Traag internet een last voor Innovaties

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Traag internet een last voor Innovaties

Berichtdoor HVrijs » ma mei 09, 2016 18:00

Hallo allemaal,

Vinden jullie ook dat traag internet voor problemen zorgt bij nieuwe technieken ?

Vul dan mijn enquête in en help mij inzicht te verkrijgen in dergelijke problemen, ik zoek namelijk nog respondenten uit de melkveehouderij.

Mijn naam is Harjen Vrijs, boerenzoon en derdejaarsstudent aan de Rijksuniversiteit Groningen en ik doe onderzoek voor mijn Bachelor scriptie, onder begeleiding prof.dr. Dirk Strijker.
Mijn onderzoek kijkt naar de relatie tussen de kwaliteit van uw internet toegang en uw mogelijkheden en gebruik van innovaties in uw bedrijf.
Alvast bedankt dat u wil mee werken aan mijn onderzoek.
De antwoorden die u op deze enquête invult zullen vertrouwelijk behandelt worden, dit houdt in dat geen van uw antwoorden terug zijn te herleiden tot uw bedrijf.
Tevens zal niemand anders dan ik en mijn begeleider toegang krijgen tot de eindresultaten, deze zullen vijf jaar bewaard blijven op de beveiligde schijf van de Rijksuniversiteit Groningen.
Mocht u na een aantal vragen de behoefte hebben om alsnog niet mee te werken aan het onderzoek, dan is dat vanzelfsprekend geen probleem, medewerking is volledig vrijwillig.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

De link naar de enquête is als volgt:

http://www.thesistools.com/web/?id=502063

Deze kunt u in uw internetbrowser plakken en zo komt u bij de enquête.

Ik hoop dat u zo vriendelijk wilt zijn om deze in te vullen !

Met vriendelijke groet en bij voorbaat dank,

Harjen Vrijs
HVrijs

Re: Traag internet een last voor Innovaties

Berichtdoor G.U. » ma mei 09, 2016 19:39

Je enquete staat ook in de boerderij cker ofnie soms?
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor walmark » ma mei 09, 2016 22:05

Gezien de snelheid waarmee de reacties binnenstromen, is het een groot probleem :wink: :mrgreen:
walmark

Beroep: dairy farmer
Interesses: ja

Berichtdoor Henk » di mei 10, 2016 08:28

Ik weet dat in Reusel de kids van het buitengebied thuis sommige schoolopdrachten niet kunnen maken omdat het internet er ontzettend traag is. Vaak maken zij die opdrachten bij een klasgenoot die in het dorp woont.

Zijn al een paar jaar hier de regio aan het verglazen maar da's haast onbetaalbaar als je ver achteraf woont.
Bij ons zou dat rond de 4k moeten kosten terwijl de glasvezel al ligt tot in het gehuchtje achter ons, tot op 200 mtr...
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

Wekelijks een nieuwe blog over Boer Zoekt Vrouw op http://www.hofvanpostel.com/blog.html
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor willemk » di mei 10, 2016 08:43

toch wel grappig dat wij in polen al jaren een glasvezelkabel hebben leggen en dat de kbtjes er als een gek doorheen vliegen (y) Ik zit nu zelfs andre hazes te luisteren :mrgreen: :mrgreen:
Als het niet gaat zoals het mot dan mot het maar zoals het gaat.
willemk

Beroep: veehouder, mannetje van alles
Interesses: van alles

Berichtdoor koein » di mei 10, 2016 10:11

:mrgreen:
Hier is het ook om te huilen.
Ligt nu wel een plan om voor 1750 vastrecht per aansluiting glas aan te leggen.. Daarvoor moet wel 60% mee doen, denk alleen niet dat ze dat gaan halen.
koein

Beroep: melkveehouder
Interesses: Koein,fokkerij,voeding,voetbal

Berichtdoor coen dp » di mei 10, 2016 10:19

hebben het hier over 10 tot 15 euro vastrecht per maand :yes: daarbij word abonnement wat je afsluit ook nog weer duurder :yes:
zijn veel burgers die direct afhaken :yes: :?
coen dp

Interesses: melkveehouderij

Berichtdoor HVrijs » di mei 10, 2016 10:36

G.U. schreef:Je enquete staat ook in de boerderij cker ofnie soms?

Inderdaad mijn enquête wordt ook genoemd in de boerderij in de column van de heer Strijker.
HVrijs

Berichtdoor Rob MB » di mei 10, 2016 11:06

Prive heb ik voor een appel en een ei glasfibert

Het kantoor valt onder het buitengebied en is het zo traag als dikke stront in een trechter, de bult op. :no: :no: Websites laden traag en of helemaal niet omdat het vastloop. bouwtekeningen downloaden is een ramp, projectfotos versturen is drama, hoge belkosten omdat we niet via internet/voip kunnen bellen. Het is een ramp (n) Een schande dat de HOOFDLIJN letterlijk 100m van het erf ligt en we alsnog 7500,- moeten dokken willen we hier ook glasfiber hebben :evil:
Rob van MAYO | Mapman zonder map | Woarumme nie?
Rob MB

Berichtdoor G.U. » di mei 10, 2016 11:34

Voor dat geld kun je wel een paar km glasvezel leggen... Minikraantjes draaien voor hongerloontjes en kabel zelf kost ook de wereld niet. Dus moet toch cker wel anders kunnen. Zit hier aan het einde van de telefoonlijn vier km van de bewoonde wereld dus glasvezel wordt em niet hier. Wifi hotspot op 4G maken kan wel helpen. 4G is namelijk tot 10 x zo snel als mn adsl
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor Robert » di mei 10, 2016 11:38

:? wij hebben bij het zoeken van ons huis rekening gehouden met internetsnelheid.
Buitengebied viel dus af :?
Er staan aardige dingen zat te koop maar de komende 10 jaar zie ik daar geen glasvezel of anders komen. Zelfs mobiele telefoon is (n)
Robert

Beroep: 't zou wat moeten zijn
Interesses: dezelfde als van de loopvogel

Berichtdoor melker » di mei 10, 2016 12:18

Het mobiel internet, 4G, is sneller dan de kabel. In het dorp hebben ze glasvezel en ik zit er paar 100 meter naast en dus niet. Zoon heeft versterker bij buren met glasvezel geplaatst zodat we toch nog enigszins acceptabel de gecombineerde opgave kunnen invullen :) Wat momenteel weer groot drama is om in te loggen en online te komen en blijven (n) (n) (n)
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor Rob MB » di mei 10, 2016 14:37

G.U. schreef:Voor dat geld kun je wel een paar km glasvezel leggen... Minikraantjes draaien voor hongerloontjes en kabel zelf kost ook de wereld niet. Dus moet toch cker wel anders kunnen. Zit hier aan het einde van de telefoonlijn vier km van de bewoonde wereld dus glasvezel wordt em niet hier. Wifi hotspot op 4G maken kan wel helpen. 4G is namelijk tot 10 x zo snel als mn adsl

Op het zelfde erf draait mijn broer zijn grondverzet/bosbouw bedrijf....Materiaal is het probleem niet.

Het is puur gemeente en KPN die niet willen dat je zelf gaat graven en leggen en als alternatief met belachelijke hoge prijzen aankomen (n) En twee bedrijven + woonhuis op draadloze 4g laten draaien is ook nog niet interessant. :no:
Rob van MAYO | Mapman zonder map | Woarumme nie?
Rob MB

Berichtdoor G.U. » di mei 10, 2016 15:19

Nee is indd nog veels te duur... Hier vooralsnog ook maar verder met mn telefoonlijntje
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor Arno » di mei 10, 2016 15:34

:shock: Om een beetje koetjes te melken heb je toch geen supersnel internet nodig :? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Arno

Beroep: koeienmelker

Volgende

Keer terug naar Koe en economie