ha eigenlijk geen drol meer waard. De nieuwe eigenaar mag dan maar 35 koetjes houden ofzo op die 20 ha. Wat mij dan de laatste tijd wel weer doet afvragen: heeft dit gegeven ook invloed op de prijs die de opvolger (zoon / dochter) moet geven bij overname? :roll:

Het komt nog zover dat je een potentiële koper van je bedrijf moet adopteren als zoon. Belachelijke wetgeving allemaal. Een onvoldoende voor alle betrokkenen.
Doe lekker waar je je goed bij voelt.
Schoonvelde

Interesses: Brede interesse

Berichtdoor Henk » za apr 23, 2016 14:43

Ben er toch uitgekomen met de GLB check. Was weer ff hersen peinigen :wink: Als ik 't allemaal moet geloven kunnen we weer helemaal voldoen aan de vergroeningseisen :yes:
Ook de GO helemaal ingevuld en verstuurd. Dacht zal druk zijn op de site int weekend maar 't ging very vlot (y)

Henk

Berichtdoor Arie » za apr 23, 2016 18:32

Iedereen is mest aant rijden op het maisland :D
Arie

Berichtdoor Gerton » za apr 23, 2016 18:34

Schoonvelde schreef:Het komt nog zover dat je een potentiële koper van je bedrijf moet adopteren als zoon. Belachelijke wetgeving allemaal. Een onvoldoende voor alle betrokkenen.

Nee, hoef je niet te adopteren. Je kan geregistreerd partnerschap aangaan :D :wink: :oops: . Daarna (eventueel) weer laten ontbinden en dan kan je het wel overnemen.
Gerton

Berichtdoor jan.nl » za apr 23, 2016 22:24

Arie schreef:
Marcel V schreef:

Meesten hebben wel een mestverwerking geregeld denk ik,wel overdraagbaar??Maar in loop vd jaren voldoende grond eronder schuiven kan ook,tenslotte levert zo,n bedrijf veel melk :yes:dan kan er best veel... :wink:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor Koets » vr apr 29, 2016 14:03

RVO is werkelijk onbereikbaar via de telefoon vanmiddag :evil: :!:

Vraag aan jullie dan maar..... voor de fosfaatdifferentiatie moet je andere jaren altijd de PAL en PW getallen invullen bij Mijn Percelen..... Dat zie ik dit jaar niet staan. Niemeernodig?
Idealisten zijn zelden realisten
Koets

Beroep: Zelfstandig Zonder Pensioen

Berichtdoor Arie » vr apr 29, 2016 14:21

Koets schreef:RVO is werkelijk onbereikbaar via de telefoon vanmiddag :evil: :!:

Vraag aan jullie dan maar..... voor de fosfaatdifferentiatie moet je andere jaren altijd de PAL en PW getallen invullen bij Mijn Percelen..... Dat zie ik dit jaar niet staan. Niemeernodig?

Ja wel. Maar niet bij "Mijn Percelen". In de GO komt nogmaals een tabelletje voorbij met je percelen. Daar moet je al die percelen nogmaals langslopen en daar kun je dan ook die fosfaat toestand in vullen. Je kunt daar ook bij elk perceel aanvinken da je dr toeslagrechten op wilt laten uitbetalen, maar bij was da al bij alle percelen aangevinkt.
Arie

Berichtdoor Arie » vr apr 29, 2016 14:24

Eeen andere vraag: we hebben dr dit jaar een paar ha maisland bij. Los land, 1 jarig. Moet ik daat nog enige vorm van een contract van hebben ofzo? Of een gebruikersverklaring ofzo? Ik vanmiddag gebeld naar RVO met de vraag of er ergens een standaard invulformulier te downloaden was ofzo. Maar die zeiden me dat ik wat hun betreft helemaal niks hoefde te hebben. Als ik het maar intekent en verder geen andere boeren zijn die het ook intekenen, dan is het goed. Klopt da? Of zijn er andere ervaringen ... bij controle enzo :roll:
Arie

Berichtdoor Sander » vr apr 29, 2016 14:45

oh apart volgens mij moet je een gebruikersverklaring hebben.
Sander

Interesses: fokkerij

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en economie