Traag internet een last voor Innovaties

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Traag internet een last voor Innovaties

Berichtdoor jan.nl » za mei 14, 2016 12:45

Arie schreef:Ietwat scherper voeren door er kort op te zitten. Vroeger gebeurde het krachtvoer bijstellen op basis van MPR uitslag. Ik weet nie hoe da bij andere boeren gaat, maar in de zomer als het dan druk was met inkuilen enzo, werd da nogal eens uitgesteld of een keer overgeslagen. Als je dan 3 maanden later weer achter de puter kruipt, dan is da gewoon veel te lang. Sommige koeien moet je dan zo'n eind naar beneden bijstellen. Da is zoieso voor die koe niet goed, zo'n dergelijke grote rantsoenwijziging. En je heb gewoon weken lang kilo's teveel gevoerd. Nu hoef ik er zelf niet naar om te kijken. Melkgiften worden iedere dag via internet opgestuurd en krachtvoergiften komen terug. Worden automatisch bij robot int systeem gezet, hoef er niks voor te doen.

Je robot weet toch hoeveel melk er geproduceerd wordt,dan wordt de kv gift automatisch berekend door het eigen voer progamma :?:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor Arie » za mei 14, 2016 12:51

Weet heel nie ofdat er bij het robot programma er op zit. Mogenlijk kun je da misschien wel instellen ja. Nooit gebruik van gemaakt. Maar hoeft niet, koppeling tussen Agrovision en robot programma is er toch al voor overzenden koekalender data.

En bij het Agrovision programma gebeurde het voer berekenen trouwens eerst ook lokaal. Maar tegenwoordig is het hip om alles online te doen. Mestwet gedeelte is ook al online. Nog een paar jaar en het hele Agrovision programma op de puter is niet meer dan een koppel programma.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk
Arie

Beroep: Melkveehouder
Interesses: melkkoeien

Berichtdoor Arie » za mei 14, 2016 13:21

koein schreef:Het melkt uiteraard ook zonder internet maar het is toch wel makkelijk als het goed werkt..
Merk hier dat we steeds meer via internet doen, afkalfcam en op afstand inloggen in robot bijvoorbeeld.

Als je een camera over internet wilt bekijken, is glasvezel wel interessant. Upload snelheid is dan van belang. Bij een normaal ADSL abonnement is de uploadsnelheid meestal naar een kwart ofzo van je downloadsnelheid. Geeft niet voor normaal internetten, je verzend zelf dan toch maar weinig data. Met een camera verzend je zelf wel veel data. Bij glasvezel heb je doorgaans een veel hogere upload. Zelfde uploadsnelheid als download snelheid is zelfs mogenlijk als je da wil. Interessant dus als je beetje goede beeldkwaliteit wil.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk
Arie

Beroep: Melkveehouder
Interesses: melkkoeien

Berichtdoor HVrijs » zo mei 15, 2016 12:30

Hallo Allemaal,

Bedankt voor het invullen van de enquête, deze staat nu online en ik ga bezig met de analyse er van.
Interessante resultaten zal ik hier plaatsen en natuurlijk mag de discussie altijd doorgaan, ook dit is interessant voor mijn onderzoek.

In elk geval heel erg bedankt !
HVrijs

Vorige

Keer terug naar Koe en economie