Toekomst melkveehouderij deel 3

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met economie.

Moderator: Moderators

Re: Toekomst melkveehouderij deel 3

Berichtdoor Kasé5 » ma jan 01, 2018 20:05

Prachtig Henk (y) (y) :D
Je hebt natuurlijk nog prachtige bedrijfsgebouwen staan Henk. Kun je niet in een vrijgekomen deel een mooie "future-dairy-farm" maquette maken :?:
Tolpoortje bij de ingang, wat humorvolle uitleg van jou erbij > fun and money :idea:
van Dam af
Kasé5
 
Berichten: 1637
Woonplaats: NON/ZWD
Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Re: Toekomst melkveehouderij deel 3

Berichtdoor Hindrik » ma jan 01, 2018 20:22

Idd weer een meesterstukje Henk (y)
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik
 
Berichten: 1661
Woonplaats: Fryslan
Beroep: Veehouder

Re: Toekomst melkveehouderij deel 3

Berichtdoor Robert » di jan 02, 2018 19:39

De Belgische Ki Fabroca heeft altijd weer een aardig catalogus met vaak een leuk voorwoord.
Hoe passend is de Belgisch Blauwe vleesveehouderij toepasbaar op de melkveehouderij in NL ?

Beter produceren is reeds meer dan 70 jaar ons hoofddoel.
Altijd maar beter, méér en goedkoper. Missie volbracht voor de Belgische rundvleessector: de kwaliteit piekt en
het BWB komt daarbij ook tegemoet aan de belangrijke maatschappelijke uitdagingen zoals volksgezondheid en respect voor het milieu.
Dit succes werd gerealiseerd door de vakkennis bij de fokkers samen met de technologische vernieuwingen bij de vele
partners in de keten. Voeding, genetica, diergeneeskundige zorg en mechanisatie zijn de belangrijkste sectoren die een bijdrage kunnen leveren in het verbeteren van onze concurrentiepositie. Al deze sectoren, die de agrarische sector ondersteunen, betekenen evenzovele jobs die hun inkomen op hun beurt te danken hebben aan de landbouw!
Helaas worden twee belangrijke elementen van de moderne samenleving maar al te vaak vergeten: communicatie en globalisering. In de nieuwe globale context moet een
doeltreffende marketingstrategie rekening houden met drie feiten:

1. Het imago van een product heeft een grotere invloed op de verkoop dan de intrinsieke kwaliteit van dit product.

2. Overproductie van een lokale specialiteit zoals het BWB heeft enkel zin als we in staat zijn om te exporteren.

3. De markt wijzigt zodanig snel, overspoeld door informatie, trends en smaken van over de hele wereld, dat snel aanpassen aan de veranderende wensen van de consument dan ook de boodschap is.

De diepte van de huidige crisis is evenredig met het gebrek aan aandacht dat onze sector had voor deze drie feiten. Het imago van de BWB werd beschadigd. Het BWB-vlees
kan niet worden uitgevoerd. De selectiedoelstellingen van ons ras houden onvoldoende rekening met de wensen van de consument.

We kunnen onszelf beklagen, opstandig zijn, de onrechtvaardigheid aanklagen, de traagheid van onze openbare diensten betreuren... of de handen uit de mouwen steken!
Wat je niet doodt, maakt je sterker. De diepste crisissen inspireerden de mens tot zijn grootste ontdekkingen. Mislukkingen kunnen ook nieuwe opportuniteiten scheppen. De afgelopen maanden hebben we van elke gelegenheid gebruik gemaakt om het imago van ons ras te herwaarderen, om een exportmarkt te openen voor ons vlees. Al jarenlang ijvert Fabroca voor een BWB-selectie die rekening houdt met de behoeften van elke schakel in de keten.

Ons imago opwaarderen, nieuwe markten aanboren en de selectie laten evolueren: deze drievoudige uitdaging is van vitaal belang voor u als fokker ... maar ook voor ons en al degenen die leven dankzij u! Dankzij u kon Fabroca zich ontwikkelen, het is dus onze taak en die van uw partners om u te steunen!
Als ieder van uw partners een duit in het zakje doet, kunnen we er samen in slagen! De Fransen exporteren 95% van hun Cognac en het grootste deel van hun Champagne … zonder dumpingprijzen. Waarom zouden wij dat niet kunnen? Zijn van alle Galliërs de Belgen niet de dappersten?
Avatar gebruiker
Robert
 
Berichten: 12493
Woonplaats: ooit, lang geleden, toen 't goed ging
Beroep: 't zou wat moeten zijn
Interesses: dezelfde als van de loopvogel

Re: Toekomst melkveehouderij deel 3

Berichtdoor Schoonvelde » di jan 02, 2018 22:48

Robert schreef:De Belgische Ki Fabroca heeft altijd weer een aardig catalogus met vaak een leuk voorwoord.
Hoe passend is de Belgisch Blauwe vleesveehouderij toepasbaar op de melkveehouderij in NL ?

Beter produceren is reeds meer dan 70 jaar ons hoofddoel.
Altijd maar beter, méér en goedkoper. Missie volbracht voor de Belgische rundvleessector: de kwaliteit piekt en
het BWB komt daarbij ook tegemoet aan de belangrijke maatschappelijke uitdagingen zoals volksgezondheid en respect voor het milieu.
Dit succes werd gerealiseerd door de vakkennis bij de fokkers samen met de technologische vernieuwingen bij de vele
partners in de keten. Voeding, genetica, diergeneeskundige zorg en mechanisatie zijn de belangrijkste sectoren die een bijdrage kunnen leveren in het verbeteren van onze concurrentiepositie. Al deze sectoren, die de agrarische sector ondersteunen, betekenen evenzovele jobs die hun inkomen op hun beurt te danken hebben aan de landbouw!
Helaas worden twee belangrijke elementen van de moderne samenleving maar al te vaak vergeten: communicatie en globalisering. In de nieuwe globale context moet een
doeltreffende marketingstrategie rekening houden met drie feiten:

1. Het imago van een product heeft een grotere invloed op de verkoop dan de intrinsieke kwaliteit van dit product.

2. Overproductie van een lokale specialiteit zoals het BWB heeft enkel zin als we in staat zijn om te exporteren.

3. De markt wijzigt zodanig snel, overspoeld door informatie, trends en smaken van over de hele wereld, dat snel aanpassen aan de veranderende wensen van de consument dan ook de boodschap is.

De diepte van de huidige crisis is evenredig met het gebrek aan aandacht dat onze sector had voor deze drie feiten. Het imago van de BWB werd beschadigd. Het BWB-vlees
kan niet worden uitgevoerd. De selectiedoelstellingen van ons ras houden onvoldoende rekening met de wensen van de consument.

We kunnen onszelf beklagen, opstandig zijn, de onrechtvaardigheid aanklagen, de traagheid van onze openbare diensten betreuren... of de handen uit de mouwen steken!
Wat je niet doodt, maakt je sterker. De diepste crisissen inspireerden de mens tot zijn grootste ontdekkingen. Mislukkingen kunnen ook nieuwe opportuniteiten scheppen. De afgelopen maanden hebben we van elke gelegenheid gebruik gemaakt om het imago van ons ras te herwaarderen, om een exportmarkt te openen voor ons vlees. Al jarenlang ijvert Fabroca voor een BWB-selectie die rekening houdt met de behoeften van elke schakel in de keten.

Ons imago opwaarderen, nieuwe markten aanboren en de selectie laten evolueren: deze drievoudige uitdaging is van vitaal belang voor u als fokker ... maar ook voor ons en al degenen die leven dankzij u! Dankzij u kon Fabroca zich ontwikkelen, het is dus onze taak en die van uw partners om u te steunen!
Als ieder van uw partners een duit in het zakje doet, kunnen we er samen in slagen! De Fransen exporteren 95% van hun Cognac en het grootste deel van hun Champagne … zonder dumpingprijzen. Waarom zouden wij dat niet kunnen? Zijn van alle Galliërs de Belgen niet de dappersten?



Inderdaad een mooi en sterk voorwoord.
Doe lekker waar je je goed bij voelt.
Schoonvelde
 
Berichten: 2334
Woonplaats: De Wijk
Beroep: Melkveehouder
Interesses: Brede interesse

Re: Toekomst melkveehouderij deel 3

Berichtdoor hulsteins » di jan 02, 2018 23:09

er mist 't woordje 'niet' in punt 2
da's jammer want 'NIET in staat zijn te exporteren' is de belangrijkste zinsnede van 't betoog
hoog tijd om weer normaal te doen
hulsteins
 
Berichten: 3822
Woonplaats: chez nous
Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Re: Toekomst melkveehouderij deel 3

Berichtdoor Hindrik » di jan 02, 2018 23:37

hulsteins schreef:er mist 't woordje 'niet' in punt 2
da's jammer want 'NIET in staat zijn te exporteren' is de belangrijkste zinsnede van 't betoog


Noch maar eens lezen hulsteins, zin klopt wel;
'. Overproductie van een lokale specialiteit zoals het BWB heeft enkel zin als we in staat zijn om te exporteren.'
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik
 
Berichten: 1661
Woonplaats: Fryslan
Beroep: Veehouder

Re: Toekomst melkveehouderij deel 3

Berichtdoor Robert » do jan 04, 2018 09:05

Tis toch opmerkelijk dat de Volkskrant een stuk schrijft over het Franse platteland. Waarschijnlijk zit het bij jullie achter de betaal muur. Ach ja, uitgevers hebben het ook moeilijk.....
De Volkskrant lezer leest achtergronden over zijn vakantieland, haalt de schouders op en gaat naar Duitsland, Vietnam of Zuid Afrika. Niet realiserend dat daar precies hetzelfde gaande is.
Overigens mis ik in het artikel de macht van de Franse zuivel industrie.

https://www.volkskrant.nl/economie/de-f ... ~a4552886/
Avatar gebruiker
Robert
 
Berichten: 12493
Woonplaats: ooit, lang geleden, toen 't goed ging
Beroep: 't zou wat moeten zijn
Interesses: dezelfde als van de loopvogel

Re: Toekomst melkveehouderij deel 3

Berichtdoor Hans van Bergen » do jan 04, 2018 12:34

Ook in NL leeft de helft van de boerenstand op of onder het bestaans minimum kun je laats lezen.
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen
 
Berichten: 12301
Woonplaats: Oeffelt
Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Re: Toekomst melkveehouderij deel 3

Berichtdoor jan.nl » do jan 04, 2018 12:56

Robert schreef:Tis toch opmerkelijk dat de Volkskrant een stuk schrijft over het Franse platteland. Waarschijnlijk zit het bij jullie achter de betaal muur. Ach ja, uitgevers hebben het ook moeilijk.....
De Volkskrant lezer leest achtergronden over zijn vakantieland, haalt de schouders op en gaat naar Duitsland, Vietnam of Zuid Afrika. Niet realiserend dat daar precies hetzelfde gaande is.
Overigens mis ik in het artikel de macht van de Franse zuivel industrie.

https://www.volkskrant.nl/economie/de-f ... ~a4552886/


Overheden kijken alleen maar of er genoeg voedsel is,de rest is niet belangrijk. :no:
jan.nl
 
Berichten: 8124
Woonplaats: lopik
Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Vorige

Keer terug naar Koe en economie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten